رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
parhamdent

ارتودنسی

پست های پیشنهاد شده

در سراسر دنیا مبحث زیباتر شدن ، خیلی از ا??راد را به دنبال خود کشانده است . یکی از نمادهای زیبایی ، داشتن دندان های سالم ، س??ید و یکدست است .

 

دندان های سالم ، مرتب و زیبا علاوه بر آنکه می تواند جویدن غذا را برای انسان آسان کنند در عین حال به زیباتر شدن چهره انسان نیز ، کمک می کند زیرا در برخورد اولیه انسان ها با یکدیگر ، دندان ها جزو اولین چیزهایی هستند که جلب توجه می کنند.

 

ارتودنسی از دو واژه ارتو و دنسی تشکیل شده است که اولی به معنی صا?? و منظم و دومی به معنی دندان است. ناصا?? رشد کردن دندان ها در دهان ، می تواند دلایل مختل??ی داشته باشد .مثلا شاید ??ک ها نامناسب روی هم قرار گر??ته باشند و یا آنکه دندان ها با وضعیت نادرستی در کنار هم روییده باشند و یا شاید همه این موارد را با هم رخ دهند.

 

پزشک برای ر??ع این مشکل راه حل های مت??اوتی را به شما معر??ی می کند .مثلا می تواند دندان ها را به سمت مناسب برای رشد و حرکت هدایت کند و یا گاهی مجبور است جهت حرکت ??ک ها را نیز به سمت مناسب سوق دهد.

 

اگر دندان ها به طور مرتب و ردی?? در کنار هم قرار نداشته باشند ، علاوه بر آنکه چهره شخص را دچار ناهماهنگی و عدم زیبایی می کنند ، با گیر کردن غذاها در لابه لای آنها ، دچار پوسیدگی شوند و این دندان های پوسیده اجازه جویدن مناسب غذا را برای ??رد محیا نمی کنند و در نهایت شاهد آسیب به سیستم گوارش ??رد خواهیم بود.

 

ارتودنسی شاخه ای از علم دندان ها است که به پیشگیری و اصلاح بی نظمی های دندان می پردازد . باید توجه داشت که بعد از انجام ارتودنسی ، دندان های دو ??ک بالا و پایین باید کاملا روی هم قرار بگیرند . معمولا درمان هایی که برای مرتب کردن دندان ها انجام می شود ، طولانی هستند و زمانی را بین 2 تا 3 سال باید برای آنها مد نظر قرار داد .

 

ارتودنسی انواع مختل??ی را شامل می شود.

 

•ثابت

 

•پیشگیری

 

• به کمک جراحی ??ک

 

در طول انجام مراحل ارتودنسی از وسایل مختل??ی است??اده می شود . ازجمله :

 

oپلاک های متحرک

 

o براکت ??لزی

 

oارتودنسی نامرئی

 

o ارتودنسی دیمون

 

o ارتودنسی همرنگ دندان

 

oارتودنسی لینگوال و...

 

در گذشته بیشتر درمان های ارتودنسی را برای کودکان و نوجوانان انجام می دادند ، ولی امروزه این کار ، برای بسیاری از بزرگسالان هم انجام می شود . داشتن دندان های سالم و س??ید و مرتب می تواند سود های بسیاری را برای بیماران دارای این مشکل داشته باشد به طوریکه علاوه بر ا??زایش اعتماد به ن??س و زیبایی در آنها ، می تواند باعث سلامت ??رد هم شود .

 

برخی از عیوبی که پزشک با انجام ارتودنسی می تواند آن ها را اصلاح کند ، عبارتند از :

 

oجلو بودن ??ک های پایین و بالا

 

o نا منظم بودن دندان ها

 

o از بین بردن ??اصله های بین دندان ها

 

o صا?? شدن دندان هایی که به صورت کج رشد کرده اند

 

یکی از منا??ع انجام ارتودنسی ، جلوگیری از پوسیدگی دندان ها است ، زیرا اگر دندان ها به طورمرتب کنار هم قرار نگر??ته باشند در آن صورت ، نمی توان از مسواک و نخ دندان ، به درستی است??اده کرد که این عدم توانایی در انجام بهداشت ??ردی می تواند، احتمال بروز پوسیدگی های دهان و دندان را ا??زایش می دهد.

 

•از چه سنی می توان از درمان های ارتودنسی بهره برد ؟

 

درمان های ارتودنسی را می توان طبق نظر پزشک ، در همه سنین برای ا??راد انجام داد اما بهترین زمان برای تشخیص و تصمیم در مورد راه درمان بیماری را ، سن 7 سال می دانند . زیرا در این سن پزشک می تواند راه حل های مت??اوتی را برای حل این مشکل ارائه دهد و در این سن هنوز ، دندان های اصلی کودک رشد نکرده اند و به راحتی می توان دندان ها را به سمت مناسب برای رشدشان هدایت کرد.

 

پس کم بودن سن باعث می شود که درمان بسیار آسان تر روی بیمار ، پاسخ مثبت نشان دهد و بهترین نتیجه را برای او داشته باشد . البته امروزه با پیشر??ت علم و کمک از دندانپزشکان حر??ه ای ( کلینیک دندانپزشکی پرهام ) می توان در هر سنی به آسانی تمامی مشکلات دهانی و دندانی خود را ر??ع کنید .

 

لینک منبع: ارتودنسی-کلینیک دندانپزشکی پرهام

http://parhamdentistry.ir/%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%84%D8%A7%D8%AA/113-%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%88%D8%AF%D9%86%D8%B3%DB%8C.html

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...