رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

چرا ویندوز بهتر از سیستم عامل اپل (os x) است؟

پست های پیشنهاد شده

[h=1]چرا ویندوز بهتر از سیستم عامل اپل (OS X) است؟[/h]

23167c63ceb2e241162df1308d0f368b.jpg&wmax=800&hmax=533&quality=85&bgcol=FF0000&path=

[h=3]مدت‌ها است که جنگی بین اپل و مایکروسا??ت در جریان است. مهم‌ترین جبهه‌ی این نبرد در کامپیوترهای رومیزی (desktop) جریان دارد. البته امروزه دیگر تمرکز ??قط روی کامپیوترهای پی سی (PC) و مک (Mac) نیست و انواع گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، جایگزین قسمتی از کاربرد آن‌ها شده‌اند. اختلا?? پی سی و مک هم مثل سابق برجسته نیست. دیگر حتی اپل هم برای مک از پردازنده‌ی اینتل است??اده می کند.[/h] اگر شما هم درگیر یکی از آن بحث‌های قدیمی با طر??داران OS X اپل شده‌اید، ما 5 دلیل عمده‌ی برتری ویندوز را نوشته‌ایم. به‌دردتان می‌خورد.

 

تنوع بالای دستگاه‌های ویندوزی

??قط در دنیای ویندوز تنوع واقعی را خواهید دید. یک واقعیت ساده وجود دارد و آن تنوع بسیار پایین دستگاه‌های OS X است: دو مدل لپ تاپ، مک مینی، مک پرو و آی‌مک (iMac). همگی دستگاه‌ها و محصولات خوبی هستند و پاسخ‌گوی نیاز بسیاری از ا??راد هستند ولی بعضی‌ها هم هستند که با این 5 قلم راضی نمی‌شوند.

یک غایب بزرگ لیست محصولات اپل، هیبریدها هستند که هم لپ تاپ هستند و هم تبلت. آیپدها هم که نرم ا??زارهای OS X را اجرا نمی‌کنند. خلاصه در دنیای اپل هیچ جایگزین و مشابهی برای دستگاه‌هایی همچون ایسوس ترنس??ورمر بوک T100T یا سونی Tap 20 وجود ندارد.

از همه مهمتر اینکه به غیر از مک مینی (که آن هم خیلی قوی نیست و نیازهای کاری ا??راد کمی را برطر?? می‌کند) هیچ دستگاه مکی را نمی‌توانید با بودجه‌ای زیر 700 دلار بخرید. در عوض با بودجه‌ای بسیار کمتر از 700 دلار می شود پی سی یا لپ تاپی آبرومند و کارا از مارک‌های بزرگی همچون Dell و HP و لنوو خرید.

 

بازی‌ها

بعضی از شرکت‌های بزرگ گزینه‌ای نیز برای مک تدارک دیده‌اند و از وقتی اپل از اینتل است??اده می‌کند، هیچ مشکل ذاتی برای اجرای گیم روی مک نیست و درواقع شاهد دوران طلایی گیمینگ در مک هستیم و البته این دوران طلایی م??ت هم نمی ارزد.

ای طر?? داران مک بیایید و با واقعیت رودررو شوید: هیچ گیمر بزرگ و درست‌حسابی خودش را در زندان اپل محبوس نمی‌کند. از بدترین تا بهترین بازی‌ها، تعداد نامحدودی بازی برای دستگاه‌های ویندوزی وجود دارد ولی شما ترجیح می دهید پول بیشتری خرج کنید و آن چند بازی نسبتا محدودی که اپل پشتیبانی می‌کند را بازی کنید. حتی با قیمتی به اندازه‌ی مک مینی می‌توانید یک دستگاه ویندوزی مناسب گیمینگ بخرید ولی آن مک مینی شما با کارت گرا??یکی آن‌بورد (onboard) ??قط به درد ساده‌ترین بازی‌ها می‌خورد.

می‌توانید روی مک هم بازی نصب کنید و بازی کنید ولی اگر اسم خودتان را گذاشته‌اید گیمر، بدانید که گزینه‌های زیادی در دنیای ویندوز خواهید داشت. از تنوع در انواع ژانرها و سخت ا??زارهای موردنیاز بازی‌ها گر??ته تا این حقیقت که با کمی تغییرات در پی سی می‌توانید آن را برای گیمینگ مناسب کنید.

 

امنیت

خ??ب ??کر کنم اینجا دیگه طر??‌دارای مک قاطی کنن! می‌گویند: «هیچ ویروسی در دنیای OS X وجود ندارد» و «نیازی به آنتی ویروس ندارید». اولی که کاملاً غلط است ولی می‌شود در مورد دومی بحث کرد.

شکی در این نیست که احتمال آلوده شدن سیستم ویندوزی نسبت به مک بیشتر است. سیستم عامل OS X که اساس آن بر روی یونیکس استوار است، طوری دسته‌بندی شده است که آلوده شدن آن به ویروس سخت‌تر از پی سی ویندوزی است. این نیز درست است که مجرمین کامپیوتری کمتری سراغ مک می‌روند چون هم ن??وذ به آن سخت‌تر است و هم تعداد کاربر کمتری دارد.

ولی اینطور هم نیست که کامپیوترهای مک ذاتاً ایمن باشند. آنها نیز دچار بدا??زارها می‌شوند و اکنون که سهم مک از بازار گسترش یا??ته است، این موضوع جدی‌تر نیز خواهد شد. این روزها حمله‌ها بیشتر اجتماعی هستند تا تکنیکی. بیشتر احتمال دارد که توسط حملات ??یشینگ اطلاعات بانکی شما به سرقت برود یا گول‌تان بزنند که روی یک لینک در ??یسبوک کلیک کنید. کمتر امکان دارد که توسط یک بدا??زار که روی هارد شما است مورد حمله قرار بگیرید.

البته ویندوز نیز اصلا کامل و بی‌نقص نیست. ذاتاً غیرایمن است. ولی حداقل‌اش این است که کاربران ویندوز این نواقص و ضع?? ایمنی ویندوز را می‌دانند. ایمنی کلی اکوسیستم ویندوز نیز بی‌نقص نیست ولی کاربران ویندوز بیشتر از کاربران مک گرایش دارند از نرم ا??زارهای امنیتی است??اده کنند. ویندوز 8 نیز خودش یک آنتی ویروس دارد. تمامی ??عالیت‌های اینترنتی ما را در خطر آلوده شدن قرار می‌دهند ولی حداقلش این است که کاربران ویندوز می‌دانند که باید مراقب باشند.

 

ارزش

ارزان‌ترین مک که همانا مک مینی است، هیچ چیز خاصی ندارد. حداکثر هارد آن محدود است و کارت گرا??یکی آن‌بورد دارد و بدون کیبورد و مونیتور حداقل 700 دلار آب می‌خورد.

اغلب مک‌ها ارزش خوبی دارند ولی از آن طر?? گران نیز هستند. کامپیوترهای مک برای مشتریانی ثروت‌مند ساخته شده است که مصر??‌کننده‌ی نهایی هستند. اگر کامپیوترهایی می خواهید که واقعا ارزش‌مند باشند باید در دنیای ویندوز بگردید. با قیمتی زیر 500 دلار می‌توانید یک پی سی مناسب برای خانواده یا محل کار و یا یک لپ تاپ بخرید. به این میگن ارزش.

 

نرم ا??زارها و برنامه‌ها

پشتیبانی از برنامه‌ها. همه‌ی چیزهایی که در قسمت بازی‌ها گ??تیم اینجا نیز صادق است. برنامه‌های زیادی برای اجرا در مک وجود دارد و اکثر برنامه‌های عمده و مشهور نیز یک نسخه برای مک دارند ولی یادتان باشد که گ??تیم «اکثر» نه «همه».

محبوب‌ترین نرم ا??زار اداری برای مک کدام است؟ مایکروسا??ت آ??یس! جدای از اینکه خود این جواب برای حیثیت اپل ا??تضاح است، این را هم در نظر داشته باشید که معمولا نسخه‌ی مک آ??یس به اندازه‌ی نسخه‌ی ویندوز آپدیت و به روز نیست.

دنیای ویندوز پوشیده از جنگل‌های نرم ا??زارهای رایگان است که همه‌ی نیازهای کاربر را برطر?? می‌کنند. ولی در مک اگر یک نرم ا??زار را بخواهید نصب کنید که توسط اپل تایید نشده است، باید تنظیمات دستگاه را هم عوض کنید. درست است که این تایید شدن توسط اپل تضمین می کند که برنامه‌ها خوب کار کنند ولی از آن طر?? باعث می‌شود گزینه‌های پیش روی کاربر بسیار محدود شود.

 

نتیجه

به سراغ مک بروید و آن را ترجیح بدهید اگر: پول اضا??ی دارید، گیمر واقعی نیستید، زندگی امن در ق??س را به دنیای آزاد ترجیح می‌دهید.

به سراغ ویندوز بروید و آن را ترجیح بدهید اگر: تنوع را دوست دارید، دنبال خرید باارزش هستید، گزینه‌های شخصی‌سازی را دوست دارید.

ولی درکل مک را ول کنید و بچسبید به ویندوز.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

ولی درکل مک را ول کنید و بچسبید به ویندوز.

 

 

جالب و پر محتوا بود . ممنون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...