رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
abines

ویزای شینگن چیست

پست های پیشنهاد شده

ویزای شینگن یکی از انواع ویزاهاست که به شما این اجازه را می دهد تا برای یک مدت مشخص، به هر کشوری که عضو اتحادیه ی شینگن باشد، بتوانید س??ر کنید. گر??تن این ویزا شرایط و قوانین خاصی دارد و معمولا با مراحل پیچیده ای همراه است و یک خطا در هنگام اخذ آن کا??ی است تا همه ی مراحل را از اول بگذرانید و دوباره از اول درخواست دهید. برای گر??تن ویزای شینگن باید با اصطلاحات تخصصی زیادی آشنا باشید که ممکن است شما را با سختی های زیادی روبرو کند.

از ویزای شینگن چه می دانید؟

ویزای شینگن می تواند توسط هر کشوری که عضو پیمان شینگن است صادر شود. در واقع با این ویزا می توان آزادانه و بدون هیچ محدودیتی به همه ی کشورهای عضو اتحادیه ی اروپا که عضو پیمان شینگن هم هستند س??ر کرد. چند کشور عضو اتحادیه ی شینگن عبارتند از: اتریش، بلژیک، جمهوری چک، مجارستان، ??رانسه، آلمان، هلند، ایتالیا و… که به طور کلی تعداد آنها ۲۶ تاست.

مدت زمان اقامت در کشورهای عضو پیمان بعد از اخذ ویزا

البته مدت اقامت کاملا بستگی به نوع ویزا دارد اما ویزایی که برای توریست ها در نظر گر??ته می شود معمولا ۹۰ روز اعتبار دارد. برای اخذ این نوع ویزا باید بتوانید تمکن مالی خود را ثابت کنید به این معنا که باید بتوانید ثابت کنید در مدت زمان اقامتتان در آن کشور، می توانید به طور کامل از پس هزینه های خود بربیایید و تامین باشید و اگر این ویزا را داشته باشید نه تنها به یک کشور بلکه می توانید به همه ی کشورهایی که عضو پیمان هستید، بدون هیچ محدودیتی س??ر کنید. برای اخذ این ویزا باید مصاحبه ی حضوری داشته باشید و بعد از پر کردن ??رم درخواست ویزا و ارائه ی آن، با در دست داشتن مدارک ضروری، به س??ارتخانه درخواست داده و وقت قبلی بگیرید و علاوه بر این پاسپورتتان باید کمتر از ۱۰ سال از صدور آن گذشته باشد و حداقل ۶ ماه به پایان آن اعتبار باشد.

نکات اخذ ویزای شینگن

– حتی برای تحویل مدارک هم باید خود شخص بصورت حضوری در محل کنسولگری حاضر شود. – هزینه ی این ویزا در س??ارتخانه ی کشور مقصد و به ۲ روش نقدی یا با کارت پرداخت می شود. – برای کودکان زیر ۶ سال، نیاز به پرداخت هزینه نیست اما برای کودکان ۶ تا ۱۲ سال باید حدود ۳۵ یورو پرداخت شود. – اگر قرار باشد شخصی که هنوز به سن قانونی نرسیده، ویزا را دریا??ت کند باید حتما پدر و مادر، ??رم درخواست او را امضا کنند. – اگر قرار باشد که بیشتر از ۹۰ روز در آن کشور بمانید، باید علاوه بر مدارک ضروری، چند مدرک دیگر را هم ارائه کنید. – برای تمدید ویزا، باید به یکی از کشورهای عضو شینگن مراجعه و با آوردن دلیل و مدرک، درخواست تمدید ویزا داد. – معمولا ۱۴ تا ۲۱ روز برای گر??تن ویزا زمان لازم است.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...