رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
asoa

وقت سفارت کانادا

پست های پیشنهاد شده

 

 

ویزای کانادا به 3 گروه تقسیم می شود :

دسته اول : ویزای تک ورود (single)،

دسته دوم : ویزای چند بار ورود (multiple)،

دسته سوم : ویزای 5 ساله (super-visa).

درخواست آنلاین:

جهت درخواست ویزا شخص باید تمامی مدارک خود را به صورت ترجمه شده با مهر دارالترجمه رسمی (تایید دادگستری الزامی است) آماده کرده و سپس نسبت به درخواست آنلاین اقدام نماید. برای آگاهی از مدارک مورد نیاز، شما میتوانید به آژانس آنامهرپرواز مراجعه کنید. همکاران متخصص در این زمینه، با پرکردن پرسشنامه آنلاین، برای شما چک لیستی از مدارک تهیه خواهند کرد که البته این چک لیست، بسته به شرایط شغلی و ... متقاضی، مت??اوت خواهد بود. بنابراین بهتر است که خود بدون اطلاع دقیق از قوانین س??ارت اقدام به تهیه چک لیست ن??رمایید. چرا که این امر موجب ارائه مدارک اشتباه به س??ارت و در نتیجه رد درخواست ویزای متقاضی خواهد شد.

پس از تهیه چک لیست، می بایست اسکن تمامی مدارک را به همراه ??رمهای درخواست ویزا به صورت آنلاین برای س??ارت کانادا ارسال نموده و بابت آن رسید دریا??ت کنید. نکته ای که در مورد ??رمهای درخواست ویزا بسیار حائز اهمیت می باشد این است که تمامی ص??حات این ??رم دارای کد می باشند. وجود اختلا?? در کد این ص??حات با یکدیگر، موجب رد درخواست ویزای شما عزیزان خواهد شد. بنابراین نهایت دقت را در پر کردن ??رمها مبذول ب??رمایید. (خدماتی از قبیل پر کردن ??رمهای س??ارت کانادا، توسط همکاران ما در آژانس آنامهرپرواز، به شما عزیزان ارائه می گردد.) پس از ثبت درخواست و پرداخت هزینه های تعیین شده به س??ارت کانادا، نامه ای مبنی بر اینکه متقاضی مجاز به مراجعه به Visa Application Center کانادا، جهت انگشت نگاری می باشد، صادر میشود. با توجه به قانون جدید انگشت نگاری، حضور ??رد الزامی است.

در مرحله ی بعد، می بایست جهت تعیین وقت، در نزدیکترین Visa Application Center اقدام نمود. توجه داشته باشید که اینکار تنها تا سی روز پس از ثبت درخواست امکانپذیر بوده و دیرتر از آن س??ارت به هیچ وجه به شما وقتی نخواهد داد.

تنها پس از انجام انگشت نگاری است که درخواست متقاضی به طور کامل در س??ارت ثبت می گردد و مراحل رسیدگی به پرونده او آغاز میگردد. این پروسه بین 4 ه??ته تا 6 ماه به طول می انجامد. پس از تحویل مدارک به س??ارت ??رد یک کد پیگیری (Tracking ID) دریا??ت می کند که از طریق آن می تواند وضعیت پرونده ی خود را از ابتدا تا انتها از طریق سایت کارگزاری س??ارت (VAC) پیگیری کند. پس از اعلام س??ارت مبنی بر صدور ویزا، متقاضی می بایست پاسپورت خود را، شخصا و یا توسط نماینده ای که از جانب او وکالت دارد، به همان Visa application center که در آن انگشت نگاری انجام پذیر??ته برده و ویزای خود را دریا??ت کند. آژانس آنامهرپرواز آماده همکاری برای پیکاپ ویزای شما عزیزان خواهد بود.

انگشت نگاری جهت اخذ ویزای کانادا:

برای اتمام درخواست ویزای کانادا و ثبت آن در س??ارت انگشت نگاری الزامی است. در حالتی که متقاضی درخواست خود را به صورت آنلاین ثبت می کند تا 30 روز مهلت دارد که به یکی از شعب VAC در آنکارا، استانبول یا ابوظبی مراجعه کند. در غیراینصورت درخواست او باطل می شود و هزینه ی پرداخت شده برگردانده نمی شود. به این نکته ی بسیار مهم توجه داشته باشید که تا زمانیکه انگشت نگاری انجام نشود ثبت نام تکمیل نشده و درخواست ویزا تحت بررسی قرار نمی گیرد.

هزینه در نظر گر??ته شده برای ثبت نام ویزا:

هزینه ویزا : 100 دلار + هزینه انگشت نگاری : 85 دلار + 300 هزار تومان بابت تهیه چک لیست، پر کردن تمامی ??رمهای س??ارت ، ارسال مدارک به س??ارت کانادا، واریز هزینه های تعیین شده به حساب س??ارت و مشاوره در زمینه جمع آوری مدارک و ...

در ثبت نام آنلاین هزینه انگشت نگاری به ازای هر خانواده 170 دلار می باشد و ان??رادی محاسبه نمی شود. به طور مثال برای یک خانواده 3 ن??ری 470 دلار پرداخت می شود که 300 دلار آن بابت ویزا و 170 دلار بابت انگشت نگاری است.

چک لیست مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای توریستی single (شش ماهه)، multiple (دو سال)

 

همانطور که قبلا گ??ته شد، مدارک هر ن??ر بسته به شرایط شغلی و نوع ویزای درخواستی، مت??اوت می باشد. اما در وقت س??ارت کانادا اینجا سعی کردیم ??هرستی از مدارکی که در اکثر موارد، بین تمامی متقاضیان مشترک می باشد، تهیه کنیم:

کپی تمام ص??حات پاسپورت

ترجمه شناسنامه

نامه ی تمکن مالی یا گردش حساب شش ماهه

مانده حساب بانکی با حداقل 45 – 50 میلیون تومان

تکمیل و تایید ??رم درخواست ویزا (IMM5257E - application form)

تکمیل ??رم اطلاعات خانوادگی ( IMM5645E - family information)

یک قطعه عکس 3.5 * 4.5

ارائه ی ترجمه سند ملکی

ارائه ی ترجمه مدرک شغلی (برای صاحبین مشاغل جواز کسب لازم است، اما برای کارمندان نامه ی اشتغال به کار و ??یش حقوقی باید ارائه شود. )

ارائه مدارک مالیاتی و بیمه

رزرو هتل و بلیط (اختیاری)

دعوتنامه (اختیاری) در صورت وجود باید مدارک شخص دعوت کننده هم در مدارک لحاظ شود.

ترجمه سند ازدواج

 

مدارک مورد نیاز برای دریا??ت ویزای پنج ساله (Supervisa):

ویزای 5 ساله در اصل 10 ساله بوده اما با توجه به اعتبار در نظر گر??ته شده برای پاسپورت های ایرانی ( 5 سال ) مدت زمان این ویزا نیز برای ا??راد ایرانی 5 ساله لحاظ می شود. ا??رادی واجدالشرایط دریا??ت این نوع ویزا هستند که ??رزند یا نوه ی آنها دارای اقامت موقت یا دائم (دارنده (permanent Cart) PR یا مقیم کانادا(citizen) ) باشد. دارنده ی این نوع ویزا در هر بار ورود، اجازه ی اقامت تا سق?? دو سال را دارا خواهد بود .معمولاً والدین دانشجویان در حال تحصیل در کانادا یا والدین ا??راد مقیم کانادایی می توانند نسبت به درخواست این ویزا اقدام کنند. برای دریا??ت ویزای پنج ساله علاوه بر مدارک ??وق الذکر لازم است که:

- مدارک اقامت دائم یا موقت ??رد مقیم در کانادا

- ارزشیابی مالی ??رد مقیم در کانادا

- T4

- گواهی حقوقی ??رد مقیم در کانادا

- بیمه یک ساله برای متقاضی

- نتیجه آزمایشات پزشکی متقاضی ارائه شود. منبع: وقت س??ارت کانادا

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...