رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
barbodbib

مبل ال که از خانواده مبل راحتی

پست های پیشنهاد شده

کاناپه واژه ای ??رانسوی مس باشد خواه ناخواه عده ای نام کاناپه را به زبان می آورند بدون اینکه بدانند که از واژه ای ??رانسوی است??اده می کنند

در واقع ??رانسوی ها به نوعی مبل سه ن??ره و گاهی مبل چهار ن??ره که بیشتر به منظور نشستن برای بیش از یک ن??ر طراحی شده است و معمولا در این تعری?? کاناپه ها دارای دسته در دوطر?? هستند که بر روی دسته ها میتوانیدد دست خود را قرار دهید.

 

6.jpg

کاناپه ها همانند دیگر مبل ها د راتاق نشیمن و در دیگر مکان میتوانید قرار دهید حتی اتاق تلویزیون یا مانیتور!و اتاق غذا خوری و اتاق خواب و حتی اماکن اداری و محل کار بدنه کاناپه می تواند از ??لز باشد یا چوب و در واقع مواد تشکلی دهنده آن بر روی نام آن اثر گذار نیست و مهم نمی باشد روکش آن نیز می تواند از جنس پارچه یا چرم باشد و یا ترکیب هر دوانها باشد.

 

yH5BAEAAAAALAAAAAABAAEAAAIBRAA7

مبل های ایتسیل و مبل های راحتیو حتی مبل ال که از خانواده مبل راحتی می باشد نیز به نحوی در تعری?? کاناپه می تاند قرار بگیرد.

اما به هر حال این موارد در خرید یک مبل چندان مهم نیست و شما می توانید مبل خود را به هر طریقی که دوست دارید نام گذاری کنیدو ان تعری??ی است که معمولا از ??رانسوی ها بر روی زبان ها رایج گشته اشت.

 

مبلمان از تغییر شکل و تحول چهارپایه ها، نیمکت ها... و میزهای ساده حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول زمان حاصل شد و این تغییرات تدریجاً و در طول زمان حاصل شد زمان ساخت نخستین مبل های اولیه را، به علت عدم دستیابی به نام سازندگانشان دقیقاً نمی توان مشخص کرد. بعد از قرن 15 بود که اولین مبل هایی که شناسایی شده اند نام سازندگان و صنعتگران خود را به همراه داشته اند. در قرن 18 میلادی مبلمان حجیم و پر زینت، انعکاسی از معماری و اماکن مذهبی آن دوران بود، قطعات قطور و خشک و خشن به مدد کنده کاری های حجیم همراه با نصب قطعات ??لزی گران قیمت و سنگ ها و چوب های کمیاب تزیین می شدند و این مخصوص دورانی است که هنوز مهارت های ??نی و تکنولوژی ماشینی نتوانسته بود توان سازندگان را ا??زایش دهد. در عصر رنسانس، مهارت های ??نی ??وق العاده موجب پیدایش کنده کاری های بسیار عالی و بدیع نخست در ایتالیا و بعدها در آلمان، اسپانیا، ??رانسه و بالاخره انگلستان گردید و دقیقاً مبل های دوره رنسانس از خطوط معماری ساختمان ها پیروی می کردند. سبک های آن دوره به نام سلاطین نام گذاری شده بودند که از آن میان مبل های تئودور، الیزابت، ژاکوبی، ویلیام، ماری، ملکه آن و لوئی ??رانسه را می توان نام برد. و در برخی دیگر از نام سازندگان خود مایه گر??ته بودند که از آن میان مبل های چیپندل Chippendale، (هپل وایت) Hepple white، آدام (ADAM) و شراتون (Sheraton) معرو?? ترین آنان هستند.

 

از قرن 18 میلادی به بعد مبل های سنتی گسترش پیدا کرد و ارزش خود را در دهه های بعدی نیز ح??ظ نمود و حتی امروزه بعد از چندین قرن هنوز از این سبک ها است??اده می شود.

 

به منظور هماهنگ شدن با معماری تحول یا??ته مبلمان نیز بتدریج نه تنها از طریق ??رم و سبک بلکه از نوع مواد و چوب نیز تغییر یا??ت. چوب های مختل??ی مثل بلوط، سرو، آبنوس، گردو، شاه بلوط بتدریج جایگزین چوب گردو و ماهاگونی شدند.

 

در اواخر قرن 17 از چوب گردو و به میزان قابل ملاحظه ای در ساخت مبلمان است??اده می شد. تزئینات مبلمان در گذشته غالباً در تداخل با م??هوم کاربردی و است??اده و اتلا?? وقت قرار می گر??ت. این امر هنرمندان سازنده را به سمتی سوق داد که بتوانند به صر?? انرژی و وقت قرار می گر??ت. این امر هنرمندان سازنده را به سمتی سوق داد که بتوانند با صر?? انرژی و وقت کمتر، محصولاتی مقاوم و زیبا و حتی المقدور به صورت ماشینی خلق کنند و در واقع از مصالح به کار ر??ته حداکثر است??اده را به عمل آوردند.

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...