رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

گرانترین خودروهای سال 2014

پست های پیشنهاد شده

i23z7y2ce6ozm82rm5pm.jpg

 

دنیای اتومبیل‌های سوپر اسپرت و دنبال کردن اخبار مربوط به آن‌ها همیشه برای علاقه‌مندان به این شاهکارهای صنعتی بسیار مهیج بوده است. خودروهایی که هر کدام دنیایی از ??ناوری و تکنولوژی‌های بسیار پیشر??ته را با خود حمل می‌کنند و قدرت بالای سازندگان خود را در علوم مهندسی و طراحی را به رخ می‌کشند.

پیشرانه‌های بسیار قدرتمند، تولید در مقیاس‌های کوچک و گاه انگشت‌شمار، طراحی‌های خاص و منحصربه‌??رد و تکنولوژی‌های بسیار پیشر??ته و صدالبته قیمت‌های بسیار بالا از خصوصیات بارز این ابر خودروها به شمار می‌روند.

 

مراحل ساخت این گونه خودروها دقیق، پیچیده و زمان‌بر است و چون سازندگان این خودروها سعی می‌کنند تا غیرممکن‌ها را ممکن سازند معمولاً در مراحل ساخت مو??ق به ابداع ??ناوری‌های پیشر??ته و نوآوری‌های بسیار جالبی می‌شوند که در نهایت صنعت خودروسازی دنیا را یک قدم به جلو پیش میرانند.

باوجود اینکه قیمت‌های این سوپر اسپرت‌ها بسیار بالا است ولی کمپانی‌های سازنده نه تنها از ??روش آن‌ها من??عت مالی خاصی کسب نمی‌کنند بلکه در اکثر موارد با ??روش هر یک از این اتومبیل‌ها از نظر مالی ضرر خواهند کرد.

 

مجله ??وربز که یکی از مشهورترین مجله‌های اقتصادی امریکا و جهان محسوب می‌شود که از سال ۱۹۱۷ آغاز به کار کرده است. این مجله سابقه ای طولانی در رابطه با معر??ی “ترین ها??? دارد.

معر??ی ثروتمندترین ا??راد، معر??ی شرکت‌های بزرگ جهان بر اساس میزان سرمایه، درآمد و دارایی، قدرتمندترین سیاستمداران و… همه از برنامه‌های این مجله آمریکایی است.

??وربز اخیراً اقدام به انتشار لیستی ۱۰ تایی از گران‌ترین خودروهای ۲۰۱۴ کرده است با هم نگاهی کوتاه به این لیست می‌اندازیم.

 

البته ??وربز قیمت پایه هر مدل خودرو را در این لیست مورد توجه قرار داده است. تبدیل قیمت ها بدون در نظر گر??تن عوارض، مالیات و غیره انجام شده است.

  • ۱- لامبورگینی وننو رودستر

لامبورگینی وننو رودستر با قیمت ۴٫۵ میلیون دلار (حدود ۱۴٫۴ میلیارد تومان) گران‌ترین خودرو سال ۲۰۱۴ است.

وننو رودستر که بر روی شاسی یک تیکه ??یبر کربنی ساخته شده دارای یک قلب تپنده ۶٫۵ لیتری با ۱۲ سیلندر و قدرت ۷۵۰ اسب بخار است که می‌تواند این سوپر اسپرت ایتالیایی ۱۴۹۰ کیلویی را تنها در عرض ۲٫۹ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند. نهایت سرعت وننو ۳۵۵ کیلومتر بر ساعت است.

Lamborghini-Veneno-Roadster1-660x409.jpg

 

شرکت لامبورگینی اعلام کرده است که تنها برای ساخت ۹ عدد لامبورگینی وننو رودستر در سال ۲۰۱۴ برنامه‌ریزی کرده است.

منشأ نامی که لامبورگینی برای این مدل پرآوازه خود انتخاب کرده بسیار جالب است . وننو نام یکی از وحشی‌ترین و سریع‌ترین گاوهای سال ۱۹۱۴ میلادی در اسپانیا بوده که باعث مرگ معرو??‌ترین ماتادور اسپانیایی در میدان گاوبازی می‌شود.

 

  • ۲- بوگاتی ویرون ۱۶٫۴ گرند اسپورت ویتس

رتبه دوم گران‌ترین اتومبیل سال ۲۰۱۴ در اختیار یکی از اسطوره‌های بلامنازع صحنه رقابت سوپر اسپرت های لوکس یعنی بوگاتی ویرون گرند اسپورت ویتس است.

این خودرو که در ??رانسه ساخته می‌شود ۲٫۵ میلیون دلار (معادل ۸ میلیارد تومان) قیمت دارد.

این نسخه منحصربه‌??رد از بوگاتی با یک موتور بسیار قدرتمند ۸ لیتری و با ۱۶ سیلندر عرضه می‌شود که توان تولید ۱۲۰۰ اسب بخار را دارد و تنها ۲٫۶ ثانیه زمان نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد.

bugatti-veyron-grand-sport-vitesse-world-record-car-660x439.jpg

 

بنا به اظهار کارخانه سازنده این مدل از بوگاتی در آوریل ۲۰۱۳ توانست رکورد سرعت ۴۱۱٫۱۹ کیلومتر بر ساعت را به ثبت برساند.

بوگاتی تاکنون ۴۰۰ دستگاه خودروی ا??سانه ای ویرون را در نسخه‌های مختل?? آن تولید کرده است و با ساخت تنها ۵۰ دستگاه دیگر، با آن خداحا??ظی می‌کند.

??ولکس‌واگن به عنوان مالک بوگاتی قصد دارد تولید بوگاتی ویرون را در عدد ۴۵۰ متوق?? نماید. زیرا این خودرو یکی از زیان ده‌ترین خودروهای حال حاضر جهان محسوب می‌شود.

 

  • ۳- کونیگ زگ آگرا S

این سوپر اسپرت سوئدی با قیمت ۱٫۵۲۰٫۰۰۰ دلار (حدود ۴٫۸۶ میلیارد تومان) در رتبه سوم قرار دارد.

کونیگ زگ آگرا S با کمک موتور توربو شارژ دوقلوی ۵ لیتری خود و با ۸ سیلندر و قدرت موتور ۱۰۳۰ اسب بخار در ۲٫۹ ثانیه از حال سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

koenigsegg-agera-660x371.jpg

 

این سوپر اسپرت سوئدی ص??ر تا ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را در ۲۲٫۷ ثانیه می‌پیماید.

  • ۴- هنسی ونوم جی تی

یک سوپر اسپرت بی‌نظیر که با قیمت ۱٫۲ میلیون دلار (حدود ۳٫۸ میلیارد تومان ) که به‌محض ورود به دنیای سوپر اسپرت‌ها بسیاری از رکوردها را از آن خود کرد.

از ویژگی‌های منحصربه‌??رد این خودرو، وزن کم در عین حال قدرت بالای آن است. بدنه ونوم جی تی از کامپوزیت ??یبر کربن ساخته شده است و وزنی معادل یک هزار و ۲۴۴ کیلوگرم دارد.

Hennessey-Venom-GT4-660x438.jpg

 

موتور هنسی ونوم جی‌تی دارای ۷۰۰۰ سی‌سی حجم با آرایش هشت سیلندر V شکل است که به لط?? نصب دو توربوشارژر قدرتش به ۱۲۴۴ اسب‌بخار و گشتاورش به ۱۵۶۴ نیوتن‌متر رسیده است.

هنسی ونوم جی تی که ??قط به ۲٫۷ ثانیه نیاز دارد تا از ص??ر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

ونوم یک رکورد باورنکردنی دیگر را در دنیایی سوپر اسپرت‌ها به ثبت رسانده که مو??ق به ثبت آن در کتاب رکوردهای گینس هم شده است:

رسیدن به سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت از حالت سکون تنها در ۱۳٫۶۳ ثانیه است .

هنسی ونوم جی تی بر اساس رکوردگیری ای که در اوایل سال ۲۰۱۴ انجام شد توانست به حداکثر سرعت ۴۳۵ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

  • ۵- پورشه ۹۱۸ اسپایدر

این شاهکار مهندسی شرکت آلمانی پورشه با قیمت ۸۴۵٫۰۰۰ دلار (حدود ۲٫۷ میلیارد تومان) در جایگاه پنجم گران‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۴ قرار گر??ته است.

 

 

Porsche918Spyder-660x371.jpg

 

نیروی محرکه این سوپر اسپرت آلمانی از هشت سیلندر خورجینی با حجم ۴٫۶ تشکیل شده که با پیستون‌های سبک‌وزن و نسبت تراکم بالا و سیستم زمان‌بندی متغیر سوپاپ‌ها، قادر است توان ۸۸۷ اسب بخار را تولید نماید و ص??ر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را ??قط در ۲٫۵ ثانیه می‌پیماید.

 

porsche-918-spyder-concept-interior-660x403.jpg

 

پورشه در این مدل از دو موتور الکتریکی نیز در کنار موتور اصلی است??اده کرده است.

 

  • ۶- رولز رویس ??انتوم با ??اصله بین دو محور کشیده

rolls-royce_phantom_extended_wheelbase_seats-660x439.jpg

 

قیمت این مدل از رولز رویس ۲۹۸٫۹۰۰ دلار است (حدود ۹۵۰ میلیون تومان) است.

موتور: ۶٫۵ لیتر v-12 با قدرت ۴۵۳ اسب بخار

شتاب ص??ر تا صد: ۵٫۸ ثانیه

 

2013_rolls-royce_phantom_extended_wheelbase_seats-660x439.jpg

 

این مدل از رولز رویس نسبت به نمونه استاندارد ۹ اینچ کشیده‌تر است. ??ضای جادار و راحت به وجود آمده به‌خصوص در صندلی عقب بسیار قابل‌توجه است. جایی که صاحب این خودروی لوکس انگلیسی ??ضای دلپذیر تر و راحت‌تری را تجربه خواهد کرد.

  • ۷- ??راری F12 برلینتا

2014-ferrari-f12-berlinetta-three-quarters-in-motion-front-view-003-660x438.jpg

 

برلینتا قوی‌ترین و سریع‌ترین خودروی جاده ای ??راری با قیمت ۳۱۵٫۸۸۸ دلار (حدود یک میلیارد تومان) ه??تمین خودروی گران‌قیمت دنیاست.

??راری F12 برلینتا با موتور ۱۲ سیلندر ۶٫۳ لیتری خود بدون کمک توربوشارژر می‌تواند ۷۴۰ اسب بخار نیرو تولید کند. بدین ترتیب این خودروی ۱۵۲۵ کیلوگرمی قادر خواهد بود ظر?? ۳٫۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و تنها طی ۸٫۵ ثانیه به سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت دست یابد.

  • ۸- بنتلی مولسان

این خودروی لوکس انگلیسی با قیمت ۲۹۸٫۹۰۰ دلار (۹۵۰ میلیون تومان) در مقام هشتم را به خود اختصاص داده است.

2014-Bentley-Mulsanne-660x403.jpg

 

موتور: ۶٫۷۵ لیتر، تویین توربو v-12 با قدرت ۵۰۵ اسب بخار

شتاب ص??ر تا صد: ۵٫۱ ثانیه

  • ۹- آستون مارتین ونکویش

استون مارتین ونکویش با قیمت ۲۷۹٫۹۹۵ دلار (حدود ۸۹۰ میلیون تومان) در جایگاه نهم قرار دارد.

موتور V12 ونکویش دارای ۶ لیتر حجم می‌باشد و قادر است ۵۶۵ اسب بخار نیرو تولید کند.

aston-martin-2014-vanquish-660x436.jpg

 

این خودرو لوکس انگلیسی قادر است به حداکثر سرعت ۲۹۵ کیلومتر بر ساعت برسد.

  • ۱۰- مرسدس بنز CL65 AMG Coupe

آخرین خودرو لیست ما مرسدس بنز CL65 AMG Coupe با قیمت ۲۱۵٫۵۰۰ دلار (۶۹۰ میلیون تومان) است.

2014-mercedes-benz-cl65-amg-660x438.jpg

 

این مدل از مرسدس بنز که روح AMG در کالبد آن دمیده شده است دارای یک موتور V12 بی توربو ۶ لیتری با توان خروجی ۶۲۱ اسب بخار می‌باشد. با این خودرو لوکس آلمانی می‌توان حداکثر سرعت ۳۰۰ کیلومتر بر ساعت را تجربه کرد.

 

 

....

Gadgetnews

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

تصور کن یکی از ماشینا مال تو باشه به یه ماه نکشیده یا خودت میمیری یا ماشینت! نه ??رهنگ است??ادشو داریم نه مردم ??رهنگ و چشم دیدنشو دارن نه جاده استانداردی داریم ا??تضاح ا??تضاحیم باشه واسه خودشون من همین سمند بهش ترجیح میدم خخخخ

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...