رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

ترس ، بقا ، شجاعت | رزیدنت ایول 3 | بخش سوم

پست های پیشنهاد شده

18673135891350242477.jpg

 

سومین عنوان محبوب سبک سورویوال و سری بازی های رزیدنت ایول را امروز مورد بررسی قرار میدهیم تا با مراحل ساخت و داستان و محیط بازی، آشنایی و درواقع یادآوری خاطرات داشته باشیم . این بازی تحت عنوان رزیدنت ایول 3 : نمسیس شناخته می شود . چرا که یکی از غول های وحشی دنیای گیم و ترسناک ترین شخصیت در دنیای رزیدنت، نمسیس است . این عنوان سومین بازی از سری بازی‌های رایانه‌ای رزیدنت ایول است، که در ژاپن با نام Biohazard 3: Last Escape منتشر و شناخته شد . این بازی توسط شرکت کپ‌کام و در سبک بازی‌های Survival Horror ساخته شده و توسط کپ‌کام، ویرجین، آیدوس و نینتندو عرضه شده‌است.

 

 

53652412290962981009.jpg

 

نام : رزیدنت اویل 3 : نمسیس

سازنده : کپکام

ناشر: کپکام، ویرجین، آیدوس و نینتندو

سبک بازی : سوم شخص ، ترس ، بقا ، سورویوال، اکشن، ماجرایی

شمار بازیکنان : 1 ن??ره

گروه سنی : +15

پلت??رم : پلی‌استیشن، ویندوز، گیم‌کیوب، دریم‌کست، شبکه پلی‌استیشن

در 7 آوریل 1999 اعلام شد که طر??داران سری بازی‌های رزیدنت ایول، انتظار طولانی را برای مشاهدهٔ نسخهٔ بعدی این سری تحمل نخواهند کرد و به زودی این بازی منتشر می‌شود. زمزمه‌های عرضه بازی داینو کرایسیس این شبهه را برای طر??داران سری ایجاد کرد که برای انتشار نسخهٔ بعدی رزیدنت ایول، باید انتظار بیشتری را متحمل شوند. پس از مو??قیت قابل توجه بازی رزیدنت ایول 2، کپ‌کام در تدارک ایجاد یک بازار مناسب برای نسخهٔ بعدی این سری بود. کپ‌کام در تلاش برآمد تا، داستان نسخهٔ بعدی این بازی را، به دلیل اقبال بالای عمومی از بازی پیشین، پیرامون شهر راکون و طغیان این شهر قرار دهد. شخصیت اصلی بازی، جیل ولنتاین از نسخهٔ نخست سری بود.

 

78901463338272729332.jpg

رزیدنت ایول 3 در تداخل زمانی و مکانی با داستان رزیدنت ایول 2 قرار دارد. داستان این بازی از 28 ژانویه سال 1990 آغاز و تا 1 اکتبر همان سال یعنی در مدت سه روز و در شهر راکون به وقوع می‌پیوندد. شخصیت اصلی بازی جیل ولنتاین بوده که در قسمت اول سری بازی‌های رزیدنت ایول نیز حضور داشته‌است. از نکات بارز این بازی گرا??یک خوب و داستان جذاب و خصوصاًَ جو گیرای آن است که شدیداً حس دلهره را در بازیکن تحریک می‌کند.

 

قسمت بعدی بازی که با نام رزیدنت ایول 4 عرضه شد و تغییرات بسیاری را به خود دید که این موضوع، باعث رنجش طر??داران این سری شد، ولی سری رزیدنت ایول، خصوصاًَ همین شماره و شمارهٔ چهارم قطعاًَ یکی از بزرگ‌ترین گسترش دهندگان گیم‌پلی سوم‌شخص در دههٔ اخیر به حساب می‌آیند. رزیدنت ایول 3: نمسیس، در مجموع با نقدهای مثبت ??راوانی، به خصوص در نسخهٔ عرضه شده برای پلی‌استیشن مواجه گشت. گیم‌اسپات پیشر??ت‌های ??نی این بازی را با توجه به دو نسخهٔ پیشین، بسیار عالی توصی?? کرد. آی‌جی‌ان نیز در یادداشتی از Doug Perry، این بازی را در مجموع یک بازی بسیار خوب عنوان کرده .

22205213662100412674.jpg

 

شخصیت اصلی بازی جیل ولنتاین بوده که پیش‌تر و در رزیدنت ایول 1 حضور داشت. دشمنان بازیکن در مسیر خروج از شهر، زامبیها هستند. آن‌ها شهروندانی هستند که به ویروس تی مبتلا شده و به موجوداتی خون‌آشام تبدیل شده بودند. از دیگر دشمنان بازی، می‌توان به موجوداتی به نام، هانتر، عنکبوت زامبی، سگ‌های زامبی، زالوهای خون‌آشام، کلاغ‌های خون آشام و سرانجام نمسیس اشاره داشت.شخصیت بازی پس از کاهش خط خون می‌تواند با مصر?? گیاهان و آیتم‌های دارویی، سلامتی خود را دوباره به دست آورد .

45952128167220915509.jpg

 

زاویهٔ دوربین این بازی نیز همانند دو بازی پیشین، سوم شخص اکشن است. از ویژگی‌های جدیدی که به سازوکار کنترلی شخصیت اضا??ه شده‌است، ویژگی چرخش 180 درجه‌ای با دکمه‌هایی ترکیبی، شامل دکمهٔ دویدن و جهت عقب است که برای نخستین بار از این بازی، به این سری ا??زوده شد. از دیگر ویژگی‌های کنترل حرکتی جدید در این بازی، ا??زوده شدن چند حالت برای هد??‌گیری است که راحت‌ تر از نسخه‌های پیشین شده است . مثلا ؛ مراحل هد??‌گیری و نابودی مهاجمان بهتر ود قیق تر عمل میکند .

 

 

88237220112092562625.jpg

 

ویژگی دیگر کنترلی جدید، اجازه انجام دو واکنش مت??اوت در برابر تهدیدات مهاجمان در بازی بود که در نسخه‌های پیشین، چنین امکانی وجود نداشت. این ویژگی، با اجازه دادن به بازیکن، برای انتخاب دو حالت در برابر یک تهدید است که معمولاً راه ??رار و یا راه مبارزه را برای انتخاب، دراختیار بازیباز قرار می‌دهد . شیوهٔ ذخیرهٔ بازی نیز همانند بازی‌های پیشین، توسط یک دستگاه ماشین تحریر انجام می‌پذیرد . معماهای ??راوانی در این بازی وجود دارد که درجه‌های سختی مت??اوتی دارند.

 

همچنین آیتم‌های گوناگونی برای پیشبرد بازی وجود دارد که به دست آوردن برخی از آن‌ها، برای پیشبرد بازی الزامی است؛ کلیدها و آیتم‌های راه‌ گشا، نقشه‌ها ، اسلحه‌ها و آیتم‌های بازیابی سلامتی از آن جمله‌اند. صندوقچهٔ آیتم‌ها و دستگاه ماشین تحریر، معمولاً در کنار یکدیگر و در اتاق‌هایی به نام اتاق آرامش قرار دارند. این اتاق‌ها معمولاً خارج از دسترس مهاجمان قرار دارند.

رزیدنت ایول 3: نمسیس درجه‌های سختی گوناگونی داشته و از درجاتی چون آسان، متوسط و سخت تشکیل می‌شود. ت??اوت اصلی این درجه‌ها، میزان جان‌سختی مهاجمان، میزان محدودیت در است??اده از آیتم‌هایی چون اسلحه‌ها، خشاب‌ها و آیتم‌های سلامتی بخش است .

10828084867966376282.jpg

 

هدایت گروه طراحی شخصیت‌های بازی را کنیچی یوئیدا برعهده داشت. ماساکی یاماناکا، توموآکی سوگنو، شینجی یوتسونومیا، کومیکو سوئه‌کانه، آکیکو شیباتا و ماسائرو ناکئو اعضای گروه طراحی شخصیت‌های بازی بودند. و همانطور که گ??ته شد؛ شخصیت اصلی بازی جیل ولنتاین است. جیل عضو پیشین گروه استارز و یکی از شهروندانی است که از ابتلا به ویروس تی درامان مانده‌است. هم چنین صداگذاری این شخصیت را کاترین دیشر بر عهده داشت .

 

یکی دیگر از شخصیت های قابل کنترل بازی، کارلوس اولیویرا یکی از اعضای گروه U.B.C.S است که برای نجات بازماندگان سالم، از جانب آمبرلا به شهر اعزام شده بود. جیل در ابتدا به او مشکوک بود زیرا آمبرلا را بانی اصلی طغیان شهر راکون می‌پنداشت، اما ر??ته ر??ته با کارلوس همراه شد. کارلوس اولیویرا تلاش زیادی برای خروج از شهر انجام داد و سرانجام نیز توانست خود و جیل را از شهر خارج کند. هم چنین صداگذاری این شخصیت را وینس کوراتزا بر عهده داشت .

73906134225557239672.jpg

 

از بین موجودات خون آشام بازی، هانترها، موجوداتی هستند که از تزریق ویروس تی به تخم خزنده و استخراج DNA خزندهٔ مبتلا به ویروس تی و تزریق آن به یک انسان سالم پدید آمده‌اند. سرعت حملهٔ و درجهٔ سخت‌جانی این موجودات بسیار بالا است. نوع حملهٔ آن‌ها، ضربه زدن به هد?? خود است. هم چنین زالوهای خون‌آشام، موجوداتی هستند که توسط همسانان بیمار خود به ویروس تی مبتلا شدند و یا به شکل مستقیم، این ویروس به آن‌ها تزریق شده‌است. سرعت حملهٔ این موجودات بالا است اما درجهٔ سخت‌جانی آن‌ها پایین است. نوع حملهٔ آن‌ها، حرکت به سمت هد?? و مکیدن خون او است.

 

و در آخر نمسیس، غول‌آخر و دشمن اصلی جیل ولنتاین در این بازی است. نمسیس یک تایرانت تکامل یا??ته‌است. این موجود از تزریق ویروس تی درجه سوم و انگل ان‌ای-آل??ا به بدن یک انسان، پدید آمده‌است. او بسیار سخت‌جان و هوشمند است و در طول بازی همواره در تعقیب جیل است. حتی با چندین مرتبه شکست نیز، جیل را رها نکرد. نمسیس در نهایت و با سختی ??راوان و با کمک اسلحهٔ لیزری بسیار قدرتمند شکست خورد. نوع حمله او، به دلیل هوشمندی بالا نسبت به سایر مهاجمان، مت??اوت است. اما همواره با وارد آوردن ضربه و ایجاد صدمه در هد?? خود، او را از پای درمی‌آورد .

49750905752236754921.jpg

 

در اساطیر یونانی، نمسیس الههٔ خشم و انتقام دانسته می‌شد. در سری بازی‌های رزیدنت ایول و در سه نسخهٔ نخست این بازی، هیولاهایی با نام تایرانت، همواره به نبرد با قهرمانان داستان می‌پرداختند. در نسخهٔ نخست این سری، بازیباز در نقش کریس رد??یلد و جیل ولنتاین بایستی خط داستانی را آغاز و دنبال کنند که همواره در این داستان، در حال مبارزه با شرکت آمبرلا باشند. کریس رد??یلد و جیل ولنتاین، در پایان داستان نسخهٔ نخست این سری، از این هد?? آمبرلا آگاه شدند و در تلاش برای رسوا نمودن این شرکت برآمدند. آن دو که به عنوان عضوی از گروه استارز محسوب می‌شدند، مجبور بودند تا برای رسیدن به هد?? خود، با مخلوقات جهش‌یا??تهٔ شرکت آمبرلا مبارزه کنند.

 

در بیشتر مراحل ساخت این بازی، از آن به عنوان رزیدنت ایول 1.9 یاد می‌شد. اما سه ماه مانده به عرضه بازی، نام آن به رزیدنت ایول 3 تغییر یا??ت. یوشیکی اوکاموتو نام نخست را بیانگر این هد?? دانست که رزیدنت ایول 1.9 به معنی ح??ظ عنوان نخستین سه‌ گانه، برای پلی‌استیشن 1 و بیانگر رخ دادن رویدادهای بازی، پیش از رویدادهای بازی رزیدنت ایول 2 بوده است. برنامه ریزی برای نویسندگی بازی، برخلا?? بیشتر بازی‌های این سری که توسط اعضای شاخص شرکت کپ‌کام صورت می‌گر??ت، این بار توسط یکی از اعضای بی‌تجربه و تازه وارد این شرکت، یعنی یاسوهیسا کاوامورا انجام گر??ت. کارگردانی این بازی را کازوهیرو آئویاما و ساخت

موسیقی را ماسامی اوئیدا انجام دادند.

 

  • کارگردان : کازوهیرو آئویاما
  • مدیر تولید : یوشیکی اوکاموتو
  • جنرال تولید : نوریتاکا ??ونامیزو
  • ساخت موسیقی : سائوری مائیدا
  • رئیس ساخت موسیقی : ماسامی اوئیدا
  • تولیدکننده : شینجی میکامی
  • طراحی صدا : تومویوکی کاواکامی
  • رئیس طراحی صدا : واتارو هاما
  • طراح صدا : برایان ??ردریکسون

19054063129198429242.jpg

 

این بازی برای نخستین بار برای کنسول پلی‌استیشن در 22 سپتامبر 1999 در ژاپن منتشر شد. گرا??یک این بازی، نسبت به دو بازی پیشین این سری، بهبود یا??ته‌ شده بود . از ویژگی‌های این نسخه، آزاد شدن لباس پس از پایان بازی بود که از یک بوتیک قابل دسترسی می‌باشد. بخش‌هایی چون اپیلاگ و بازی کوتاه مزدوران نیز با به پایان رسانیدن بازی آزاد می‌شدند. اپیلاگ‌ها، پرونده‌هایی کوتاه از سرگذشت شخصیت‌های مشهور این سری بود که با به پایان رساندن بازی در درجات سختی مت??اوت آزاد می‌شدند.

 

مجموع این پرونده‌ها 8 پرونده بود. بازی کوتاه مزدوران نیز به عنوان یک بازی جایزه‌ای، از سه شخصیت قابل انتخاب، برای انجام یک بازی کوچک بوده که بازیباز باید بسته به ویژگی‌های شخصیت مورد نظر، بازی را با درنظر گر??تن محدودیت‌های زمانی و پولی به پایان برساند.

34498434974074952510.jpg

 

نسخهٔ ویندوز بازی برای نخستین بار در 16 ژوئن 2004 و در ژاپن منتشر شد که پس از انتشار در ژاپن، نسخه‌های اختصاصی برای مناطق دیگر نیز عرضه شد. از ویژگی‌های ذکرشده برای نسخهٔ ویندوز این بازی، بهبود گرا??یک سه‌بعدی، تاریک‌تر شدن ??ضای گیم‌پلی، تغییر در نویسه‌های بازی، ا??زوده‌شدن چند لباس جدید برای شخصیت جیل و امکان است??اده از آن‌ها در همان آغاز بازی و امکان است??اده از بخش‌هایی چون اپیلاگ، در آغاز بازی است.

 

رزیدنت ایول 3: نمسیس در زمستان 2000 برای کنسول دریم‌کست نیز عرضه شد. این نسخه از بازی، شباهت بالایی با نسخهٔ ویندوز دارد. دو لباس جدید اضا??ی درکنار لباس‌های پیش‌??رض که از آغاز بازی، امکان است??اده از آن‌ها ??راهم است. درکنار این ویژگی، بازی کوتاه مزودوران و اپیلاگ‌ها نیز از ابتدا قابل دسترس هستند که باید با پایان بردن بازی، آن‌ها را کامل کرد. این ویژگی‌ها از شباهت‌های این نسخه با نسخهٔ ویندوز است. این نسخه از بازی، از گرا??یک و نورپردازی روشن‌تری نسبت به نسخه‌های دیگر برخوردار است.

 

نسخهٔ گیم‌کیوب بازی رزیدنت ایول 3: نمسیس در ژانویه 2003 منتشر شد. این نسخه از بازی، یک اقتباس مستقیم از نسخهٔ منتشر شده برای پلی‌استیشن بوده و دو لباس اضا??ی جدید، امکان انتخاب لباس از آغاز بازی و امکان دسترسی به بخش‌هایی چون اپیلاگ و بازی کوتاه مزدوران، همانند نسخهٔ پلی‌استیشن بوده و امکان است??اده از آن‌ها از آغاز بازی وجود ندارد. اما با این حال، گرا??یک سه‌بعدی در این نسخه دچار پیشر??ت ??راوانی شد و کی??یت میان‌پرده‌های بازی، در بالاترین سطح در میان دیگر نسخه‌های بازی بود.

58387621586849981494.jpg

 

به مانند همیشه، در این بازی نیز، است??اده از تکنیک‌های صداگذاری، نقش پررنگی را در ایجاد یک ترس و دلهرهٔ پایدار برعهده دارد. جلوه‌های صوتی نیز همانند جلوه‌های گرا??یکی، از پیشر??ت ??نی بسیار محسوسی نسبت به دو نسخهٔ پیشین برخوردار است. شکستن شیشه‌ها، قدم زدن دشمنان، صدای ??ریاد زامبی‌ها و سگ‌ها، صدای قدم زدن جیل، صدای بارش باران، آتش و دیگر پدیده‌های طبیعی و سرانجام، صدای نمسیس، همه و همه به میزان درجهٔ ترسناکی بازی ا??زوده‌ است. صداگذاری شخصیت‌های بازی نیز با درنظر گر??تن کامل ویژگی‌های شخصیت ویدئویی انجام گر??ته‌است، گرچه در دوبلهٔ به انگلیسی مشکلاتی وجود دارد. مشکلاتی که گاه ممکن است طعنه آمیز و خنده‌دار باشد.

 

 

 

28808683373353705280.jpg

 

یک رمان برگر??ته شده از این بازی هم ساخته شده است . این رمان، برگر??ته از داستان بازی رزیدنت ایول 3 : نمسیس است و شخصیت محوری و قهرمان اصلی داستان آن، جیل ولنتاین می‌باشد. نمسیس به عنوان یک هیولای مصمم و جیل به عنوان طعمه‌ای رام نشدنی، داستان این رمان را روایت می‌کنند.

 

هم چنین، رزیدنت ایول: موعود ( Resident Evil: Apocalypse ) ??یلم سینمایی است که برگر??ته از داستان سری بازی‌های رزیدنت ایول است. این ??یلم، شباهت‌های زیادی با بازی رزیدنت ایول 3: نمسیس دارد. مکان رخ دادن داستان ??یلم همانند داستان بازی، در شهر راکون است. داستان ??یلم، همانند داستان این بازی، روایتگر طغیان شهر راکون توسط شیوع ویروس تی و تبدیل شهروندان به زامبیها است.

19026641752207182229.jpg

 

امتیازات بازی از دیدگاه منتقدین ؛

 

گیم‌اسپات :

  • ‎PS:??? ۸٫۸ از ۱۰
  • ‎DC:??? ۸٫۳ از ۱۰
  • ‎PC:??? ۶٫۹ از ۱۰
  • ‎GC:??? ۴٫۷ از ۱۰

وبگاه گیم‌اسپات نیز نقدهای مثبتی به این بازی وارد کرده‌است. این وب‌گاه، به ویژگی سازوکار جدید برای دریا??ت و است??اده از مهمات اشاره کرده و آن را یک پدیده، که پیش از این در این سری وجود نداشته، عنوان کرده‌است. تنوع مهاجمان نیز از دیگر مباحث مطرح است که توسط گیم‌اسپات بدان پرداخته شده و از حضور نمسیس نیز استقبال شده‌است. این وب‌گاه میزان وجود معماها در بازی را مناسب و درجهٔ سختی آن را با توجه به درجات سختی بازی، مطلوب ارزیابی کرده‌است.

 

 

آی جی ان :

 

  • ‎PS:??? ۹٫۴ از ۱۰
  • ‎DC:??? ۸ از ۱۰
  • ‎PC:??? ۷.۶ از ۱۰
  • ‎GC??? ۵ از ۱۰

آی‌جی‌ان گرا??یک این بازی را نسبت به بازی‌های پیشین این سری، بسیار پیش‌ر??ته و روبه‌جلو دانسته و برای اثبات ادعای خود، مقایسهٔ میان این بازی‌ها را به لحاظ ??نی ذکر کره‌است. این وب‌گاه، همچنین به میان‌پرده‌های بازی نیز پرداخته و کی??یت آن‌ها را مطلوب و بسیار عالی، حداقل در مقایسه با بازی‌های پیشین این سری دانسته‌است. آی‌جی‌ان، از صداگذاری این بازی نیز تمجید به عمل آورده و آن را یکی از دلایل بالا بودن میزان ترس و دلهره، در جریان بازی دانسته‌است.

 

حاصل نقد ها ( جمع بندی ) ؛

  • ‎PS:??? ۸۸٪ (۳۶ نقد)
  • ‎DC:??? ۸۱٪ (۲۰ نقد)
  • ‎PC:??? ۷۵٪ (۱۴ نقد)
  • ‎GC:??? ۶۴٪ (۱۹ نقد)

متاکریتیک :

 

  • ‎DC:??? ۷۹٪ (۱۳ نقد)
  • ‎PC:??? ۷۱٪ (۸ نقد)
  • ‎GC:??? ۶۲٪ (۱۴ نقد)

14081372567996362991.jpeg

 

و در آخر نگاهی به داستان این بازی می اندازیم ؛

 

 

آغاز رخدادهای این بازی، یک روز پیش از رخدادهای بازی رزیدنت ایول 2 و پایان داستان آن، دو روز پس از رویدادهای بازی رزیدنت ایول 2 است. شهر راکون در طغیان ویروس تی است و جیل که از ا??سران پیشین گروه استارز بود؛ در تلاش است تا از شهر ??رار کند. در جریان این تلاش، او با کارلوس اولیویرا که یکی از اعضای تیم U.B.C.S است ملاقات می‌کند. آمبرلا، برای مهار طغیان و نجات بازماندگان و پژوهشگران خود در شهر راکون، تیمی از U.B.C.S را در این شهر مستقر نمود. این تیم در رسیدن به هد??‌های خود ناکام ماند و بیشتر اعضای آن (150 تا 200 ن??ر)، به نوعی نابود شدند. کارلوس به همراه چند هم‌رستهٔ دیگر خود، همچون نیکولای گینوائی?? و میخائیل ویکتور به پیشبرد ماموریت خود در شهر می‌پرداخت که در میان آن‌ها، نیکولای به عنوان سردستهٔ تیم، اهدا?? خودخواهانه‌ای در سر می‌پروراند.

 

در این‌میان، شرکت آمبرلا با ??رستادن نمسیس تصمیم داشت تا تمامی ا??سران گروه استارز را نابود کند. از دیدگاه آمبرلا، استارز بانی اصلی رسوایی شرکت آمبرلا بود. نمسیس در اداره پلیس شهر راکون با جیل روبه‌ رو شد. نمسیس، نخست به سوی براد ویکرز حمله کرد و او را به راحتی از پای درآورد و سپس به جیل حمله نمود. این آغاز یک تعقیب و گریز طولانی مدت بود. جیل در چند قسمت از بازی مجبور بود تا از ??رار دست کشیده و با نمسیس مبارزه کند، اما نمسیس با هر شکست نیز برمی‌خواست و به جیل حمله می‌کرد.

20827124485707756586.jpg

 

در ادامه جیل متوجه می‌شود که می‌تواند با خبر کردن هلیکوپتر از طریق برج ساعت کلیسا، از شهر ??رار کند و به کمک نیکولای ??همید که قطاری وجود دارد و می‌تواند آنها را به این ناحیه برساند. اما نیکولای قطار را دست‌کاری کرده‌بود (بسته به واکنش‌های مت??اوت بازیکن، نیکولای ممکن است زنده مانده و یا کشته شود.) به همین دلیل به جای برج ساعت در جایی نزدیک آن، به دیوار برخورد می‌کند جیل با تلاش‌های ??راوان به برج ساعت می‌رسد و هلیکوپتر را خبر می‌کند، اما با شلیک موشکی توسط نمسیس، هلیکوپتر از بین ر??ته و جیل دچار ویروس می‌شود.

 

دراین میان کارلوس، پادزهر را یا??ته و جیل را نجات می‌دهد. در ادامه کارلوس متوجه شد که از جانب دولت آمریکا، برای پاک‌سازی شهر راکون، یک ??روند بمب هسته‌ای به سمت شهر ??رستاده شده‌است. کارلوس این موضوع را به اطلاع جیل رساند. با شنیدن این خبر، جیل به تکاپوی بیشتری برای خروج از شهر ا??تاد، اماهمچنان نمسیس در تعقیب او بود. کارلوس توانست تا یک دستگاه بالگرد را برای گریز از شهر ??راهم کند. جیل نیز سرانجام و پیش از وارد شدن به بالگرد، آخرین مبارزهٔ خود را با نمسیس انجام داد و او را با کمک اسلحه لیزری نابود کرد. درپایان، جیل و کارلوس مو??ق شدند، تا به همراه بری بارتون و با کمک بالگرد از شهر بگریزند. پس از ??رار این سه ن??ر، شهر راکون، توسط بمب هسته‌ای از نقشهٔ جغرا??یایی ایالات متحده پاک شد.

 

این بازی تا 31 مارس 2011 به عنوان ششمین بازی پر??روش تاریخ شرکت کپ‌کام با 3.5 میلیون نسخه اعلام شد. اگر هنوز با مجیط و گیم پلی این بازی آشنایی ندارید حتما این دیسک را تهیه کنید و این بازی ??وق العاده را از دست ندهید .

21911209196540492193.jpg

 

 

....

Infogame

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

با سلام خدمت نویسنده عزیز.بینهایت مچکر داداش امین دیگه سنگ تموم گذاشتی.حتی آواتارم.محشر بود واقعا حد نداره این بازی.

به قول سعید خان 3 ی طر?? بقیه با هم ی طر?? دیگه.بنظرم مغز رزیدنت اویل همین 3 و 4 هستن.اینا رو بازی کنید بقیه نشد هم چیزی کم نمیشه.

سپاسگزار داداش.لذت بردیم زیاد.دمت گرم خسته نباشی ممنون.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با سلام خدمت نویسنده عزیز.بینهایت مچکر داداش امین دیگه سنگ تموم گذاشتی.حتی آواتارم.محشر بود واقعا حد نداره این بازی.

به قول سعید خان 3 ی طر?? بقیه با هم ی طر?? دیگه.بنظرم مغز رزیدنت اویل همین 3 و 4 هستن.اینا رو بازی کنید بقیه نشد هم چیزی کم نمیشه.

سپاسگزار داداش.لذت بردیم زیاد.دمت گرم خسته نباشی ممنون.

 

سلام آقا ابراهیم گل، سلامت باشی داداش . دیگه حر??ی واسه گ??تن نذاشتی ... . درسته این بازی یکی از بهترین های سری رزیدنت ایول هستش و شاید بهترین . بازم ممنون که این مقاله رو خوندی . خوشحالم که لذت بردی و آواتارم خیلی خوبه .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
با سلام خدمت نویسنده عزیز.بینهایت مچکر داداش امین دیگه سنگ تموم گذاشتی.حتی آواتارم.محشر بود واقعا حد نداره این بازی.

به قول سعید خان 3 ی طر?? بقیه با هم ی طر?? دیگه.بنظرم مغز رزیدنت اویل همین 3 و 4 هستن.اینا رو بازی کنید بقیه نشد هم چیزی کم نمیشه.

سپاسگزار داداش.لذت بردیم زیاد.دمت گرم خسته نباشی ممنون.

ولی انصا??ا ریمیک و نسخه دو عالین.

.

.

من به عمرم شخصیت مؤنث بهتر از جیل ندیدم تو بازی ها:1975::drool:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
سلام آقا ابراهیم گل، سلامت باشی داداش . دیگه حر??ی واسه گ??تن نذاشتی ... . درسته این بازی یکی از بهترین های سری رزیدنت ایول هستش و شاید بهترین . بازم ممنون که این مقاله رو خوندی . خوشحالم که لذت بردی و آواتارم خیلی خوبه .

 

دقیقا همینطوره داداش.دیگه خلاصه گ??تم وگرنه میدونی انقدر از این بازی خاطره و زمانی خوب داشتم که بخوام بگم چند ص??حه ای میشه.

خیلی کارت درسته تصاویر از بازی بهترین هاش بود بنظزم.قربونت برم داداش همش از خودت بود ی دنیا سپاس.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ولی انصا??ا ریمیک و نسخه دو عالین.

.

.

من به عمرم شخصیت مؤنث بهتر از جیل ندیدم تو بازی ها:1975::drool:

 

درسته اونا هم ??وق العادن.ولی 3 چیزی داره که هیچکدوم نداره:نمسیس ا??سانه ای:5yt82hl_th:

 

منم همین نظرو دارم بهترین شخصیت زن تو کل بازی ها.نترس و زرنگ.هیشکی از شخصیت های رزیدنت به جیل نمیرسه بعد اون لیون....

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
درسته اونا هم ??وق العادن.ولی 3 چیزی داره که هیچکدوم نداره:نمسیس ا??سانه ای:5yt82hl_th:

 

منم همین نظرو دارم بهترین شخصیت زن تو کل بازی ها.نترس و زرنگ.هیشکی از شخصیت های رزیدنت به جیل نمیرسه بعد اون لیون....

 

بازی بعد از این به یک محیط و گیم پلی و گرا??یک دیگه ای تبدیل شد . منظورم نسخه چهارم بازیه . که اون هم یکی از بهترین های این سری هستش اما 3 نسخه اول مخصوصا روی ps1 یک دنیای دیگه ای داشت .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بهترین بازی تو این سبک همین اویل 3 هستش...هنوزم که هنوزه دوست دارم یه بار دیگه این بازیرو تموم کنم...شاید تا الان بالای 10 بار این بازیرو تموم کردم...

بعد از بازیه اخرین ما این بازیرو بهترین بازی عمرم میدونم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بچه بودم یه بازی واسه PS1 داشتم بهش میگ??تن رزیدنت اویل (ولی مطمئن نیستم چون اون موقع سواد نداشتم(سواد خوندن انگلیسی)می شناسین این ??روشنده هارو دیگه از نظر اونها الان GTA V یعنی جی تی ای 11:biggrin2:).الان هر چی دنبال اون بازی میگردم پیداش نمی کنم.اول بازی از یه هلی کوپتر سقوط کرده شروع می شد.یه کم که جلو میر??تی توی یه راهرو یه یارو پشت به دوربین روی زانو نشسته بود که وقتی نزدیکش می شدی شروع به حرکت به سمت دوربین میکرد(یادم ر??ت بگم دوربین بازی اول شخص بود) و می خواست آدم رو بخوره(زامبی بود).شاید تا اینجا هم ??همیده باشید کدوم بازی رو می گم ولی اگه بازم متوجه نشدید و با توضیح بیشتر من می تونید متوجه بشید بگید تا بیشتر بگم.مشتاقم تا بازی رو پیدا کنم کمک کنید.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بچه بودم یه بازی واسه PS1 داشتم بهش میگ??تن رزیدنت اویل (ولی مطمئن نیستم چون اون موقع سواد نداشتم(سواد خوندن انگلیسی)می شناسین این ??روشنده هارو دیگه از نظر اونها الان GTA V یعنی جی تی ای 11:biggrin2:).الان هر چی دنبال اون بازی میگردم پیداش نمی کنم.اول بازی از یه هلی کوپتر سقوط کرده شروع می شد.یه کم که جلو میر??تی توی یه راهرو یه یارو پشت به دوربین روی زانو نشسته بود که وقتی نزدیکش می شدی شروع به حرکت به سمت دوربین میکرد(یادم ر??ت بگم دوربین بازی اول شخص بود) و می خواست آدم رو بخوره(زامبی بود).شاید تا اینجا هم ??همیده باشید کدوم بازی رو می گم ولی اگه بازم متوجه نشدید و با توضیح بیشتر من می تونید متوجه بشید بگید تا بیشتر بگم.مشتاقم تا بازی رو پیدا کنم کمک کنید.

رزیدنت ایول 1 بوده:thumbup:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
بچه بودم یه بازی واسه PS1 داشتم بهش میگ??تن رزیدنت اویل (ولی مطمئن نیستم چون اون موقع سواد نداشتم(سواد خوندن انگلیسی)می شناسین این ??روشنده هارو دیگه از نظر اونها الان GTA V یعنی جی تی ای 11:biggrin2:).الان هر چی دنبال اون بازی میگردم پیداش نمی کنم.اول بازی از یه هلی کوپتر سقوط کرده شروع می شد.یه کم که جلو میر??تی توی یه راهرو یه یارو پشت به دوربین روی زانو نشسته بود که وقتی نزدیکش می شدی شروع به حرکت به سمت دوربین میکرد(یادم ر??ت بگم دوربین بازی اول شخص بود) و می خواست آدم رو بخوره(زامبی بود).شاید تا اینجا هم ??همیده باشید کدوم بازی رو می گم ولی اگه بازم متوجه نشدید و با توضیح بیشتر من می تونید متوجه بشید بگید تا بیشتر بگم.مشتاقم تا بازی رو پیدا کنم کمک کنید.

 

 

اسمش resident evil survivor

 

تنها اویل اول شخص بود. جو ترسناکی داشت. یه غول داشت که همه جای بازی آدمو خ??ت میکرد.

 

بازیشم باید بدون سیو تموم میکردی البته توی ps1. دو سه ساعت بیشتر طول نمیکشید. در کل چیز جالبی نبود!

 

 

 

بازیشو باید با مبدل اجرا کنی هرجا هم که عشقت کشید میتونی سیو کنی دردسر ps1 رو نداره

 

حجم بازی : ۲۸mb

??ضای مورد نیاز : ۴۱۵mb

 

 

 

رمز : ??? ???? | ?????? ???? ?? ??? ????????, ??????, ?????

 

دانلود

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...