رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

ویندوز 10 رسما رونمایی شد !

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

da2dbc911b3663cbd991fc9578d9fc34_XL.jpg

 

مایکروسا??ت بصورت رسمی از نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل ویندوز با نام Windows 10 رونمایی کرد! وقتی همه ??کر می‌کردند که نسخه‌ی بعدی ویندوز با نام ویندوز ۹ منتشر خواهد شد، مایکروسا??ت عدد ۱۰ را برای ویندوز بعدی انتخاب کرد. این سیستم‌عامل با نام رمز Windows TH و نام‌های دیگری همچون Windows X، Windows One نیز شناخته می‌شد. اما چه تغییراتی در ویندوز ۱۰ اعمال شده است؟

 

مایکروسا??ت دقایقی پیش و در خلال کن??رانس اختصاصی خود، نسخه‌ی جایگزین ویندوز ۸ را با نام ویندوز ۱۰ رونمایی کرد.

 

 

مایکروسا??ت از ویندوز ۱۰ به عنوان جامع‌ترین پلت??رم دنیا یاد می‌کند. پلت??رمی که از طی?? وسیع سخت‌ا??زارهای مختل?? در قالب یک راه‌حل جامع پشتیبانی می‌کند. جو بل??یور از مایکروسا??ت به این نکته اشاره کرد که میلیون‌ها مشتری این شرکت هنوز از سیستم‌عامل ویندوز ۷ است??اده می‌کنند و رمودندی‌ها مایل هستند تا آن‌ها را تشویق به بروز رسانی به نسخه‌ی ۱۰ ویندوز کنند. مایکروسا??ت در ویندوز ۱۰ تغییراتی اعمال کرده تا نظر مثبت کاربران قدیمی ویندوز را نیز جلب کند.

 

 

تری میرسون در کن??رانس امروز مایکروسا??ت گ??ت که ویندوز ۱۰، تجربه‌ی مناسب و صحیح مربوط به هر ابزاری را ارائه می‌کند. در ویندوز ۱۰ شما شاهد رابط کاربری سازگار با ابزار مورد است??اده خود را خواهید داشت. این بدین معناست که وقتی در حال است??اده از کامپیوتر هستید، ویندوز طوری تغییر شکل پیدا می‌کند تا همه‌چیز برای است??اده از ماوس و ص??حه‌کلید ??راهم شود. اگر از ویندوز بر روی تبلت است??اده کنید، آن وقت رابط کاربری ویندوز برای است??اده در ابزارهای لمسی تغییر شکل می‌یابد. می‌توان ویندوز ۱۰ را در واقع ترکیبی از ویندوز ۷ و ویندوز ۸ دانست.

VRG_1080.0.jpg

 

 

در ویندوز ۱۰ رابط کاربری مدرن در کنار منوی استارت سنتی که در ویندوز ۸ حذ?? شده بود قرار می‌گیرد و از این رو احتمالا کاربرانی که به دلیل حذ?? این منو، مایل به است??اده از ویندوز ۸ نبودند، از ویندوز ۱۰ استقبال کنند. منوی استارت کمی از نظر ظاهری تغییر کرده است تا با گرا??یک مدرن و زبان طراحی مسطح مایکروسا??ت سازگار شود. اگر کاربر بخواهد هنوز می‌تواند به محیط مترو یا مدرن ویندوز و کاشی‌های زنده نیز دسترسی داشته باشد.

 

 

مایکروسا??ت در کن??رانس امروز گ??ت: در ویندوز ۸ وقتی کاربر یک اپلیکیشن مدرن را اجرا می‌کرد وارد یک محیط مت??اوت می‌شد. ما در ویندوز ۱۰ نمی‌خواهیم این وضعیت دوگانگی ایجاد شود. کاربری که بخواهد از PC است??اده کند به راحتی قادر خواهد بود تا رابط کاربری آشنا به همراه ص??حه‌کلید و ماوس را تجربه کند.

 

 

در ویندوز ۱۰ سیستم جستجو نیز بهبود یا??ته است و حالا وقتی به دنبال موضوع خاصی بگردید علاوه بر نتایج گردآوری شده از اطلاعات موجود در کامپیوترتان، اطلاعات مرتبط در وب نیز لیست می‌ش

VRG_1095.0.jpg

 

 

مایکروسا??ت همچنین روش‌های جدیدی را برای مالتی‌تسکینگ و اجرای همزمان چند برنامه در کنار هم در نظر گر??ته است. هنوز دقیقا مشخص نیست که این روش‌ها چطور خواهند بود اما برخی می‌گویند که این قابلیت شبیه به Expose در سیستم‌عامل OS X اپل عمل خواهد کرد. مایکروسا??ت می‌گوید که این قابلیت می‌تواند سرعت بهره‌وری در سرتاسر سیستم‌عامل را ا??زایش دهد.

 

 

از آنجایی که مایکروسا??ت در ویندوز ۱۰ تمرکز ویژه‌ای بر روی کاربران قدیمی و حر??ه‌ای خود داشته، تغییرات زیادی در Command Prompt ایجاد کرده تا بتوانند دستورات متنی بیشتری را وارد کنند و کنترل بیشتری بر روی سیستم داشته باشند.

 

 

توجه‌ بیشتر به محیط دسکتاپ و کاربران سنتی ویندوز باعث نشده تا مایکروسا??ت کاربران ابزارهای لمسی را ??راموش کند. ردموندی‌ها تغییراتی در نوار Charms ایجاد کرده‌اند و آن را بهبود بخشیده‌اند. مایکروسا??ت قصد دارد تا کاربران ویندوز ۸ را نیز ح??ظ نموده و امکانات بیشتری را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

VRG_1110.0.jpg

حالت Continuum و ترکیبی از محیط دسکتاپ و مترو

 

 

 

مایکروسا??ت برای ابزارهای هیبریدی همچون Lenovo Yoga 2 Pro حالت جدیدی به نام Continuum را اضا??ه کرده است که در آن تغییر حالت بین وضعیت لپ‌تاپ و تبلت به صورت بهتری انجام می‌شود. دقیقا مشخص نیست که این قابلیت چطور عمل می‌کند، اما مایکروسا??ت در تلاش است تا رابط کاربری سیستم‌عامل ویندوز ۱۰ زمانی که حالت تبلت ??عال می‌شود، برای ابزارهای لمسی سازگار شود و هر وقت که به حالت لپ‌تاپ تبدیل شد برای است??اده توسط ماوس و ص??حه کلید ??عال شود.

 

 

مایکروسا??ت نسخه‌ خاصی از ویندوز 10 را تحت عنوان «Insider Program» از ??ردا در اختیار کاربران خاصی قرار می‌دهد تا از آن است??اده کنند و بتوانند بازخوردهای آن‌ها را در باره‌ی تغییرات اعمال شده در نسخه‌ی جدید ویندوز اعلام کنند. اما نسخه‌ی مخصوص مصر?? کننده‌ی ویندوز 10 چه زمان ارائه خواهد شد؟ نسخه‌ی نهایی ویندوز 10 در اوایل سال 2015 منتشر خواهد شد.

 

 

مایکروسا??ت وعده داده که تغییرات اعلام شده تنها بخشی از تغییراتی هستند که غول نرم‌ا??زاری دنیا برای ویندوز 10 در نظر گر??ته است. به این ترتیب احتمالا طی ماه‌های آینده شاهد اضا??ه شدن، امکان بیشتری به نسخه‌ی بعدی ویندوز خواهیم بود.

مایکروسا??ت در باره‌‌ی نسخه‌ی جدید سیستم‌عامل خود گ??ت:

  • ویندوز ۱۰ در ابزارهای مختل?? اجرا می‌شود. از اینترنت اشیاء گر??ته تا سرورهای پیشر??ته‌ی دیتاسنترها می‌توانند به ویندوز ۱۰ مجهز شوند. برخی از این ابزارها ص??حه‌نمایش ۴ اینچ خواهند داشت و برخی ۸۰ اینچ. برخی نیز اصلا ص??حه‌نمایش نخواهند داشت. برخی از این ابزارها در یک دست جای می‌گیرند و برخی نیز ابعاد چند متری دارند. بعضی از ابزارهای مبتنی بر ویندوز ۱۰ از قلم و ص??حه‌ی لمسی برای کنترل دستگاه بهره می‌برند و برخی از ص??حه‌کلید و ماوس و برخی دیگر نیز از کنترلرهای حرکتی است??اده می‌کنند. در بعضی از این ابزارها امکان سوییچ کردن بین این حالت‌ها هم وجود دارد.

....

Zoomit

ویرایش شده توسط aminomi

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

یه جمعو ت??ریق هم مایکرو بلد نیست.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

به نظر میاد از 8 بهتره من که با 8 حال نکردم زیاد به امید اینکه این بهتر باشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...