رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
FARZAN CRASH 007

ایران و آمریکا وارد «اتحاد غیررسمی» علیه داعش شده‌اند؟

پست های پیشنهاد شده

141293320695141.jpg

اخبار سیاست خارجی - ایران و آمریکا وارد «اتحاد غیررسمی» علیه داعش شده‌اند؟ تعیین زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، اشاره دوباره به خط قرمزهای ایران در مذاکرات هسته‌ای، احتمال تسری توا??ق هسته‌ای ایران به همکاری بین‌المللی علیه داعش، اتحاد غیررسمی ایران و آمریکا برای مبارزه با تروریست‌ها در عراق و هشدار ایران به ترکیه درباره سیاست‌هایش در منطقه، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش «تابناک»، خبر تعیین زمان برگزاری دور جدید مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، مهم‌ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون، مورد توجه شماری از مطبوعات و رسانه‌ها قرار گر??ته است.

 

خبرگزاری «ترند» در این زمینه به نقل از سخنگوی کا‌ترین اشتون می‌نویسد، محمد جواد ظری??، وزیر خارجه ایران و کا‌ترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، ه??ته آینده برای گ??ت‌و‌گو درباره موضوع هسته‌ای ایران با هم دیدار می‌کنند. به گ??ته مایکل‌مان، نخست ظری?? و اشتون، روز چهاردهم اکتبر در وین با یکدیگر دیدار می‌کنند و سپس جان کری، وزیر خارجه آمریکا برای ‌مذاکرات سه‌جانبه به آن‌ها می‌پیوندد.

 

اما در همین زمینه، موضوع خط قرمزهای ایران در مذاکرات هسته‌ای نیز ‌در برخی ‌مطبوعات مورد توجه قرار گر??ته است. روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان می‌نویسد، روز چهارشنبه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر به خطوط قرمز کشورش در مذاکرات هسته‌ای با قدرت‌های جهانی اشاره کرده است. اشاره این روزنامه به مطلبی این??وگرا??یک است که روز گذشته در پایگاه اینترنتی د??تر مقام معظم رهبری انتشار یا??ته و در آن، یازده نکته که باید پیش از امضای توا??ق‌نامه مورد توجه مذاکره‌کنندگان قرار بگیرد، بیان شده است. یکی از این نکات، نیاز ایران به برخورداری از ظر??یت غنی‌سازی در سطح ۱۹۰ هزار «سو» است.

 

از سوی دیگر، روزنامه «گال?? نیوز» با انتشار تحلیلی از احتمال منجر شدن توا??ق هسته‌ای ایران به همکاری بین‌المللی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش سخن گ??ته است. این روزنامه می‌نویسد، در صورتی که ایران و آمریکا بتوانند بر سر موضوع هسته‌ای ایران به توا??ق برسند، یک توا??ق کلان می‌تواند میان آن‌ها حاصل شود.

 

هرچند چنین توا??قی می‌تواند سبب ناخرسندی عربستان سعودی و همچنین بسیاری از اعضای کنگره آمریکا شود، ‌برای ??رماندهان آمریکایی حاضر در منطقه ـ که از وضعیت جاری نگرانند ـ م??ید خواهد بود. به باور این روزنامه، چنین توا??قی می‌تواند، سبب ایجاد تحول در تلاش‌های جاری برای مبارزه با داعش شود.

 

در همین حال، خبرگزاری «ریانووستی» از شکل‌گیری یک اتحاد غیررسمی میان ایران و آمریکا در راستای مبارزه با تهدید گروه داعش سخن گ??ته است.

 

به نوشته این خبرگزاری، مدیر سابق بخش عراق در شورای امنیت ملی آمریکا گ??ته، ایالات متحده به منظور مبارزه با داعش، اتحادی غیررسمی ‌با ایران شکل داده است؛ هرچند مقامات آمریکایی، تمایلی به اذعان به این موضوع ندارند.

 

داگلاس اولیوانت‌ در این زمینه گ??ته: «ما در یک موقعیت منحصرب??رد هستیم که بر پایه آن، در کوتاه مدت، منا??ع ما و منا??ع ایران در ‌عراق تقریباً مشابه است...؛ بنابراین، ما ‌غیررسمی در اتحاد با ایران هستیم».

 

در پایان سایت خبری «عراقی نیوز» از هشدار ایران به ترکیه درباره تهدید داعش خبر داده و می‌نویسد، ایران هشداری بسیار شدیداللحن ‌درباره گستره تهدید داعش علیه ترکیه به آنکارا داده ‌که به گ??ته مقامات ایرانی، این تهدید به سبب سیاست‌های خطرناک ترکیه در سوریه و عراق پدید آمده و در صورتی که مقامات ترکیه‌ای ر??تار خود را اصلاح نکنند، شاید این تهدید به قلمرو آن‌ها نیز وارد شود. در این مطلب به نقل از سردار یدالله جوانی آمده است: «در صورتی که آنکارا ر??تار خود را اصلاح نکند، بحران عراق و سوریه به سمت ترکیه خواهد ر??ت»  [h=4][/h]

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...