رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

8 ویژگی اندروید آبنبات چوبی که iOS 8 فاقد آن‌ها است

پست های پیشنهاد شده

a9dfe4376c67965a5f783220c1740e18_XL.jpg

 

امسال هر دو پلت??رم پرطر??دار دنیای موبایل یعنی اندروید آبنبات چوبی و iOS 8 از الگوی مشابهی برای انتشار پیروی کردند، بطوریکه اپل و گوگل به‌ترتیب در جریان برگزاری کن??رانس توسعه‌دهندگان خود از نسخه‌ی بتای iOS 8 و اندروید آبنبات چوبی که در آن زمان اندروید L نام گر??ته بود، پرده برداشتند. نسخه‌ی جدید هر دو سیستم‌عامل همراه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های کاربردی ??راوانی همراه هستند. در ادامه به بررسی ۵ قابلیت اندروید آبنبات چوبی خواهیم پرداخت که iOS ??اقد آن‌ها است.

 

هر دو سیستم‌عامل اندروید آبنبات چوبی و iOS در حال حاضر تثبیت شده‌اند، از این‌رو توسعه دهندگان دو کمپانی اپل و گوگل تمام نیروی خود را برای تقویت هرچه بیشتر و ارائه‌ی خدمات بهتری در مقایسه با رقبا مترکز کرده‌اند. نمی‌توان از نظر کاربردی ت??اوت عمده‌ای را بین این دوسیستم‌عامل یا??ت و هر دو سیستم‌عامل امکانات و قابلیت‌های خوب و کاربردی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد، هرچند بازهم می‌توان قابلیت‌هایی را یا??ت که یکی از پلت??رم‌ها ??اقد آن است. گوگل با انتشار اندروید کیت‌کت نشان داد که درصدد ایجاد تغییرات بنیادی در سیستم‌عامل اندروید است که معر??ی طراحی متریال مهر تاییدی بر شایعات مطرح شده بود. علاوه بر تغییرات ظاهری، نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل گوگل با بهینه‌سازی‌های نیز در مصر?? باتری و همچنین تقویت قابلیت‌های امنیتی همراه شده است.

 

 

در ادامه به بررسی ۸ ویژگی کاربردی موجود در اندروید آبنبات چوبی خواهیم پرداخت که iOS 8 ??اقد آن است. البته باید به این نکته اشاره کرد که اپل نیز بیکار ننشسته و قابلیت‌های خوبی را در سیستم‌عامل iOS 8 گنجانده است.

 

 

  • ۱. امکان تعری?? حساب‌های کاربری مهمان

اپل تل??ن‌های‌هوشمند و تبلت‌ها را از جمله‌ی ابزار‌های شخصی هر کاربری عنوان می‌کند، اما به‌واقع در مورد تبلت‌ها نمی‌توان چنین ادعایی داشت و گاها شاهد است??اده از تبلت‌ها به‌عنوان یک گجت عمومی هستیم که توسط تمام اعضای خانواده مورد است??اده قرار می‌‌گیرد. با توجه به اهمیت حریم خصوصی و همچنین جلوگیری از اختلال اطلاعات، گوگل در اندروید آبنبات چوبی امکان تعری?? حساب‌های کاربری مختل?? را امکان‌پذیر ساخته است. با توجه به اینکه امروزه کودکان نیز به کار با گجت‌ها علاقمند شده‌اند، پاک شدن اطلاعات و از بین ر??تن داده‌های حساس نیز از جمله‌ی مواردی است که اهمیت ??راوانی دارد.

 

Guest-mode-for-comfortable-device-sharing.jpg

 

اما در مقابل iOS اپل ??اقد این قابلیت است. iOS حتی قابلیت ??عال کردن حالت Guest Mode را نیز ندارد، اما به‌نظر می‌رسد در آینده شاهد اضا??ه شدن این ویژگی به iOS ‌خواهیم بود. البته باید به قابلیت اشتراک‌گذاری کتاب‌ها، موزیک و داده‌های دیگر حداکثر بین ۶ ن??ر در iOS 8 اشاره کرد.

 

 

  • ۲. قابلیت ??عال کردن حالت ذخیره‌ی باتری

گوگل در اندروید آبنبات چوبی قابلیت ذخیره‌ی انرژی باتری را ??عال کرده که می‌توان با است??اده از آن زمان باتری‌دهی را حداکثر تا ۹۰ دقیقه ا??زایش داد که این امر از طریق غیر??عال کردن برخی از قابلیت‌های گوشی چون قطع ارتباط گوشی با شبکه‌های بی‌سیم و دیتا، کاهش قدرت پردازشی، غیر??عال کردن ویژگی‌هایی چون ویبره و برخی از کارها که می‌تواند انرژی بیشتری را ذخیره کند، ممکن می‌شود. به لط?? توسعه‌ی پروژه‌ی Volta و بهره‌گیری از دستاوردهای آن، گوگل در اندروید ۵ توانسته تا است??اده‌ی سیستم‌عامل و سایر سخت‌ا??زار‌ها را بسیار کاهش دهد، بطوریکه نسخه‌ی نهایی پیش‌نمایش اندروید آبنبات چوبی روی نکسوس ۵ گوگل توانسته تا عمرباتری در این محصول را تا ۷۵ دقیقه ا??زایش دهد.

Battery-saving-features.jpg

 

در مورد iOS اپل باید این نکته را متذکر شد که این سیستم‌عامل ??اقد چنین ویژگی است.

 

 

  • ۳. ق??ل هوشمند برای بالابردن امنیت

در حال حاضر اندروید تنها سیستم‌عاملی است که امکان کنترل امنیت تل??ن‌هوشمند یا تبلت را با است??اده از ج??ت‌شدن با سایر گجت‌ها چون تل??ن‌های‌هوشمند، تبلت‌ها، گجت‌های پوشیدنی و حتی خودروهای مجهز به سیستم‌عامل ممکن می‌کند. کاربران اندروید می‌توانند از پنج مکانیزم مختل?? برای باز کردن ق??ل ابزار اندرویی خود است??اده کنند که از جمله‌ی آن می‌توان به باز کردن ق??ل از طریق Face Unlock و همچنین الگوی‌های محبوب اندروید اشاره کرد.

Smart-Lock-for-enhanced-security.jpg

 

iOS امکان باز کردن ق??ل از طریق ج??ت شدن با سایر ابزار‌ها را نداشته و همچنین تنوع انتخاب روش ق??ل‌گذاری نیز تنها محدود به سه حالت بازکردن ق??ل از طریق اثر انگشت، وارد کردن کد چهاررقمی و همچنین کشیدن نشانگر به سمت راست محدود شده است.

 

 

  • ۴. دسترسی به حا??ظه‌ی گوشی از طریق اتصال USB

USB-mass-storage-support.jpg

 

ه??ت سال از زمان معر??ی اولین نسل از آی??ون می‌گذرد و علی‌رغم انتقادات ??راوان کاربران مبنی بر عدم دسترسی به حا??ظه‌ی داخلی گوشی در زمان اتصال به کامپیوتر ویندوزی، همچنان شاهد آن هستیم که ??قط می‌توان به تصاویر ثبت شده با دوربین دسترسی پیدا کرد. در حالی که ابزار‌های اندروید با اتصال به یک کامپیوتر ویندوزی همچون یک حا??ظه‌ی جانبی عمل می‌کنند که می‌توان انواع ??ایل‌ها را به موبایل انتقال داد. شاید برخی امنیت پایین این روش را یک نکته‌ی من??ی عنوان کنند، اما در مقابل انتقال تمامی ??ایل‌ها از طریق آیتیونز نیز تا حدودی ایجاد زحمت می‌کند. همچنین قابلیت ا??زایش حا??ظه‌ی جانبی را نیز باید به‌عنوان یک نکته‌ی مثبت برای اندروید در نظر گر??ت، امری که در iOS ممکن نیست.

 

 

  • ۵. مدیریت اپلیکیشن‌ها

تمامی کارهایی که می‌توان در یک ابزار مبتنی بر iOS انجام داد، در نصب و حذ?? اپلیکیشن خلاصه شده است و سهولت کاربری در آن لحاظ شده است، اما در اندروید در کنار امکان حذ?? و نصب اپلیکیشن‌ها، تنها با یک بار لمس می‌توان اپلیکیشن را بصورت کامل حذ?? کرد. همچنین امکان حذ?? آخرین بروزرسانی‌های نصب شده روی سیستم نیز وجود دارد. همچنین اندروید امکان تبدیل هر اپلیکیشنی را به اپلیکیشن پیش‌??رض در اختیار کاربر قرار می‌دهد که این موضوع شامل اپلیکیشن ایمیل، پیام‌کوتاه، مرورگر، ویرایش‌گر تصاویر، پخش‌کننده ویدئو و موزیک و هر جنبه از اجرای انواع ??ایل‌ها و دریا??ت سرویس‌ها است. اما در iOS کاملا برعکس است و برای مثال نمی‌توان یک مرورگر دیگر را به‌جای سا??اری به‌صورت پیش‌??رض مورد است??اده قرار داد.

Application-management--amp-app-hiding.jpg

 

همچنین اندروید امکان مخ??ی کردن اپلیکیشن‌ها را نیز در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 

 

  • ۶. پشتیبانی از انواع کاربرد NFC

Complete-NFC-support.jpg

 

تل??ن‌های‌هوشمند ویندوز??ون، بلک‌بری و اندروید از چندین سال پیش از ??ناوری NFC پشتیبانی می‌کنند، در حالی که این موضوع در مورد آی??ون‌های اپل صادق نیست و این کمپانی پس از ایجاد بستر لازم برای بهره‌برداری اقتصادی از این قابلیت، آن را در تل??ن‌هوشمند خود گنجاند. برخلا?? اندروید که می‌توان از NFC در کاربردهای مختل??ی است??اده کرد، این امکان در آی??ون و به‌بیان بهتر iOS تنها به امکان خرید از طریق سیستم Apple pay محدود شده است؛ یعنی نمی‌توان از قابلیت ارتباطی NFC برای تبادل ??ایل‌ها، خواندن اطلاعات تگ‌ها و کاربردهای دیگر است??اده کرد. پیش از اپل نیز سیستم‌های پرداخت دیگری مبتنی بر NFC روانه‌ی بازار شدند، اما بنا به دلایلی که پیش‌تر در زومیت به آن‌ها پرداختیم، این سیستم‌ها مو??قیت چندانی به دست نیاودند. حال باید به انتظار سیستم پرداخت Apple Pay باشیم.

 

 

  • ۷. امکان نصب اپلیکیشن‌ها از منابع مختل??

Install-apps-from-the-World-Wide-Web.jpg

 

در سیستم‌عامل اندروید می‌توان اپلیکیشن‌ها را از منابع بیشمار موجود در ??ضای بی‌کران اینترنت نصب کرد، در حالی که این موضوع در مورد iOS صادق نیست و در صورتی که آی??ون و آیپد مورد نظر جیلبریک نشده باشد، نمی‌توان اپلیکیشن‌ها را از منابع دیگری نصب کرد.

 

 

  • ۸. پشتیبانی از ??رمت RAW DNG در اندروید آبنبات چوبی

در زومیت خواندید که گوگل در اندروید آبنبات چوبی امکان ثبت تصاویر بصورت RAW DNG را پیش‌بینی کرده است. مزیت است??اده از این نوع تصاویر قابلیت ویرایش تصویر پس از ثبت آن است. همچنین باید به در اختیار گر??تن کنترل بیشتر روی ??اکتورهای اصلی دوربین همچون حساسیت سنسور و سرعت شاتر نیز اشاره کرد که در اینصورت دوربین‌ تل??ن‌های‌هوشمند مبتنی بر اندروید آبنبات چوبی بسیار پیشر??ته‌تر از رقبا عمل خواهند کرد. مضا?? بر این باید به امکانات پیش‌??رض موجود برای کنترل و ثبت ویدئوها با رزولوشن 4K نیز اشاره کرد.

Advanced-photography-features.jpg

 

 

....

Zoomit

 

 

 

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کسی تاریخ انتشارشو نمیدونه؟؟؟؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کسی تاریخ انتشارشو نمیدونه؟؟؟؟

 

12 آبان عرضه میشه .

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

که چیز مشتیه . دستت درد نکنه امین جون

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مرسی بابت خبر ولی بعضی چیزاش اشتباهه مثلا شماره 7

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
مرسی بابت خبر ولی بعضی چیزاش اشتباهه مثلا شماره 7
نه کاملا" درسته ??کر کنم شما منضورشو ن??همیدی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...