رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
barbodbib

دکمه سر دست

پست های پیشنهاد شده

دکمه سردست یا سرآستین دکمه‌ای است که برای بستن آستین پیراهن به‌کار برده می‌شود و نیز ممکن است جواهراتی برای پسران و مردان شمرده شود. دکمه سردست می‌تواند از انواع مختل?? مواد مانند شیشه، سنگ، چرم، ??لز گرانبها و یا ترکیبی از این‌ها باشد.

 

images-2.jpg

 

دکمه‌های سرآستین در ابتدا صر??اً برای طبقهٔ اشرا?? و ثروتمندان بود. یکی از مدل‌های اصلی دکمه سرآستین، یک دایرهٔ خیلی کوچک است که به وسیلهٔ یک میلهٔ ??لزی به دایرهٔ تزئینی?? بزرگتری متصل می‌شود.

 

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7

 

ایده‌ی ساخت و خرید دکمه سردست به صد‌ها سال پیش باز می‌گردد. درآغاز، بشر برای اتصال دو سمت سر‌آستین از دكمه و جا دكمه‌ایی كه در سمت دیگر سر‌آستین ایجاد شده بود، است??اده می‌كرد. از گذشته تا‌كنون روش‌های مختل??ی برای انجام این كار وجود داشته ‌اند. این دكمه‌ها در ابتدا از جنس ??لزات بودند و بعدها مزین به برخی سنگ‌ها شدند.

پیش از اختراع دکمه پلاستیکی و تولید انبوهش، دکمه هم برای خودش ارج و قربی داشته و ??قط مال مر??هین بی‌درد بوده. حالا معلوم نیست سر آستین ??قرا در آن دوره پس به چی بند بوده، اما تا همین حالا هم دکمه سردست، یک اکسسوری لوکس محسوب می‌شود. پیراهن‌هایی که می‌شود دکمه سر آستین‌شان بست، خاصند و به جای دکمه و جادکمه، دو تا جادکمه در دو طر?? آستین دارند. دکمه سرآستین‌ها هم می‌توانند از جنس‌های ساده‌ای مثل استیل تا جنس‌های خ??نی مثل طلا ساخته شوند و سنگ تزیینی‌شان هم می‌تواند استخوان نهنگ س??ید باشد یا زمرد چند قیراطی. وصل کردن دکمه سرآستین بدلی و بی‌ارزش، آن هم با پیراهن راه راه و شلوار کتان نشان از یک بیماری به نام سندروم خزوخیل دارد که متاس??انه عده زیادی به آن مبتلا هستند! دکمه سرآستین را بگذارید برای کت و شلوار رسمی دامادی یا مراسم دریا??ت جایزه نوبل یا اسکار از دست داوران. در بقیه حالات همان دکمه پلاستیکی‌تان را ببندید و خودتان را سبک نکنید.

 

دكمه سر‌دست به‌طور معمول برای لباس رسمی آقایان (به تازگی بر‌روی لباس خانم‌ها) درموقیت‌های رسمی،مهمانی‌ها و حتی بر‌روی لباس‌های غیر‌رسمی مشاهده می‌شود. همان طور كه واق??ید از دكمه سر‌دست علاوه بر كاربرد روزانه در موقعیت‌های رسمی و مراسم ازدواج نیز است??اده می‌شود. كاربردهای آن بی‌شمارند.هنگامی كه تصمیم به خرید دكمه سر‌دست گر??تید موارد خاصی را باید در نظر بگیرید، به‌طور مثال: آیا آنها با سبك و رنگ اغلب كت و شلوارهای شما هماهنگی دارند؟ آیا با دیگر زیور‌الات شما (ساعت،انگشترها و غیره) تناسب دارند؟ و در آخر این‌كه چه نوع دكمه سر‌دستی را ترجیح می‌دهید؟ (دكمه سر‌دست‌های" یك جهته Single-Sided" یا " دو جهته Double-Sided"و غیره). به علاوه، اندازه‌ی دكمه سر‌دست می‌بایستی در حدی باشد كه حلقه از سوراخ به راحتی خارج نشود.

 

كی??یت دكمه‌های سر‌دست همانند دیگر جواهرات با یكدیگر مت??اوت است. هنگام خرید می‌بایستی به كی??یت ??لز و سنگ‌های نصب شده بر‌روی آن توجه كرد. نحوه‌ی ساخت و تكنیك‌های مورد است??اده در تولید دكمه سر‌دست نشانگر كی??یت آنها می‌باشند. به علاوه لعاب است??اده شده در ساخت دكمه سر‌دست از دیگر عوامل تأثیرگذار بر‌روی كی??یت آن است.

به‌طوركلی، اشخاص از طریق انتخاب دكمه سر‌دست مناسب، سبك شخصی و سلیقه‌ی خود را نشان می‌دهند. دكمه‌های سر‌دست چه از جنس پلاتین و مزین به الماس وچه ساده و شیك باشند به هر ترتیب موجب زیباتر جلوه دادن شما هستند و دقت و توجه شما را به جزئیات نشان می‌دهند.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...