رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
aminomi

انویدیا و دو کارت گرافیک جدید GeForce GTX 980 ,970

پست های پیشنهاد شده

nvidia-logo.jpg

 

انویدیا دو کارت گرا??یک جدید GeForce GTX 980 و ۹۷۰ را با سرعت بالا و گرمای پایین رونمایی کرد .

 

در مراسم جشنی با عنوان Game24 انویدیا از جدیدترین کارت گرا??یک‌های خود با نام GeForce GTX 980 و GeForce GTX 970 رونمایی کرد. این کارت گرا??یک‌ها در بخش گرا??یک‌های بالارده با یک پردازنده گرا??یکی قرار می‌گیرند که قرار است جایگزین مدل‌های جی‌تی‌ایکس ۷۸۰Ti، جی‌تی‌ایکس ۷۸۰ و جی‌تی‌ایکس ۷۷۰ شوند که دیگر تولید نخواهند شد. با هم نگاهی اجمالی به کارت گرا??یک‌های مذکور می‌اندازیم.

 

lzckpute9z1omunws9il.jpg

جی‌تی‌ایکس ۹۸۰ بر پایه معماری مکسول انویدیا تولید شده و دارای ۲۰۴۸ هسته CUDA می‌باشد. بیس کلاک این کارت گرا??یک ۱۱۲۶ مگاهرتز، بوست کلاک ۱۲۱۶ مگاهرتز و میزان مموری کلاک آن نیز ۷۰۰۰ مگاهرتز اعلام شده است.

 

این کارت گرا??یک همچنین دارای ۴ گیگابایت حا??ظه GDDR5 و مموری باسی ۲۵۶ بیتی است که پهنای باند حا??ظه ۲۲۴GB/s را برای کاربر ??راهم می‌کند.

 

مدل پیشین آن ۷۸۰Ti اگرچه دارای میزان هسته CUDA بیشتری است (۲۸۸۰ هسته) با این حال از لحاظ میزان بیس کلاک و بوست کلاک پایین‌تر و به ترتیب ۸۷۵ و ۹۲۸ مگاهرتز می‌باشد.

 

۷۸۰Ti در میزان مموری باس با اندازه‌ای ۲۸۴ بیتی و پهنای باند ۳۳۶GB/s نیز بیشتر از مدل ۹۸۰ هستند. اما از طر??ی ۷۸۰Ti دارای سه گیگابایت حا??ظه رم (یک گیگابایت کمتر) می‌باشد.

 

در بحث اتصالات نیز ت??اوت‌هایی میان مدل جدید و مدل قبل‌تر مشاهده می‌شود. ۷۸۰Ti دارای چهار پورت شامل: HDMI، دیسپلی پورت، DVI-I دوگانه و DVI-D دوگانه می‌باشد. در حالی که در این پورت‌ها در ۹۸۰ به سه مدل دیپسپلی پورت، HDMI و یک پورت DVI دوگانه کاهش یا??ته است.

 

یکی از بهترین و شاید «مهم‌ترین» ویژگی‌های ۹۸۰ مصر?? کمتر انرژی نسبت به ۷۸۰Ti است. جی ??ورس جی‌تی‌ایکس ۹۸۰ دارای توان طراحی حرارتی ۱۶۵ وات می‌باشد در حالی که این ??اکتور در ۷۸۰Ti به ۲۵۰ وات می‌رسد. بنابراین میزان نیاز انرژی در مدل جدید با ۱۰۰ وات کاهش از ۶۰۰ به ۵۰۰ وات خواهد رسید.

 

 

 

n8bt85zew5vc9ycdkm4i.jpg

 

همان‌طور که احتمالا حدس زده‌اید مدل ۹۷۰ رده‌ای پایین‌تر از مدل ۹۸۰ تازه‌معر??ی‌شده است. این کارت گرا??یک نیز بر پایه معماری مکسول انویدیا تولید شده و دارای ۱۶۶۴ هسته CUDA می‌باشد. میزان بیس و بوست کلاک این کارت گرا??یک به ترتیب ۱۰۵۰ و ۱۱۷۸ مگاهرتز ذکر شده و در نهایت مموری کلاک ۷۰۰۰ مگاهرتز را ثبت کرده است. حا??ظه رم مدل ۹۷۰ چهار گیگابایت است که دو برابر بیش از مدل جی‌تی‌ایکس ۷۷۰ می‌باشد.

 

۹۷۰ کارت گرا??یکی ۲۵۶ بیتی است و از پهنای باند ۲۲۴GB/s بهره می‌برد. در این کارت گرا??یک سه پورت دیسپلی پورت، HDMI و یک پورت DVI دوگانه تعبیه شده است.

 

مدل ۹۷۰ نسبت به مدل قبل خود یعنی ۷۷۰ در میزان مصر?? انرژی نیز خوش درخشیده است. جی‌تی‌ایکس ۹۷۰ دارای توان طراحی حرارتی ۱۴۵ واتی است، در حالی که ۷۷۰ با تقریبا ۱۰۰ وات بیشتر رقم ۲۳۰ را برای توان طراحی حرارتی خود ثبت کرده است.

 

هر دوی این محصولات از دیروز راهی بازارهای ??روش شده‌اند. قیمت مدل ۹۸۰ حدود ۵۵۰ دلار اعلام شده که ۲۰۰ دلار ارزان‌تر از مدل ۷۸۰Ti می‌باشد.

 

همچنین مدل ۹۷۰ نیز با قیمتی ۳۳۰ دلاری به بازار وارد خواهد شد که تقریبا هم قیمت با مدل ۷۷۰ می‌باشد، ولی با توجه به مصر?? پایین‌تر انرژی و ارائه قدرت سخت‌ا??زاری بهتر، خرید آن کاملا به صر??ه خواهد بود.

 

انویدیا در کنار اعلام قیمت دو گرا??یک خود، قیمت مدل جی‌تی‌ایکس ۷۶۰ را نیز پایین آورده است. پیش‌تر این کارت گرا??یک بین ۲۴۰ تا ۳۰۰ دلار به ??روش می‌رسید که حالا این قیمت به ۲۱۹ دلار رسیده است.

 

....

Gadgetnews

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...