رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mamerz

مراحل طراحی سایت

پست های پیشنهاد شده

برنامه ریزی برای راه اندازی یک سایت جدید باید به درستی انجام شود و تمامی مراحل گام به گام طبق برنامه پیش رود. با یک برنامه دقیق و حساب شده هم در وقتتان صر??ه جویی میشود و هم نظارت بهتری بر روند انجام کار خواهید داشت تا در مراحل بعد هنگام پیاده سازی پروژه چیزی از قلم نیا??تد و تمام و کمال به هد?? خود از ساخت این سایت جدید برسید. ما در اینجا چند گام کلی را بیان میکنیم که شما بسته به نیازهای خود میتوانید مواردی را به آن اضا??ه یا کم کنید.

هد?? خود را از راه اندازی سایت مشخص کنید

لازم است که از همان ابتدا و شروع کار مشخص کنید که برای چه میخواهید یک سایت داشته باشید؟ خدمات یا تجارت شما چیست؟ آیا میخواهید یک برنامه تعاملی داشته باشید، یک سرویس ارائه دهید یا ??قط اطلاعات تماس‌تان را میخواهید به بازدیدکننده ارائه دهید. در کل از یک سایت چه میخواهید و قرار است در آینده سایت شما چه جایگاهی داشته باشد؟! با دانستن اهدا?? و ترسیم آینده سایت میتوان بهترین روش را انتخاب نمود و یک مسیر خوب برای رسیدن به هد?? ترسیم کرد.

اولویت های خود را در طراحی سایت مشخص کنید

منظور ظاهر و گرا??یک سایت است. شما باید تعیین کنید که چه رنگهایی بهتر است در رنگبندی سایت به کار رود (از رنگهای لوگو است??اده شود، رنگهای صنعتی است??اده شود یا ...). شما میتوانید سایتهایی را که از نظر ظاهری آنها را میپسندید معر??ی کنید تا هنگام طراحی سایت از آنها الهام گر??ته شود و خروجی نهایی به سلیقه شما باشد. البته سعی کنید در این مورد بیش از حد به نظر خود اصرار نکنید چون ممکن است برخی از اصول طراحی وب سایت در این بین قربانی سلیقه شما شود و در نهایت شما از خروجی کار راضی باشید اما بازدیدکننده های سایتتان نه!

سئو سایت را حتما در نظر بگیرید

بهتر است موازی با راه اندازی سایت، سئو سایت و بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو هم انجام شود. ممکن است کمی زمانبر باشد اما وقتی سایت خود را در ص??حات اول گوگل ببینید از اینکه کمی صبر داشتید احساس رضایت میکنید.

مشتری از سایت جدید خود چه میخواهد؟

از مشتری بخواهید که خواسته ها و ذهنیت خود را از ظاهر و امکانات سایت به صورت کامل برای شما توضیح دهید. اگر بدانید او چه تصوری از ظاهر سایت خود دارد، طراحی ظاهر و ساختار کلی سایت بسیار به نظر مشتری نزدیکتر خواهد بود.گاهی مشتری کل خلاقیت لازم در پیاده سازی گرا??یک سایت را بر عهده طراح میگذارد و گاهی یک ایده در ذهن خود دارد که میتواند نقطه ی خوبی جهت آغاز پروژه باشد.

محدوده ی پروژه را حتما مشخص کنید

گاهی با مشتریانی برخورد میکنید که از شما میخواهند یک بخش کوچک دیگر به سایت اضا??ه کنید و … در نهایت متوجه میشوید که پروژه آنها بدون داشتن سود مناسب، تنها وقت و هزینه شما را تل?? کرده است. هنگامی که دامنه پروژه به وضوح مشخص شود به توسعه دهنده توانایی کنترل بر پروژه را میدهد و مشتری هم میداند که در نهایت قرار است چه چیزی را تحویل بگیرد با چه امکناتی با چه ظاهری و …، در صورتی که کار??رما بخواهد بخشی را به سایت اضا??ه کند شما میتوانید یادآور شوید که این امکان خارج از محدوده تعری?? شده است و اجرای آن درخواست، نیاز به صر?? وقت و هزینه بیشتری دارد.

در پایان جدا از مراحل بالا که مربوط به تعامل بین طراح سایت و کار??رما است، یک نگاه کلی و مختصر به مراحل طراحی سایت می اندازیم :

1. شما ابتدا باید یک دامنه یا آدرس برای سایت خود انتخاب کنید. در صورتی که آن نام آزاد باشد آن را برای خود ثبت کنید. این کار را هم خودتان می توانید انجام دهید وهم به طراح سایت بسپارید.

2. تمامی امکاناتی که مدنظر دارید را بنویسید و در اختیار طراح قرار دهید تا با توجه به امکانات و خدماتی که می خواهید، ساختار گرا??یکی را با مدنظر قرار دادن سلیقه شما و رنگ بندی و ... برای شما طراحی کند.

3. طرح گرا??یکی باید توسط یک توسعه دهنده وب پیاده سازی و به PSD به HTML تبدیل شود و پس از تبدیل PSD به HTML و قرار دادن آن روی هاست (هاست ??ضایی است که بر روی یک سرور قرار دارد تا همه از تمام نقاط جهان به سایت شما دسترسی داشته باشند و حجم آن بستگی به نیاز شما دارد مثلا یک هاست 1 گیگابایتی یا ...) تقریبا سایت شما آماده است.

4. در پایان اگر اصلاحی نیاز بود که انجام می شود و در غیر این صورت و با تایید کار??رما سایت راه اندازی خواهد شد و همه به آن دسترسی خواهند داشت. معمولا در مرحله آخر آموزش کار با سایت و پنل مدیریتی آن هم به کار??رما ارائه می شود.

5. و در نهایت پشتیبانی از سایت در صورت بروز مشکل.

تعر??ه طراحی سایت هم با توجه به گرا??یک سایت، میزان ??ضای هاست، امکانات درخواستی کار??رما، نحوه پیاده سازی سایت و ... ارزیابی می شود. هیچ وقت طراحی سایت 50 هزار تومانی با 1 میلیون تومانی برابر نخواهد بود، همانطور که از قدیم گ??تن هرچقدر پول بدی... پس اگر یک سایت حر??ه ای و کامل و بهینه می خواهید لازم است کمی بیشتر پول خرج کنید و به این نکته توجه داشته باشید که سایت شما هویت و شخصیت مجازی شرکت و برند شماست پس آن را به خوبی برای همگان به نمایش بگذارید. اما اگر نیازی به سرمایه گذاری چندان زیادی در حوزه وب و ??ضای مجازی ندارید می توانید سایتی با کی??یت پایین تر راه اندازی کنید که این گزینه پیشنهاد نمی شود. متاس??انه ما ایرانی ها هنگام خرید دنبال ارزان تر هستیم نه با کی??یت تر و همین باعث می شود که پس از خرید کالا یا خدماتی ارزان تر از حد معمول، با مشکلاتی روبه رو شویم که تجربه ما در است??اده از آن کالا یا خدمات را تیره و تار میکند!

 

منبع : مقالات طراحی سایت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...