رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sitedar

تفاوت میان وب سایت و وبلاگ

پست های پیشنهاد شده

بسیاری از ا??راد برای کسب و کار خودشون و همچنین برای است??اده ی شخصی وب سایت و خیلی ها هم وبلاگ دارند. مسئله اینه که اونها آیا واقعا ت??اوت بین وب سایت و وبلاگ رو درک کردن؟! این دو قطعا یکسان نیستند و در این مقاله قصد داریم پس از شناختن وب سایت و وبلاگ به بررسی ت??اوت اونها بپردازیم.

 

وب سایت چیست؟

 

بذارین اینجوری بگیم که یه وب سایت محصولاتی رو می??روشه یا خدماتی ارائه میده . یک وب سایت مثه یه ??روم میمونه که خودش رو تبلیغ میکنه و بهبود میده. تبلیغات و خرید و ??روش دقیقا همون چیزی است که آدما انتظار دارن هنگام بازدید از یک وب سایت ببینن. اونها وقتی قصد خرید چیزی داشته باشن به وب سایت سر میزنن تا نیازشون رو برآورده کنن.

 

اونها می تونن مستقیم از وب سایت شما آنلاین خرید کنن و یا می تونن آدرستون رو از سایت در بیارن تا حضوری بیان پیش شما و خریدشون رو انجام بدن. وقتی که مشتری چیزی از شما خریداری کرد، احتمال کمی وجود داره که دوباره به ??روشگاه شما سر بزنه.

 

اساسا غیرممکن است که با مشتریان بالقوه خود و مشتریان موجودتون در وب سایت ارتباط برقرار کنید چون وب سایتتون ایستا است. وقتی که یک ن??ر چیزی رو از شما خریداری کرده هیچ تعری??ی برای تعامل وجود نداره، بنابراین رابطه ی بین شما و مشتریاتون هرگز توسعه و رشد پیدا نمیکنه.

 

یک وب سایت می تونه هر چیزی باشد. هر چیزی که در اینترنت با HTML ، CSS،Java ،Javascript ،Python ،Php و غیره ارائه شده باشه یک وب سایت است. یک وب سایت ممکن است با وبلاگ تکمیل بشه با این ت??اوت که ص??حه اصلیش بیشتر برای مرور ص??حات دیگه ی سایت باشه و ??قط مثه وبلاگ شامل پست نباشه. وب سایتهای کاملا کاربردی و چشم نواز معمولا هزینه های بالاتری دارن. البته دارکوب یه سایت خوب رو میتونه با هزینه ی کاملا به صر??ه واستون بسازه. .

 

یک وبلاگ می تونه بخشی از یک وب سایت باشه، به صورت یک ص??حه جداگانه و مرتبط با ص??حه اصلی. یک وب سایت یک حالت بزرگتر از وبلاگه که تقریبا هیچ محدودیتی نداره. یه وب سایت می تونه 1ص??حه باشه یا حتی یک شبکه اجتماعی یک میلیارد کاربری مثه ??یسبوک باشه.

 

 

 

شناسایی پایه یک وب سایت:

 

 

 

• یه ص??حه اصلی که محتواهای بخشهای داخلی وب رو نمایش می ده.

 

• یه نمونه کار طراحی.

 

• یه وبلاگ ممکنه بخشی از یک وب سایت باشه.

 

• یه ص??حه پرسشهای متداول که بازدیدکنندگان میتونن اطلاعات بیشتری کسب کنن.

 

• ص??حه ای از توصی??ات مشتری و بازخوردهای اونها.

 

• ص??حات شرایط و ضوابط خصوصی شرکت.

 

• ??رم تماس با ما که به بازدیدکنندگان اجازه می ده با شما در تماس باشن.

 

• یه ص??حه از خدمات یا محصولات پیشنهادی که برای بازدیدکنندگان نمایش داده میشه.

 

 

 

وبلاگ چیست؟

 

یه وبلاگ به طور مداوم مشتریان بالقوه و بال??عل خودشون رو با محتواهای جالب و م??ید سرگرم میکنه و اونها همیشه میتونن از طریق وبلاگ با وبلاگ نویسان ارتباط برقرار کنن. کاربران شما علاوه بر گ??ت و گو می تونن سوالات خودشون رو از شما بپرسن.

 

همچنین یه وبلاگ ابعادی از محتوا رو میتونه بهتون نشون بده که سایت نمیتونه. از طریق محتواهای ملموس و خوب می تونید به عنوان یک تولید محتوا گر حر??ه ای در حر??ه ی خودتون شناخته بشین و مردم برای گر??تن پاسخهاشون به شما مراجعه کنن. این ات??اق باعث داغ شدن گ??ت و گوهای شما در وبلاگتون خواهد شد .

 

اونچه که در این مورد حائز اهمیته قوی تر شدن و بهتر شدن ارتباط شما با کاربراتون هستش. بعضی از ا??رادی که با اونها در وبلاگ خود ارتباط برقرار می کنین هرگز به مشتریان شما تبدیل نمیشن. البته این کاملا قابل قبول است؛ اونها می تونن با شما به همان اندازه که دوست دارن ارتباط برقرار کنن و توی هیچ ??شار و نگرانی ای برای خرید محصولات شما نیستن. یک واقعیت بسیار مهم اینه که ا??رادی که با اونها ارتباط برقرار می کنین، شما رو به عنوان یه ??رد حقیقی می شناسن که باهاشون صادق هستید، نسبت به اونچه که انجام می دید شور و شوق دارید و از یه سطحی از دانش برخوردارید که اون رو با بازدیدکنندگانتون به اشتراک میذارید.

 

وبلاگ ها ویژگی های بسیار م??یدی دارن که یکی از اونها ترویج تعاملات است. وبلاگ ها به بازدیدکنندگان این امکان رو میدن تا مشترک اونها بشن و بتونن مقالات رو به روز دریا??ت بکنن .اونها همیشه از اضا??ه شدن یه محتوای جدید به وبلاگ و همینطور به روز رسانی بعضی از پرو??ایل های شبکه های اجتماعی ا??رادی که با آنها در ارتباط هستن، باخبر میشن.

 

وبلاگ ها برای تاثیرگذار بودن، باید حداقل یک یا دو بار در ه??ته پست های جدیدی داشته باشن. داشتن محتوای جدید و کپی نشده بسیار مهم است. محتوا دقیقا همون چیزی است که مردم رو جذب و ح??ظ می کنه و از طریق اون بسیاری از ا??راد در نهایت به مشتری تبدیل می شن.

 

هد?? واقعی وبلاگ، ارائه مطالب م??ید، ارزشمند، آموزنده و جالب است که به ا??راد دیگه کمک می کنه و این کار جالبیه. هد?? وبلاگ قطعا تبلیغ و یا اجبار ا??راد به خرید چیزی نیست. اگه هد?? شما از راه اندازی وبلاگ اینا بوده باید از الان بگیم که اشتباه کردین. شما با این هد?? نمی تونید با کسی ارتباط برقرار کنید و به احتمال زیاد خوب نخواهید ??روخت. مردم وقتی به ??ردی اعتماد نداشته باشن از اون خرید نمیکنن.

 

یک وبلاگ اساسا از وب و لاگ تشکیل شده که یک وبلاگ نویس برای پست کردن مطالبش در یک ترتیب زمانی است??اده می کنه. یک وبلاگ جدیدترین محتوا رو اول نشون می ده و به ترتیب قدیمی ترها بر اساس تاریخ انتشارشون نشون داده میشن. یک وبلاگ رو میشه به راحتی با وردپرس، بلاگر و غیره ساخت که قالب های طراحی آماده ارائه می کنه. نمونه های وبلاگ مثه http://sitedar.com/blog/ یاhttp://darkoob.co.ir/blog/ هستش.

 

 

 

شناسایی پایه وبلاگ ها:

 

 

 

• یه ترتیب زمانی از پست های وبلاگ.

 

• سیستم نظر دهی که خوانندگان رو برای شرکت در گ??ت و گوها دعوت می کنن.

 

• پست های وبلاگ با تاریخ، نوع متن، نام نویسنده، برچسب ها و زیر مجموعه ها ارسال می شن.

 

• RSS ??ید برای پست ها و یا نظرات کاربران

 

 

 

 

 

حالا که م??اهیم وب سایت و وبلاگ رو شناختید باید با ت??اوتهای بین اونها آشنا بشین:

 

 

 

• محتوای وبسایت استاتیک یا ایستا است اما محتوای وبلاگ پویاست و مرتب به روز میشه. البته اینو نمیشه صد در صدی گ??ت. وب سایتها میتونن هم ایستا و هم پویا باشن. دیگه وب سایتهای مدرن نمیتونن ص??حات ایستا داشته باشن؛ خب اگه اینجوری باشن که قطعا نمیشه ص??ت مدرن رو روشون گذاشت. در حقیقت اگه شما توی وبلاگتون هم محتوایی پست نکنید وبلاگتون ایستا است.

 

 

 

• وب سایت رسمی و حر??ه ای است اما وبلاگ اینگونه نیست.

 

 

 

• در وب سایت تعاملی وجود نداره و تنها ارتباط یک طر??ه است اما وبلاگ کاملا تعاملی است.

 

 

 

• وب سایت داد و ستدی است اما وبلاگ اطلاع رسان و آموزشی است.

 

 

 

• در وب سایت ارتباطات در مورد محصولات و یا خدمات انجام میشه اما در وبلاگ در خصوص مشکلات مشتریان و مسائل مربوط به صنعت.

 

 

 

• تقریبا هر کسی یه وب سایت داره و در واقع امروزه داشتن سایت تقریبا یک نیاز در تجارت محسوب میشه ولی بعضی از ا??راد وبلاگ دارن.

 

 

 

• همه ی سیبها میوه محسوب میشن اما همه ی میوه ها سیب نیستن! با این مثال راحتتر میتونین ??رق سایت و وبلاگ رو درک کنید. در حقیقت همه ی وبلاگها وب سایت هستن ولی همه ی وب سایتها وبلاگ نیستن.

 

 

 

 

 

• وبلاگها ??رم نظرخواهی دارن. اگه انتهای وب سایت یه ??رم نظرخواهی دیدید بدونید که دارین یه وبلاگ میخونین. ??رمهای نظرخواهی وبلاگها بهترین راه برای تعامل با نویسنده است.

 

 

 

• می تونید عضو وبلاگها بشید. وبلاگها خیلی شبیه روزنامه ها هستن که موضوعات گوناگونی رو پوشش میدن و چندین مقاله در هر روز یا هر ماه منتشر می کنن. بازدید کنندگان وبلاگ ها که می خوان از آخرین به روز رسانی پست های وبلاگ باخبر باشن، عضو خبرنامه ی اون میشن.

 

 

 

• مقالات وبلاگها با تگها و دسته بندی ها سازمان دهی میشن. وبلاگ ها با است??اده از دسته بندی ها و تگها بازدیدکنندگان رو راهنمایی می کنن. دسته بندی موضوعات، وبلاگ رو به گروه های مختل?? طبقه بندی می کنه و تگها رو به زیر گروه ها دسته بندی می کنه. سپس کاربران می تونن موضوعات مورد علاقه ی خود رو با کمک این دسته بندی ص??حات بخونن.

 

 

 

• وبلاگ بر خلا?? وب سایت، میتونه با یک نویسنده مدیریت بشه. شما برای مدیریت یه وبلاگ به یک تیم بزرگ نیاز ندارید. این یکی از دلایلی است که وبلاگ ها بهترین منبع درآمد آنلاین برای ا??راد مشتاقی هستن که دوست دارند دانش خود رو با بقیه به اشتراک بگذارن. البته که می تونید تعداد وبلاگ نویسهاتونو ا??زایش بدید تا محتوای بیشتری تولید بشه.

 

 

 

• وب سایتها بر خلا?? وبلاگها توسط برنامه نویسان طراحی میشه. نگهداری وبلاگها نسبتا راحت تره. اگه وبلاگتون رو روی پلت??رم منبع باز یا با خدمات رایگان وبلاگ بسازید دیگه نگران توسعه و نگهداری اون نباشید. توسعه دهندگان پلت??رم باید باگهای ایجاد شده رو از بین ببرند. اما وب سایتها نیاز به کد نویسی دارن که باید توسط متخصصش انجام بشه و هزینه داره.

 

 

 

• بر خلا?? وبلاگ تقریبا هیچ مرزی برای طراحی وب سایت وجود نداره.

 

 

 

• وبسایتها و وبلاگها در سئو یا بهینه سازی هم ??رقهایی با هم دارن. وبلاگها بهینه سازی گسترده ای دارن اما وب سایت ها سئوی محدودتری دارن. سئو روی وب سایت و وبلاگ به طور مساوی تاثیر میذاره. سیستم عامل های وبلاگ ها در طول چند سال و معمولا توسط یه تیم بزرگ از توسعه دهندگان بین المللی ساخته میشن. به همین خاطر، سیستم عامل وبلاگ به طور خودکار برای موتورهای جستجو بهینه میشه و میشه گ??ت بهینه سازی وبلاگها راحتتره. اما، اگه شما کار تون رو بلد باشید می تونید یه وب سایت کاملا بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو داشته باشید.

 

 

 

• هزینه های ایجاد یه وبلاگ با وبسایت مت??اوته. واسه ی ساخت وبلاگ عملا به هزینه ی خاصی نیاز ندارین و میتونین با قالبهای آماده ای مثه بلاگر و وردپرس اون رو بسازید اما وب سایت هزینه ی ??ضای وب، سرور و چیزهایی شبیه به این داره.

 

 

 

• در وب سایت بیشتر باید حواستون به مطالب و محتوای تولید شده باشه یعنی بهتره خیلی آزادانه و بدون سانسور محتوا تولید نشه اما در وبلاگها به علت شخصی بودنشون این محدودیتها کمتره یا اصلا وجود نداره.

 

 

 

• اختیار کنترل وب سایتها غالبا در اختیار مالکان اونه اما وبلاگ نویسها معمولا کنترل کمتری روی وبلاگشون دارن مگر اینکه خودشون صاحب دامین وبلاگشون باشن.

 

 

 

• در وبلاگها اغلب شما مجبورید که بنرهای تبلیغاتی مزاحم رو تحمل کنید اما در وبسایت این ات??اق نمی??ته و اگه میزان بازدیدکنندگان سایتتون خیلی زیاد باشه میتونین تبلیغات بگیرین و درآمدتون رو بیشتر کنین.

 

 

 

• امنیت وبلاگها غالبا کمتر از وب سایت است و با پیش اومدن یه مشکل ممکنه اطلاعاتتون از دست بره اما در وب سایت شما همیشه میتونید یه بک آپ از اطلاعات سایتتون داشته باشین.

 

 

 

خب الان باید ت??اوت بین وب سایت و وبلاگ رو راحتتر درک کرده باشین. البته این رو در نظر بگیرین که این ت??اوتها یه مرز واضح و مشخص ندارن و حتی ممکنه همیشه هم صدق نکنن...

 

 

 

طراحی وب سایت دارکوب

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...