رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
emperaator

پردازنده‌ های جدید سامسونگ با هسته‌ های سفارشی اوایل 2016 از راه می رسند

پست های پیشنهاد شده

674c2d937f3645441b4586a88b7415d7_XL.jpg

 

 

سامسونگ در سال ۲۰۱۳ و در رویداد Analyst Day اعلام کرد که بر روی یک پردازنده موبایل با هسته‌های پردازشی ۶۴ بیتی ARM مشغول به کار است و تا سال ۲۰۱۶ به سمت تراشه‌هایی با هسته‌های س??ارشی شده پیش خواهد ر??ت.

 

در سال ۲۰۱۵ و با معر??ی پرچم‌ داران سری S خود، گلکسی اس 6 و گلکسی اس 6 اج که تنها با پردازنده اکسینوس 7420 همراه هستند، قدمی رو به جلو در عرصه تولید پردازنده‌های پرقدرت و تجهیز گوشی‌ های هوشمند خود به پردازنده‌ های خانواده اکسینوس برداشت و اینطور که گزارش‌ها اطلاع می‌دهند، غول کره‌ای همچنین در حال آمادگی برای ساخت هسته‌ های س??ارشی برای پردازنده‌های خود تا سه ماهه اول سال بعد میلادی است.

 

برخی از شما ممکن است از این موضوع اطلاع نداشته باشید اما سامسونگ اخیرا مجوز هسته‌های پردازنده خود را با نام Cortex از ARM دریا??ت کرده (همانطور که کوالکام برای اسنپ‌دارگون 810 اینکار را انجام داد) و خیلی راحت آن‌ها را درون چیپ‌ های اکسینوس قرار داده است.

sammy-ap.png

بر طبق گزارش‌ هایی که منبع آن در کره جنوبی است؛ «سامسونگ انتظار دارد تا سه ماهه ابتدایی سال بعد نتایج ساخت هسته‌ های س??ارشی خود را ببیند.» البته این گ??ته به این معنی نیست که پردازنده‌ های سامسونگ با هسته‌ های س??ارشی شده توسط این شرکت در اوایل سال ۲۰۱۶ به دنیای موبایل‌ های هوشمند سرازیر می شوند، اما به احتمال زیاد چنین چیپی با هسته‌ های س??ارشی را در گلکسی S7 خواهیم دید.

 

تا به امروز همه‌ی سیستم-روی-یک-چیپ‌های (SoC) سامسونگ بر پایه‌ی معماری‌های تعری?? شده توسط ARM ساخته می‌شدند اما حالا سامسونگ نیز قصد دارد همچون کوالکام (در اکثر پردازنده‌های به جز Snapdragon 810) و اپل، از معماری س??ارشی و اختصاصی خود برای هسته‌ها بهره ببرد. است??اده از معماری س??ارشی در برخی شرایط مانند Ax های اپل باعث می‌شود تا قدرت و بازده و مصر?? انرژی به شکل به مراتب بهتری در مقایسه با معماری‌های پیشنهادی آرم تغییر کنند. حال باید منتظر ماند و دید مهندسان سامسونگ می‌توانند معماری بهینه‌تر از معماری خود آرم را ارائه کنند یا خیر.

 

همچنین شایعاتی از کار سامسونگ بر روی GPU اختصاصی این شرکت به گوش می‌خورد که تولید انبوه آن احتمالا تا میانه سال ۲۰۱۵ شروع خواهد شد.

منبع:زومیت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...