رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
generalzh0

شناسایی نقابداران معروف سینما

پست های پیشنهاد شده

برترین ها به نقل از دانستنیها : یا برای مخ??ی نگاه داشتن هویتشان از آن است??اده می کنند. یا جزئی از شناسنامه شخصیتی شان است یا اینکه می خواهند چهره کریه و زشتشان را از دیگران پنهان کنند.

صحبت از ماسک ها و نقاب هایی است که شخصیت ها در دنیای پرده نقره ای بر چهره خود می زنند؛

نقاب هایی که کمک می کنند تا آنها به هد??شان که هر چیزی می تواند باشد برسند و بگذریم از اینکه شخصیت های نقاب دار سینما به طور معمول شخصیت های خاص و بالطبع دوست داشتنی هستند

البته نه در همه موارد؛ اما همیشه این را هم گوشه ذهنمان داشته باشیم که این نقاب ها برای شخصیت های موردنظر ما معنا و م??هوم خاصی را به همراه دارند که به چند مورد آن در ابتدای مطلب اشاره کردیم.

این شما و این معرو?? ترین شخصیت های نقاب دار عالم سینما.

 

ناشناس ها وارد می شوند!

 

شخصیت: ویی

 

حضور در ??یلم: وی ??ور وندتا

 

بازیگر: هوگوویوینگ

 

51733_312.jpg

 

تا قبل از اکران ??یلم وی ??ور وندتا. ماسک ها و نقاب های گای ??اکس به عنوان نماد آدم ??روشی و کسی که می خواست در 5 نوامبر سال 165 در عملیاتی به نام «توطئه باروت»، پارلمان انگلسان و به همراه آن شاه جیمز یکم را به هوا ب??رستد. سوزانده یا لگدمال می شد. اما درست بعد از انتشار این ??یلم نقاب گای ??اکس تبدیل به نماد مبارزه علیه حکومت های ??اسد شد. وی ??وروند تا حکایت ابرقهرمانی به نام «ویی» است که از حکومت وقت انگلستان به شدت دلش خون شده و می خواهد یک تنه جلوی این ظالمان را بگیرد. او همیشه یکی از نقاب های گای ??اکس را بر صورت دارد و تا آخر داستان هم به هیچ وجه آن را از صورت خود برنمی دارد تا همچنان ناشناس باقی بماند و می توان به جرات گ??ت او از معدود شخصیت های اول یک ??یلم است که تا آخر آن هویتش ناشناس باقی می ماند. محبوبیت این نقاب در حال حاضر به قدری بالاست که در این چند سال اخیر بیشتر گروه ها از جمله گروه ناشناس یا همان Anonymous یا زدن نقاب های این چنینی جلوی دوربین و مکان های عمومی ظاهر می شوند. ??یلم وی ??وروند تا اقتباسی از سری کمیک بوک های آلن مور و دیوید لیود به همین نام است که در سال های 1982 الی 1989 انتشار یا??ت.

 

??روید در قالب آدمکش

 

شخصیت: جیسون وورهیز

 

حضور در ??یلم: سری ??یلم های جمعه سیزدهم

 

بازیگران: ورینگتون گیلتی، ریچارد بروکر، تدوایت، کین هادر و...

 

51734_201.jpg

 

اگر اهل ??یلم های ترسناک آن هم از نوع اسلشرش باشید باید جیسون را به خوبی بشناسید. قاتل سریالی ??یلم های «جمعه سیزدهم» با آنکارد بزرگ و ترسناکی که همیشه هرماهش اهست (و با همان کارد برنده و تیز هم به حساب تک تک شخصیت های ??یلم می رسد) همیشه ماسکی بر صورت دارد که نمی گذارد چهره واقعی او را ببینیم. ماسک او همان کلاه مخصوص بازیکنان هاکی روی یخ یا بیس بال است که بیشتر نقش نقابی را بازی می کند تا چهره تکیده و ترسناکش زیر آن پنهان شود. هرچند که این پوشاندن چهره کمک چندانی به قربانیان بخت برگشته جیسون نمی کند. در بیشتر نظرسنجی های سینمایی او به عنوان یکی از بی رحم ترین قاتلان سریالی دنیای پرده نقره ای شناخته شده.

 

جیسون برای اولین بار در اولین ??یلم سینمایی جمعه سیزدهم که نهم می 1980 به اکران درآمد ظاهر شد؛ اما نه به عنوان یک قاتل زنجیره ای بلکه به عنوان کابوسی در خیالات شخیصت اصلی ??یلم که آلیس نام دارد. در اصل از دومین نسخه سینمایی جمعه سیزدهم بود که جیسون قمه خود را در دست گر??ت و به جان مردم ا??تاد. اما تا آن موقع هم ماسکی بر صورت نداشت تا اینکه از نسخه سوم به بعد سازندگان ??یلم تصمیم گر??تند برای ایجاد دلهره بیشتر ماسکی را برای او درنظر بگیرند. ویکتور میلر یکی از خالقان اصلی این شخصیت در باب به وجود آمدن این کاراکتر گ??ته: «جیسون از همان بدو تولد کودکی است که ناتوانی رشدش باعث شده از جامعه دور بی??تد و همین باعث شده بعدها انتقامش را از ا??راد همین جامعه ای بگیرد که در کودکی او را مورد تمسخر قرار می دادند. او معمولا کم حر?? می زند مگردر ??لش بک هایی که از او در زمان کودکی می بینیم.» محبوبیت این شخصیت در طول این مدت باعث شده به غیر از ??یمل های سینمایی در کتاب و حتی کمیک بوک های کمپانی دی سی هم برای خود شجایی دست و پا کند.

شمشیر و نقاب

 

شخصیت: زورو

 

حضور در ??یلم: سری ??یلم ها و سریال های زورو

 

بازیگران: داگلاس ??یرنبکس، رابرت لیوینگزتون، رید هادلی، آلن دلون، آنتونیو باندراس و...

 

51735_362.jpg

 

خود جانسون مک کالی هم ??کرش را نمی کرد شخصیتی که او در حال خلق کردنش است در ظر?? کمتر از یک سال به یکی از محبوب ترین شخصیت های سینمایی مبدل شود. در سال 1919 و برای اولین بار زورو در مجله آل استوری ویکلی در داستانی پنج قسمتی به نام «ن??رین کاپیسترانو» حضور پیدا کرد و همین کا??ی بود تا یک سال بعد داگلاس ??یربنکس مری پیک??ورد این شخصیت داستانی را به استودیو جدید سینمایی شان – یعنی یونایتد آرتیست – ببرند تا اولین ??یلم بلند سینمایی زورو به نام «نشان زورو» را از روی او بسازند. مو??قیت همین ??یلم به قدرتی بود که چند وقت بعد کتابی با همین نام به چاپ رسید و مورد استقبال ??راوان هم قرار گر??ت.

 

زوروی مک کالی همان دین دیگو دلاوگایی است که از دست ستمگران دولتی حاکم بر کالی??رنیای آن زمان به ستوه آمده و به همین خاطر از مردمش در برابر این زور گویان د??اع می کند. یکی از ویژگی های مهم زورو بعد از شمشیرزنی تیز و ??رزش و آن علامت زدی که با شمشیرش روی بدن دشمنان می تراشد، نقاب مشکی است که همیشه بر صورت دارد تا از طر?? حاکمان این سرزمین، مخصوصا گروهبان گارسیا شناخته نشود. هرچند این نقاب در ??یلم «ا??سانه زورو» - که آنتونی باندراس نقش قهرمان اسپانیایی را برعهده داشت – بالاخره از صورتش باز می شود اما بدون شک شخصیت زورو بدون این نقاب محبوبیت حال حاضرش در عالم سینما را نداشت. ایزابل آلنده، نویسنده منزویو روشن??کر طوری تحت تاثیر شخیصت زورو بود که چهار ماه از عمر خود را پای یادگیری شمشیرزنی گذاشت تا بتواند هیجدهمین روایت از داستان این شمشیرزن ا??سانه ای را بازنویسی کند.

دکتر خوش اشتها

 

شخصیت: هانیبال لکتر

 

حضور در ??یلم: هانیبال، اژدهای سرخ، سکوت بره ها، شکارچی نسان و خیزش هانیبال

 

بازیگران: برایان ککس، گاسپارد یولیل و آنتونی هاپکینز

 

51736_499.jpg

 

شخصیت دکتر هانیبال لکتر بیشتر با اینکه با چهره برایان ککس و گاسپارد به یاد آورده شود، با صورت سرد و بی رحمانه آنتونی هاپکینز شناخته می شود؛ دکتری که بیش از آنکه درمان مریضانش را در دستور کار قرار دهد، آنها را قطعه قطعه می کند (به روش خاص خودش البته مثلا بدون اینکه قربانی را به کام مرگ ب??رستد، تکه ای از مغزش را جدا کرده و به خورد خود قربانی نگون بخت می دهد) یا بخشی از اعضای بدن او را بیرون کشیده و می خورد. اما اینکه برای چه او را در جمع نقابداران معرو?? سینما جای داده ایم باید بگویم در ??یلم هایی که این شخصیت ادبی حضور داشته؛ مخصوصا سکوت بره ها – که یک شاهکاهر محسوب می شود و «هانیبال». ساخته ریدلی اسکات به صورت او ماسکی زده می شود تا نتواند مردم بیچاره را گاز بگیرد! این ماسک هرچند کل زمان ??یلم برصورت او نیست؛اما هر وقت یادی از ??یلم های هانیبال می شود خود به خود آدمی یاد چهره ترسناک هاپکینز و این ماسک میله دار می ا??تد. انستیتو ??یلم آمریکا (AFI) در سال 2003 هانیبال را به عنوان برترین بدمن تاریخ سینمای جهان معر??ی کرد.

 

غریبه ای با یک خنجر

 

شخصیت: گوست ??یس

 

حضور در ??یلم: سری ??یلم های جیغ

 

بازیگر: اسکیت آلریچ، متیولیلارد، اسکات ??ولی و...

 

51737_916.jpg

 

دهه 1990 گره خورده با ??یلم های ترسناکی مثل «جیغ» و از همه مهم تر شخصیت من??ی این سری است که ??ردی بود با یک نقاب گوست ??یسی (شبیه روح و شبح) که در بی خبر ترین لحظه ممکن سر می رسید و قربانی را به آن دنیا می ??رستاد. ترسناکی آن سکانس ها هرچند مربوط به اصل غا??لگیری بود و باعث می شد آدمی تا مرز سکته پیش برود اما به هیچ وجه نباید از این مارجا هم غا??ل شد که نقاب جناب قاتل بر ترسناک ترشدن ??ضای ??یلم کمک شایانی می کرد.

 

گوست ??یس که در نگاه اول تغییر یا??ته نماد لبخند و اندوه نقاب های تئاتر است، در اصل از روی نقاشی جیغ – که توسط ادوارد مونش نروژی کشیده شده و شما حتما بارها و بارها آن را در گوشه و کنار زندگی تان دیده اید – ایده برداری شده وس کریون – کارگردان سری جیغ – و کوین ویلیامسون کسانی بودند که ایده ساخت چنین نقابی به ذهنشان رسیده بود. آن صدای گیرا و هولناکی که در پس این نقاب هم بود برای شخصی به نام راجر ال.جکسون است که ترسناک بودن این نقاب را چندبرابر کرده بود.

 

شوالیه و شهر

 

شخصیت: بتمن

 

حضور در ??یلم: سری ??یلم ها و انیمیشن های بتمن

 

بازیگر: آدام وست، مایکل کیتون، جورج کلونی و کریستین بیل

 

51738_999.jpg

 

شهری که از سر و رویش ماتم و دردسر می بارد به قهرمان ناشناخته ای احتیاج دارد تا بتواند تمام پلیدی های آن را از سر و روی این شهر بشوید و رنگی دوباره به آن بپاشد. شهر موردنظر گاتام است که همیشه دیوارهایش نشانی از شر به همراه دارد و قهرمان داستان هم کسی نیست جز بروس وین که در شمایل بتمن هرازگاهی خود را ناشن می دهد. ماجرای شهر و شوالیه آن مدت هاست از دنیای کمیک بوکی آن جدا شده و پرده های سینما کشیده شده. تیم برتون، جوئل شوماخر و این اواخر کریستو??ر نولان کارگردان های شهیری بودند که رکدام به نوبه خود شمایلی از بتمن را به تصویر کشیدند؛ اما در این میان بتمن های نولان به گ??ته خیلی ها چیز دیگری بوده. قهرمان دووجهی داستان سری بتمن برای شناخته نشدنش هنگام درگیری با نیروهای شر – که سرآمدش هم جوکر است – علاوه بر پوشیدن شنل بلندی که حکم بال را برای او دارد، نقاب مشکی رنگی را بر چهره می زند که هویت اصلی بروس وین را از نظرها پنهان می کند ایده اصلی طراحی ظاهری بتمن به سال 1939 برمی گردد که باب کین و بیل ??ینگر بعد از مو??قیت سوپرمن به آن دست پیدا کردند. مشخصا در ابتدای امر بتمن از لحاظ ظاهری چیزی نبود که حالا می بینید. اولین ??یلم سینمایی بتمن هم در سال 1966 توسط لزلی مارتینسون کارگردانی شده که البته اقتباسی بوده از دو سریالی که در سال های 1943 و 1949 به نمایش درآمده بودند.

 

شیطان پرادا نمی پوشد

 

شخصیت: دارت ویدر

 

حضور در ??یلم: سری ??یلم ها و انیمیشن های جنگ ستارگان

 

بازیگر: سباستین شاو، جیمز ارل جونز، باب اندرسون، جیک لیود و...

 

51739_859.jpg

 

یکی از بزرگ ترین ضدقهرمانان دنیای سینما کسی نیست جز دارت ویدر از عالم جنگ ستارگان جورج لوکاس. او که یک تنه خود از طر?? نیروی پلیدی سربرآورده تا نیروهای جدای و اتحادیه یاغیان را سر به نیست کند دست راست امپراتوری پالپاتین محسوب می شود و با تمام قدرت و نیرنگ و پلیدی ها سعی دارد تا قوانین امپراتوری را در کهکشان به اجرا دربیاورد. دارت ویدر را خود جورج لوکاس طراحی کرده و نقابی که بر صورتش زده شده بازهم کار خود لوکاس و همکارانش است و نکته جالب تر اینکه جزء اولین بخش هایی از ظاهر شخصیتی اوست که تصمیم گر??تند طراحی شود. رال?? مک کواری کسی است که طراحی این نقاب ??ضایی را برعهده داشته و به نحوی آن را طراحی کرده تا جزئی از شخصیت خود ویدر باشد. ویدر از طر?? انستیتو ??یلم آمریکا به عنوان سومین ضدقهرمان برتر دنیای سینما شناخته شد و از طر??ی دیگر نام او همیشه و در همه جا با شیطان متراد?? می شود.

 

ضدقهرمان دوست داشتنی

 

شخصیت: رورساچ (رورشاخ)

 

حضور در ??یلم: نگهبانان

 

بازیگر: جکی ارل هالی

 

51740_574.jpg

 

علاوه بر اینکه کمرت از دیگر شخصیت های این چند ص??حه دیده شده، کمتر از بقیه هم درباره اش گ??ته و یا شنیده شده. رورساچ را بیشرتر کسانی به یاد دارند که ??یلم نگهبانان (Watchmen) زاک اسنایدر را دیده باشند؛ یک ضدقهرمان دوست دا شتنی که مانند مترسک سری بتمن یک نقاب گونی مانند بر سر کرده تا چهره او را که شامل یک چشم کور و یک چشم کمتر بیناست بپوشاند. اما ویژگی ماسک رورساچ این است که با است??اده از یک تکنولوژی خاص که نامش رورشاخ است می تواند روی این ماسک جوهرا??شانی کند تا ظاهر یک صورت ??عال را پیدا کند. ماسک او هنگام حر?? زدن یا ایما و اشاره توسط جوهر مشکی تغییر وضعیت می دهد تا مخاطب او متوجه حر?? هایش شود.

 

آقای خوشحال

 

شخصیت: ماسک

 

حضور در ??یلم: ماسک و ??رزند ماسک

 

بازیگر: جیم کری و جیمی کندی

51752_227.jpg

 

??یلم «ماسک» و دنباله نامو??قش «??رزند ماسک» از محدود ??یلم هایی هستند که در آنها ماسک به کار ر??ته؛ اما جنبه تلخ و پنهان کاری در آن وجود ندارد. ماسک را می توان تنها ??یلم کمدی دانست که در این بخش می توانیم آن را معر??ی کنیم؛ درست برخلا?? بقیه ??یلم ها که یا ترسناک هستند یا داستانی تلخ و گزنده دارند.

 

??یلمی که جیم کری در آن درخشید ??یلم ماسکی بود که در سال 1994 به اکران درآمد و مو??قیت های بسیاری را به دنبال داشت. داستان کلی این ??یلم هم که برگر??ته شده از کمیک بوک هایی به همین نام است درباره ماسکی جادویی است که به یابنده اش – که هر کسی یا هر موجودی باشد – قدرت های جادویی مانند مو??قیت در ر??تارهای اجتماعی، قدرت ??یزیکی ??وق العاده و... می بخشد. در ??یلم ماسک هم می بینیم که استنلی ایپ گیس (جیم کری) به خاطر ناتوانی در بهبود ر??تارهای اجتماعی اش به ??ردی تنها و منزوی تبدیل شده که با پیدا کردن این ماسک جادویی به یکباره قهرمان شهر تبدیل می شود.

 

هیچ کس تنها نیست

 

شخصیت: مایکل میرز

 

حضور در ??یلم: سری ??یلم های هالووین

 

بازیگر: نیک کسل، تونی موران، تایلر مین، تامی لی والاس و...

51753_444.jpg

 

از شخصیتی که در شش سالگی خواهر خود را بکشد، چه انتظار دیگری خواهید داشت؟ مایکل میرز با چنین ماجرایی کار خودش را در دنیای پرده نقره ای شروع می کند. قاتل دلسنگی که بویی از رحم و مروت نبرده و هرکسی را که می بیند از دم تیغش می گذراند. شمایل ظاهری و حتی باطنی او دست کمی از جیسون ندارد و حتی هر دوی آنها در دهه 1980 میلادی سر از جعبه سینمای هالیوود برآوردند. مایکل میرز بعد از قتل خواهرش به آسایشگاه روانی ??رستاده می شود؛ اما درست قبل از شب هالیوون از آنجا ??رار کرده و به خانه برمی گردد تا در شب هالووین به خدمت چند ن??ر دیگر برسد. طراحی شخصیت مایکل مبرز را جان کرپنتر (پدر ??یلم های ترسناک) و دبرا هیل برعهده داشتند و البته این دو هم هیچ توضیح خاصی برای اینکه چرا برای او ماسک گذاشتند نداشته و ??قط به این بسنده کردند که او یک شیطان محض است.

 

شخصیت مورد علاقه شما؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خودم با شخصیت های مرموز و ترسناک...

Hannibal Lecter و Ghost Face و Jason Voorhees

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

بعضی ها مثل zoro و ماسک و بتمن رو دیدم،ولی بقیه نا آشنا بودن

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

وی ??ور وندتا یکی از بهترین ??یلمای هستش که نگاه کردم...به کسانی که این ??یلمو ندیدن پیشنهاد میکنم حتما نگاش کنن...

 

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

کسی لینک دانلود سری جیغ (Scream) رو داره؟ بیشتر Scream 1996 مد نظرمه.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
کسی لینک دانلود سری جیغ (Scream) رو داره؟ بیشتر Scream 1996 مد نظرمه.

 

پ.خ بزار میگردم شاید تونستم بزارم...

به علت ترسناک بودن.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

51740_574.jpg

داداش این همون watch man ه؟

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
51740_574.jpg

داداش این همون watch man ه؟

 

آری خودشه داداش...

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...