رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

چگونه کانال وای فای مودم را عوض کنیم تا سرعت بالاتری داشته باشد؟

پست های پیشنهاد شده

چگونه کانال وای ??ای مودم را عوض کنیم تا سرعت بالاتری داشته باشد؟

 

3b81d7d1bb0088c3903e1332671a5466.jpg&wmax=800&hmax=533&quality=85&bgcol=FF0000&path=

 

اگر حس می‌کنید که سرعت ارتباط وای ??ای مودم‌تان کاهش یا??ته است یا دچار وق??ه‌های زیادی می‌شود، بهتر است کانال وای ??ای مودم را عوض کنید چون به احتمال زیاد مشکل را برطر?? می‌کند و از همه بهتر این‌که ??قط چند دقیقه وقت‌تان را می گیرد. در این مطلب به صورت قدم به قدم نحوه‌ی عوض کردن کانال وای ??ای مودم را آموزش می‌دهیم.

 

البته به سادگی عوض کردن کانال در تلویزیون نیست ولی همچون تلویزیون، مودم نیز باید کانالی را انتخاب کند تا از آن طریق اطلاعات را به صورت وای ??ای برای شما ب??رستد. ولی مشکل اینجا است که کانال پیش‌??رضی که مودم شما است??اده می‌کند ممکن است با کانال وای ??ای مودم همسایه‌های شما یکی باشد و این باعث تداخلات بسیاری می‌شود که موجب خواهد شد سرعت وای ??ای شما بسیار پایین بیاید و ص??حات وب‌سایت‌ها دیر لود (load) شوند.

تعویض کانال وای ??ای مودم و انتخاب کانالی که کمتر ترا??یک دارد یا در حال حاضر هیچ شبکه‌ای از آن است??اده نمی‌کند باعث می‌شود که سیگنال وای ??ای مودم خیلی بهتر شود. در ادامه توضیح می‌دهیم که چگونه مشخص کنیم که کدام کانال‌های وای ??ای مودم ترا??یک بیشتری دارند و چگونه کانال مودم را بر روی این کانال خلوت تنظیم کنیم.

قدم اول: می‌توانید از نرم ا??زارهایی همچون free inSSIDer utility برای ویندوز است??اده کنید تا شبکه‌های وای ??ای دوروبر را شناسایی کند و مشخص کند آن شبکه‌ها بر روی چه کانالی هستند. در دستگاه‌هایی با سیستم عامل اندروید می‌توان از اپلیکیشن WiFi Analyzer app است??اده کنید. اپلیکیشن‌های بسیاری با این نام وجود دارند ولی ما اپلیکیشن شرکت farproc را توصیه می‌کنیم. البته قبل از شروع حتما باید اطمینان حاصل کنید که دستگاه به شبکه‌ی وای ??ای متصل است.

 

لینک دانلود اپلیکیشن WiFi Analyzer برای اندروید

لینک دانلود نرم ا??زار insider برای ویندوز

 

wifi-analyzer.jpg

قدم دوم: پس از اجرای اپلیکیشن یک گرا?? مانند عکس بالا مشاهده خواهید کرد که در آن شبکه‌های وای ??ای اطرا‌?? تان با رنگ‌های مختل?? نشان داده شده‌اند و همچنین قدرت سیگنال و کانالی که است??اده می‌کنند نیز مشخص است. با این گرا?? متوجه خواهید شد که آیا قدرت سیگنال مودم شما خوب است یا نه و نیز خواهید ??همید که کانال ??علی آن خلوت است یا شلوغ و نیز می‌توانید ببینید که چه کانالی را بهتر است است??اده کنید که البته این کانال باید تا حد امکان خلوت‌ترین کانال گرا?? باشد و اگر تقریبا تمامی آن‌ها شلوغ بودند، کانالی را انتخاب کنید که نزدیک‌ترین همسایگان‌تان در آن حضور ندارند.

قدم سوم: حال باید به رابط کاربری تحت وب مودم‌تان وصل شوید. برای این کار باید در مرورگر وب آدرس IP مودم‌تان را وارد کنید. این آدرس ممکن است در د??ترچه راهنمای مودم نوشته شده باشد یا شاید هم در پشت مودم نوشته شده باشد. اگر پیدا نکردید، در ویندوز یک Command Prompt باز کنید و در آن عبارت ipconfig را تایپ کنید و سپس به دنبال عبارت Default Gateway بگردید و عددی که روبه‌روی آن نوشته شده است، آدرس آی پی مودم شما است و احتمالا عددی شبیه 192.168.1.1 خواهد بود. پس از اینکه آی پی را در مرورگر وب وارد کردید، از شما خواسته می‌شود یوزرنیم و پسورد مودم را وارد کنید. اینها نیز یا در د??ترچه یا پشت مودم نوشته شده‌اند و بهتر است یوزرنیم و پسورد را عوض کنید تا کس دیگری نتواند وارد مودم شما بشود.

 

find router ip.jpg

قدم چهارم: در رابط کاربری مودم به دنبال تنظیمات وای ??ای (WiFi setting) بگردید و در آنجا شماره کانال احتمالا توسط منویی بازشونده قابل تغییر است و البته در مودم‌هایی با مارک‌هایی مختل??، جایی که این گزینه قرار دارد بسیار مت??اوت است. در عکس پایین، رابط کاربری مودم D-Link را می‌بینید. در این مودم در ص??حه اصلی بر روی Advanced کلیک کنید و سپس از منوی سمت چپ گزینه‌ی Wireless setup را انتخاب کنید و بعد از آن Manual Wireless Network Setup را انتخاب کنید تا به تنظیمات کانال وای ??ای برسید. سپس تغییرات را save کنید و بعد از آن ممکن است که لازم باشد مودم را خاموش روشن کنید تا تنظیمات جدید اعمال شود.

 

router_wireless_settings-channel_dlink.png

 

 

با انجام این چهار قدم توانسته‌اید کانال‌های مختل?? وای ??ای را در دوروبر خودتان شناسایی کنید و پس از شناسایی خلوت‌ترین کانال‌ها، کانال را عوض کرده و از ا??زایش سرعت وای ??ای لذت ببرید. ولی همیشه نیز روش‌هایی اینچنینی پاسخ‌گو نخواهد بود و شاید بهتر باشد به ??کر خرید یک مودم جدید و سطح بالا باشید.

در این مطلب 5 مودم وایرلس برتر موجود در بازار در سال 2014 را معر??ی و اختصارا بررسی کرده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم آن را بخوانید: « 5 مودم وایرلس برتر سال 2014 »

 

منبع:المیک

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

داداش رضا کرک این نرم ا??زار رو نداری؟چون که میخوایم وارد شیم میگه باید نرم ا??زار رو بخریم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
داداش رضا کرک این نرم ا??زار رو نداری؟چون که میخوایم وارد شیم میگه باید نرم ا??زار رو بخریم.
داخل سایتای ایرانی یه سرچی بزنی پیدا میکنی.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...