رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
sshila

فیلتر هوا یونی

پست های پیشنهاد شده

[h=2]??یلتر هوا یونی[/h]

??یلترهای هوا وسایلی برای جذب و حذ?? آلاینده های خطرناک مانند:

 

گردوغبار و آلودگی های ذرات معلق و گازهادر هوای پیرامون ما می باشند.ا??راد بدلیل حساسیت به هوای آلوده خواستار هوایی با کی??یت بالا هستند زیرا تن??س هوای آلوده باعث بیماری شده و یا آن را تشدید می کند.??یلترهای دارای متدهای(روش) تص??یه هوای مت??اوت پاسخگو ی نیاز متقاضیان برای حذ?? آلاینده های مختل?? می باشند که بطور نمونه از مهمترین آنها نام می بریم :??یلترهای یونی ،هپا، کربن اکتیو و لامپ های یو وی و همینطور ??یلتر ۲Tio و پلاسما که همگی عموماً برای ر??ع آلودگی در بخش های تجاری- صنعتی و بیمارستانی و محل های سکونت مورد است??اده قرار می گیرند.

??یلتر هوای یونی(آیونایزر)

??یلترهای یونی با تکیه بر روش قطبی کردن، باعث شارژ ملکولهای هوا می شوند،در این روش مولکولهای هوا توسط ولتاژ بالای برق دارای بار من??ی می شوند.این ژنراتورها یون هایی با بار من??ی تولید می کنند که به آن آنیون گ??ته می شود. آنیون ها سپس آلاینده های هوا را (بار مثبت) به سمت خود کشیده و جذب می نمایند، این عمل شبیه جذب ذرات توسط الکتریسیته ساکن می باشد.با برخورد آلاینده ها به آنیون آنها خنثی شده و از جریان هوای تن??سی ما خارج می گردند. ??یلترهای یونی معمولاً در دستگاههای تص??یه هوا های تجاری بکار برده می شوند.

??یلتر هپا نام آن از حرو?? کلمات روبرو High Efficiency Particular Arresting به معنی توان بالای گر??تن ذرات تشکیل شده است.این نوع ??یلتر قوی تر و بسیار موثرتر از ??یلترهای یونی عمل می کند و طر??داران هوای پاک آنرا بر ??یلترهای یونی ترجیح می دهند ??یلتر هپا توان زدودن بیش از ۹۷/۹۹ درصد ذرات آلاینده هوا را داراست که باعث پاکی و ش??ا??یت بی اندازه هوا می گردد.

??یلترهای مرغوب هپا از ??ایبر گلس ،حصیر و رشته های بسیار نازک پوشال تشکیل شده اند و با عبور جریان هوا ذرات معلق را در خود گر??تار می نمایند.

میزان عملکرد هپا به ضخامت ??یلتر و قطر ??ایبرهای تشکیل دهنده آن بستگی دارد.

??یلتر هپا با چندین روش مختل?? موجبات جذب ذرات آلاینده را ??راهم می نماید. اولین آنها جلوگیری از عبور آلاینده های موجود در جریان هوا از میان رشته های بسیار نازک الیا?? های تشکیل دهنده آن می باشد که درون ??یلتر گیر می کنند.علاوه بر روش گیرا??تادن آلاینده ها در ??یلتر، ا??زایش سرعت مکش و ایجاد انحنا در جریان هوا می تواند عامل محرکه جمع شدن و ??شردگی آلاینده ها در ??یلتر شوند.عامل دوم ??شردگی و تراکم ??یلتر می باشد که بطور واضح باعث بالا ر??تن میزان تصادم آلاینده و جذب آن می گردد.

(Diffiusion )انتشار

سومین عامل موثر در ??یلتر هپا پروسه است??اده از تصاد?? توأم با ضربه مولکول های گازی بصورت مکرر در الیا?? هپا می باشد که با انحرا?? ذرات آلاینده باعث جذب هر چه بیشتر آنها می گردد. مولکول های ذرات پس از برخورد با مولکول های گازی سرعت خود را از دست داده و شانس جذب آنها بسیار زیاد می شود.است??اده از
به علت درجه تأثیر بالای آن در جذب باکتری ها و جلوگیری از انتشار آلودگی و ح??ظ اصول بهداشتی در بخش های پزشکی و اطاق پاک ((Cleans Room رایج می باشند.

??یلتر کربن اکتیو

کربن توان عمل آورده شدن با اکسیژن را دارد که خلل و ??رج سطح ??یلتر آن را قادر به جذب بالای آلاینده ها می کند. بعد از عمل آورده شدن کربن با اکسیژن محصول بدست آمده کربن اکتیو نامیده می شود چرا که به آسانی توانایی جذب آلاینده ها ی گازی و بو را دارد.کربن اکتیو می تواند آلاینده های شیمیایی و گازها را در خود جذب نماید و دود سیگار را کاملاً از بین ببرد.با عبور جریان هوا از ??یلتر، کربن اکتیو شده بو و گازهای سمی موجود در آن خنثی و بی اثر می نماید.برای از بین بردن بوهای بسیار قوی و بخارات منتشر شده در محیط، با بالا ر??تن میزان اکتیویته کربن توان جذب گاز ها را به میزان بسیار بالایی می توان ا??زایش داد.??یلترهای کربن اکتیو با وجود سازگاری با محیط زیست بهترین گزینه برای حذ?? مواد شیمایی منتشر شده درهوامیباشند.

۴) تص??یه هوا بوسیله اشعه مادون بن??ش (UV) و ??یلتر TIO2

این روش تص??یه هوا از طریق واکنش ناشی از قرار گر??تن ??یلترتیتانیوم دی اکساید در مقابل نور مادون بن??ش بوجود می آید . رویارویی جریان هوا با پروسهPhoto Chemical (شیمی نور)، آلاینده های زیان باری مانند مایت (Mite) مولد Mold (قارچ های انگلی) و باکتری های بیماری زا را از بین برده و محیطی بهداشتی ایجاد می گردد.

در این روش تص??یه هوا همچنین، ترکیبات آلی کربنی ??رار VOCها مانند بَنزَن، ??رمالد??ئید و … در مجاورت یو وی شکسته شده و از محیط حذ?? می گردند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...