رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
masterina

چگونه یک لوستر مناسب برای خانه انتخاب کنیم؟

پست های پیشنهاد شده

این روزها ??روشگاه‌ها مملو از خریدارانی هستند که با ذوق و شوق همراه با اضطراب لوازم و وسائل مورد نیاز برای خانه‌شان را انتخاب و خرید می‌کنند.

اشتیاق برای داشتن لوازمی که مدت‌هاست برای تهیه آنها نقشه کشیده و بالاخره تصمیم‌گیری کرده‌اند و اضطراب بدان جهت که آیا لوازم انتخابی برای محیط خانه مناسب بوده و یا اساساً جلوه موجود در ??روشگاه را خواهد داشت یا خیر؟! لازم به ذکر است برای آنکه از میزان اینگونه اضطراب‌ها در خرید کاسته شده و نتیجه نهایی زودتر حاصل شود، در انتخاب هر وسیله رعایت نکاتی مورد نیاز است. در همین راستا اگر شما نیز قصد دارید لوستری مناسب برای ??ضای مورد نظرتان در خانه تهیه کنید ابتدا پیش از هر کار موارد زیر را مورد توجه قرار دهید:

 

۱ ) وسعت ??ضا: از آنجایی که هر ??ضایی میزان مشخصی از نور را نیاز دارد، آویختن لوسترهای با شاخه‌های متعدد و در نتیجه لامپ‌های زیادتر از آن مقدار مورد نیاز نه تنها غیرضروری بلکه مازاد است بنابراین مجبور خواهید بود لامپ برخی از شاخه‌ها را خاموش کنید.

 

۲ ) مساحت سق??: در یک معماری معمولی وسعت سق?? و ک?? یک ??ضا یکسان است ولی از آنجایی که این روزها کاربرد سق??‌های کاذب در حاشیه سق?? اصلی بسیار رایج شده است، در واقع مقداری از مساحت اصلی کاسته شده و در نتیجه هنگام خرید لوستر می‌بایست همان میزان باقی مانده را به عنوان اندازه موجود ملاک قرار دهید.

 

۳ ) نورپردازی ثانویه: اغلب ??ضاها علاوه بر لوستر دارای منابع نورزای دیگری همچون آباژور، چراغ‌های دیوارکوب و در معماری امروزی هالوژن‌های واقع در سق??‌های کاذب یا اصلی هستند که آنها نیز نقش نورپردازی محیط را برعهده دارند لذا در چنین شرایطی پیش از هرگونه اقدام جهت انتخاب لوستر و احیاناً دیوارکوب‌های آن بقیه منابع نورزای موجود و یا حتی‌الامکان کاربرد منابع نورزای دیگر را در نظر بگیرید. لازم به ذکر است هرچه در ??ضا از منابع نورزای متعددی است??اده شود، هم زیباتر خواهد بود و هم کاربردهای گوناگونی را می‌توان از آن ??ضا دریا??ت کرد به شرط آنکه انتخابی مناسب و صحیح انجام پذیرد.

نکته ۱) در خانه‌هایی که بر روی سق??‌های کاذب حاشیه و حتی بر روی سق?? کاذب میان سق?? اصلی، چراغ‌های هالوژن و یا مانند آن تعبیه شده است، لوستر تنها جنبه زیبایی داشته و بیش از میزان نوردهی به موارد ظاهری آن از جمله ابعاد، مدل، ??رم و غیره نیز توجه کنید.

نکته ۲) امروزه ساخت ??رم‌ها و شکل‌های هندسی در قالب سق?? کاذب در میان سق?? اصلی به همراه تعداد زیادی چراغ‌های هالوژن بر روی آنها بسیار رایج شده است. غا??ل از آنکه این قبیل سق??‌ها هم باعث شلوغ شدن ??ضا شده و هم ارت??اع ظاهری سق?? اصلی را کاهش می‌دهد. حال در نظر بگیرید اگر با کمی مطالعه بیشتر در میان این س??ینه‌های گچی لوستری با ابعاد بزرگ و چندشاخه نیز آویخته شود، چه نتیجه ای حاصل خواهد شد. برای چنین موقعیتی لوسترهای ظری?? سق??ی بهترین انتخاب محسوب می‌شوند.

 

۴ ) ارت??اع سق??: ارت??اع سق?? یکی از تعیین‌کننده‌ترین عوامل در انتخاب لوستر است. هنگامی که سق?? محیط مورد نظر شما از حد معمول (۸۵/۲ الی ۳ متر) خیلی کوتاه‌تر باشد (حدود ۵۰/۲) شما نمی توانید از لوسترهای آویز به خصوص از نوع آویز کریستال‌دار است??اده کنید زیرا امکان برخورد سر ا??راد با آن به هنگام ر??ت و آمد وجود مگر آنکه محل آویختن لوستر به گونه ای باشد که یا در بالای میز پذیرایی و یا ناهارخوری قرار گیرد ولی به طور کلی در شرایط عادی برای سق??‌های کوتاه بهترین انتخاب لوسترهای به اصطلاح سق??ی است.

 

۵ ) ابعاد لوستر: علاوه بر موضوع نورپردازی، تعداد شاخه‌ها و میزان وات لامپ‌های مورد است??اده در لوستر، ح??ظ تناسب ابعاد آن با ??ضا نیز از جمله ضروریات است بنابراین برای ??ضای کم‌وسعت، لوستری انتخاب نکنید که اگر چه کم‌شاخه است ولی از ابعاد بزرگی برخوردار باشد زیرا ??ضایی نازیبا را ایجاد می‌کند.

 

۶ ) نحوه نورپردازی: نورپردازی توسط لوستر به‌طور کلی چه آویز و چه سق??ی با توجه به طرز قرارگر??تن شاخه‌ها و در نتیجه لامپ، به سه ??رم اصلی سربالا، سر پایین و خوابیده تقسیم می‌شوند. در مدل سربالا، نور به طر?? بالا انتشار یا??ته و در نتیجه سق?? هم روشن می‌شود ولی در مدل سر پایین از آنجا که شاخه‌ها و در نتیجه لامپ‌ها، به سمت پایین قرار دارند نور حاصل در بخش پایانی اتاق بیشتر بوده و سق?? تاریک‌تر خواهد بود و در مدل سوم شاخه‌ها به موازات سق?? و به صورت خوابیده بوده و معمولاً این ??رم در قالب لوسترهای غیرآویز و به اصطلاح سق??ی وجود دارند. نورپردازی در این نوع لوستر ابتدا به طر??ین یعنی دیوارها صورت می‌گیرد.

نکته: علاوه بر مدل‌های یاد شده در ??وق، حباب‌دار بودن و یا نبودن نیز در نور حاصل از هریک از مدل‌ها تاثیرگذار است.

 

۷ ) سبک و مدل لوستر: همچنان که به هنگام انتخاب لوازم دکوراسیونی هماهنگی آنها به لحاظ مدل و سبک را در نظر می‌گیرید در تهیه لوستر نیز این مهم را مورد توجه قرار دهید به عنوان مثال در یک ??ضای کاملاً مدرن، آویختن لوستری با آویزهای کریستالی کاری ناصحیح بوده و به لحاظ دکوراسیونی محیطی ناهماهنگ را سبب می‌شود.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...