رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
radmehrr

دروازه سنگی

پست های پیشنهاد شده

 

 

در زمان های دور وارد شدن به هر شهر نیاز به عبور از حصار های اطرا?? آن شهر داشت و هر شهری با دیوار های مستحکم در اطرا?? خود امنیت خود را تامین میکرد و هر اندازه این دیوار ها مستحکم تر بود شهر از امنیت بیشتری بر خوردار بود و هر سر زمین با در نظر گر??تن موقعیت جغرا??یایی خود دیواری با استحکام در اطرا?? خود میساخت.

کشور ایران نیز به خاطر قرارگیری در موقعیت خاص جغرا??یایی همواره مورد هجوم دشمنان قرار گر??ته است و همین ات??اق موجب شده تا در گوشه و کنار این سرزمین کهن، مردم به ??کر محا??ظت از خود بیا??تند. در جایی با هوش و ذکاوت پناهگاهی را در دل زمین ساخته و مواقع حمله دشمن به آن پناه برده اند.

بسیاری از این مناطق را در ایران میتوان از نزدیک دید و از آن لذت برد.یکی از خاطرات زیبای من در س??ر به ایران زمانی بود که من برای بازدید از یکی از این بناهای تاریخی به این کشور آمدم و در ابتدای س??ر با اجاره خودرو س??ر زیبای خودم را به همراه دوستانم آغاز کردم.

یکی از این مکان های با عظمت و زیبا در ایران دروازه سنگی بود این بنای تاریخی زیبا تنها در وازه یباقیمانده از شهر خوی است که در آن زمان به عنوان در وازهی امنیتی شهر محسوب میشد.یکی از ویژگی های این در وازه این بود که در کنار بازار سنتی شهر قرار گر??ته بود و توانستیم با اجاره ماشین ایرانی که کمک خیلی زیادی به ما کرده بود خود را به این بازار برسانیم.

دروازه سنگی تنها دروازه ی باقیمانده از آن دوران به شمار می آید. کا??یست به شهر خوی وارد شوی تا با کمی کنجکاوی و ر??تن به قسمت جنوبی بازار تاریخی، به یکی از مهم ترین دیدنی ترین این شهر برسی. البته نهم این دروازه به زبان محلی قالا قاپسی است و اکثرا این دروازه را سنگی مینامند. این اثر ارزشمند تکه ای از حصار تاریخی در جنوب شرقی شهر می باشد که برای ح??اظت شهر از تهاجم دشمن و کنترل عبور و مرور ساخته شده بود و در گذشته چاله ای برای محا??ظت نیز در اطرا?? خود داشته است.این جاذبه ی توریستی به نظر من یکی از جذاب ترین نقاط ایران به شمار می آید که متاس??انه این بنای تاریخی بسیار نادیده گر??ته میشود و توریست کمی را به خود اختصاص داده و به نظر من دلیل این امر این است که بسیاری از ا??راد همکاری لازم را برای جذب توریست ندارند امیدوارم در ایندهی نه چندان دور جاذبه های این چنینی توجه زیادی شوند تا شاهد رونق گردشگری باشیم این دروازه ی عظیم نشان از قدرت و قدمت ایرانیان باستان دارد ..

 

اجار٠اÙÙاع Ø®ÙدرÙÙØ§Û Ø§ÛراÙÛ|ÙاشÛ٠تشرÛÙ??ات|اجار٠ÙÙ 09128005848

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...