رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

15 سالگی fight club و 15 نکته جذاب درباره این فیلم

پست های پیشنهاد شده

48eaa47a66f10e79d2e59b1c6ab86728_M.jpg

امسال، پانزدهمین سال نمایش باشگاه مشت‌زنی است. به این مناسبت چند نکته حاشیه‌ای جالب در مورد این ??یلم را بخوانید.

 

در اولین نمایش با استقبال باشکوهی روبه‌رو نشد. امتیاز ??یلم در متاکریتیک 66 از 100 است که نشان می‌دهد منتقدان با ??یلم صر??اً به عنوان یک اثر «قابل قبول» روبه‌رو شده‌اند. ??یلم از لحاظ تجاری هم در آمریکا به یک شکست تبدیل شد. به طوری که با بودجه تقریباً 63 میلیون دلاری‌اش، تنها 37 میلیون دلار در آمریکا ??روخت. با این وجود مثل همیشه گذر زمان بود که ??یلم را به جایگاه شایسته‌اش رساند. کا??ی است به پرو??ایل باشگاه مشت‌زنی در سایت IMDB سری بزنید: بیش از 991 هزار و 500 رأی، امتیاز 8.9 از 10 و رتبه دهم بهترین ??یلم‌های تاریخ سینما از دید کاربران IMDB که بیشتر تماشاگران بدنه سینما هستند. شگ??ت‌انگیز است.

 

1) در ابتدا قرار بود تایلر داردن دستورالعمل نوعی مواد من??جره دست‌ساز واقعی را بیان کند (ات??اقی که در کتاب هم رخ داده بود). اما سازندگان ??یلم بنا به ح??ظ امنیت اجتماعی، ترجیح دادند یک دستورالعمل خیالی را جایگزین کنند.

2) برد پیت می‌گوید تمایلی نداشت که والدینش باشگاه مشت‌زنی را ببینند. اما آنها اصرار به این کار داشتند و پیت نتوانست آنها را متقاعد کند. نظر آنها در مورد ??یلم بعد از مشاهده سکانسی که تایلر، دست راوی را با مواد شیمیایی می‌سوزاند برگشت!

fight-club-003-03062014.jpg

 

3) در سکانسی که راوی برای اولین بار به تایلر داردن مشت می‌زند، قرار بود نورتون واقعاً به برد پیت ضربه نزند. اما ??ینچر دقایقی قبل از ??یلمبرداری سکانس، نورتون را به گوشه‌ای برده و پنهانی از او می‌خواهد واقعاً زیر گوش برد پیت بخواباند! نتیجه این که واکنش برد پیت به ضربه‌ای که از نورتون می‌خورد کاملاً طبیعی است و تازه می‌توانید یک لحظه چهره نورتون را در آن میانه ببینید که دارد به درد کشیدن پیت می‌خندد!

 

4) وقتی تایلر و راوی با چوب بیسبال به اولین ماشین ضربه می‌زنند، ضربه اول را تایلر وارد می‌کند. اما دزدگیر ماشین تنها زمانی به کار می‌ا??تد که راوی به ماشین ضربه می‌زند.

 

5) در ابتدای ??یلم پس از هشدار همیشگی مبنی بر رعایت کپی‌رایت، هشدار دیگری هم به مدت یک لحظه ظاهر می‌شود. این هشدار از سوی تایلر داردن نوشته شده و طی آن آقای تایلر داردن حسابی توی سر تماشاگر می‌زند و به آنها توصیه می‌کند از آپارتمان خود خارج شده، با جنس مخال?? ملاقات کنند، بی‌خیال شغل خود شده، وارد یک مبارزه شوند و ثابت کنند که زنده‌اند.

grid-cell-11559-1389381549-8.jpg

 

6) تایلر داردن چهار بار قبل از معر??ی به تماشاگر و ورود مستقیم به داستان، در گوشه و کنار ??یلم رؤیت می‌شود. همچنین برد پیت حضوری لحظه‌ای در نقش یک پیشخدمت در یکی از سکانس‌های ??یلم دارد.

tyleraswaiter.jpg

 

7) هم برد پیت و هم ادوارد نورتون پیش از ??یلمبرداری در کلاس‌های مشت‌زنی و صابون‌سازی شرکت کردند.

pitt-2.jpg

 

8) برد پیت برای آماده شدن جهت حضور در نقش تایلر داردن، نزد یک دندانپزشک ر??ت تا دندان جلویش را لب‌پر کند.

 

9) پیش از انتخاب برد پیت، تهیه‌کنندگان اصرار داشتند راسل کرو برای نقش تایلر داردن انتخاب شود.

 

10) شان پن و مت دیمن از جمله بازیگرانی بودند که برای نقش راوی در نظر گر??ته شده بودند. نقشی که در نهایت به یکی از شاه‌نقش‌های دوران بازیگری ادوارد نورتون تبدیل شد.

 

11) به ریز ویترسپون و سارا میشل گلار پیشنهاد بازی در نقش مارلا سینگر داده شده بود. همچنین کورتنی لاو و وینونا رایدر برای بازی در این نقش در نظر گر??ته شده بودند. در نهایت هلنا بونهام کارتر نقش را تصاحب کرد.

 

12) ??ونت نوشته‌ای که برای نمایش نام ??یلم و عوامل به کار برده شده، «Fight This» نام دارد.

grid-cell-20021-1389642524-21.jpg

 

13) شماره تل??ن مارلا سینگر همان شماره‌ای است که سال بعد برای تدی در ??یلم ممنتو (کریستو??ر نولان) به کار برده شد. این شماره همچنین در ??یلم‌های هریت جاسوس، کسی مثل تو و یکی از اپیزودهای مجموعه میلنیوم به کار برده شده است.

anigif_enhanced-buzz-2477-1389380585-9.gif

 

14) زمانی که تایلر دارد در مورد باشگاه مشت‌زنی صحبت می‌کند، هنگام نام بردن از کلمه «ستارگان راک» مستقیماً به شخصیتی خیره می‌شود که نقشش را جرد لتو بازی می‌کرد. لتو علاوه بر بازیگری، در عرصه موسیقی راک هم چهره سرشناسی است.

 

15) سه کارآگاه این ??یلم کارآگاه اندرو، کارآگاه کوین و کارآگاه واکر نام دارند. اندرو کوین واکر ??یلمنامه‌نویس ه??ت (دیوید ??ینچر) باز هم با بازی برد پیت بود و روی ??یلمنامه باشگاه مشت‌زنی هم کمی کار کرده بود که البته اسمش به عنوان ??یلمنامه‌نویس ذکر نشد.

 

کا??ه سینما

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...