رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
LM10

ناگفته های زندگی لیونل مسی

پست های پیشنهاد شده

ستاره کوچک اندام آرژانتینی بارسلونا شاید معرو??ترین ??وتبالیست دهه اخیر به شمار آید. در مورد لیونل مسی آنقدر گ??ته و نوشته شده است که بیشتر ??وتبالدوستان از جزئیات زندگی ورزشی و غیرورزشی او به خوبی آگاه هستند و ظاهرا نکته ناگ??ته ای در مورد این بازیکن وجود ندارد.

اما هنوز هم جزئیاتی کمتر بازگو شده در مورد مسی وجود دارد که تعدادی از آنها را در ادامه مشاهده می نمایید:

مسی اصالتا کجایی است؟

مسی در آرژانتین به دنیا آمد و بزرگ شد و اکنون تابعیت دوگانه دارد و هم شهروند آرژانتین و هم شهروند اسپانیا محسوب می شود با این حال اصالت او به هیچ یک از این دو کشور برنمی گردد و مربوط به ایتالیا است.

رکاناتی قسمتی از استان ماکراتا در شرق کشور ایتالیا است که نیاکان لیونل مسی در آن جا می زیسته اند. جد مسی(آنخلو مسی) در سال 1883 به آمریکای جنوبی مهاجرت کرد و از آن موقع خانوادۀ "مسی" ساکن آرژانتین شدند.

کسی چه می داند شاید اگر جد مسی در ایتالیا می ماند اکنون آندره پیرو و لیونل همبازی بودند و چه زوج خطرناکی را می توانستند در تیم ملی ایتالیا تشکیل دهند!

لئو می توانست برای اسپانیا بازی کند!

hi-res-92e2ac7f50245354f9a29f65bbdfd61a_crop_north.jpg?w=630&h=420&q=75

لیونل مسی مدتی قبل با آرژانتین نایب قهرمان جهان شد، اما شرایط این بازیکن در عرصه ملی می توانست کاملا مت??اوت باشد.

مسی که از 13 سالگی در اسپانیا به سر می برد علاوه بر آرژانتین، تابعیت اسپانیا را هم داراست و می توانست ??وتبال ملی خود را در تیم های ملی اسپانیا(رده های مختل?? سنی) پیگیری کند. در سال 2004 از او خواسته شد که در تیم ملی زیر 20 سال اسپانیا بازی کند اما مسی این پیشنهاد را رد کرد و یک سال بعد به تیم ملی جوانان آرژانتین ر??ت و نهایتا هم توانست با این تیم قهرمان جهان شود.

گراهام هانتر نویسنده کتاب " بارسلونا، ساختن بزرگترین تیم ??وتبال دنیا" در گ??ت و گویی با گاردین گ??ته بود: "برای یک لحظه تصور کنید که اسپانیا در خط حمله تیم ملی اسپانیا بود. او بیشتر از حالا تحسین می شد و با همبازی هایش در بارسلونا می توانست جام های زیادی در عرصه ملی هم به دست آورد".

با این حال خود لیونل مسی نظر دیگری دارد. او در مصاحبه ای در این مورد گ??ته است: " من آرژانتینی ام و هیچ کس و هیچ چیز نمی تواند احساس من به رنگ پرچم آرژانتین را عوض کند".

مسی در اولین بازی برای تیم بزرگسالان آرژانتین بعد از 44 ثانیه اخراج شد

در آگوست 2005 در بازی تیم ملی آرژانتین مقابل مجارستان لیونل مسی 18 ساله در دقیقه 65 و به جای لیساندرو لوپز به زمین آمد تا اولین بازی ملی اش در تیم بزرگسالان آرژانتین را انجام دهد. با این حال این شروع برای مسی خیلی تلخ و در عین حال عجیب بود. مسی تنها 44 ثانیه بعد از ورودش به میدان، با کارت قرمز داور مواجه شد. "مارکوس مرک" معرو?? ، لیونل مسی را به دلیل ضربه ای که با دست به بازیکن حری?? زده بود، اخراج کرد و مسی جوان مجبور شد با ناراحتی زمین را ترک کند.

روزنامه گاردین در گزارشی در مورد این ات??اق نوشت:" لیونل مسی در گوشه ای از رختکن آرژانتین در ورزشگاه ??رانتس پوشکاش نشسته است. او سرش را در میان دستانش گر??ته و اشک در چشمانش حلقه زده است. مسی هرگز ??کر نمی کرد اولین بازی ملی اش اینگونه سرانجامی داشته باشد".

??یلم این ات??اق را در اینجا می توانید تماشا کنید.

نام کوچک اصلی او "لوئیز" است

hi-res-e13c7e45530d754bbbb74bff83fd8988_crop_north.jpg?w=630&h=420&q=75

در سراسر جهان ستاره کم نظیر تیم ملی آرژانتین را به نام لیونل مسی می شناسند اما این بازیکن در واقع در سال 1987 و در روساریوی آرژانتین با نام کامل "لوئیز لیونل آندرس مسی" متولد شد و در واقع اسم کوچک او لوئیز است.

معلوم نیست این بازیکن یا خانواده اش چرا ترجیح دادند او را به نام لیونل صدا کنند اما همین مسئله باعث شد که وی بعدا به نام لیونل مسی شناخته شود و متعاقبا در دنیای ??وتبال هم به نام لیونل مسی معرو?? شود.

بنابرین اینکه بعضی می گویند دلیل انتخاب نام "لیونل" از سوی خانواده مسی به دلیل این بود که این نام، اسم یک خواننده معرو?? آرژانتینی به نام "لیونل ریچی" بوده است، چندان درست و واقعی به نظر نمی رسد.

مسی دو گل مانند گل های معرو?? مارادونا زده است

لیونل مسی را از بسیاری جهات با اسطوره ??وتبال آرژانتین "دیگو مارادونا" مقایسه می کنند. به جز تکنیک و سبک خاص بازی مسی که ??وتبالدوستان را را یاد مارادونا می اندازد، مسی دو گل هم مانند دو گل معرو?? مارادونا به انگلیس( گل های موسوم به بهترین گل قرن بیستم و گل دست خدا) به ثمر رسانده است. مسی در یکی از بازی های بارسلونا مقابل ختا??ه با دریبل کردن بازیکنان حری?? از میانه های میدانی توانست خاطره گل معرو?? مارادونا را زنده کند. این بازیکن همچنین در همان ??صل یک گل با دست به اسپانیول زد تا از این نظر هم با مارادونا برابری کند.

غذای مورد علاقه مسی چیست؟

مسی به یک غذای آرژانتینی به نام Milanesa Napolitana علاقه زیادی دارد. این غذا با ترکیبی از گوشت، نمک، پونه، گوشت گاو سرخ کرده، گوجه خرد شده، پیاز، پنیر و شکر ساخته می شود. در کتاب لوکا کائولی به نام " مسی" که به زندگی این ??وتبالیست صاحب نام دنیا می پردازد، مادر لیونل مسی از نحوه ساخت این غذای و همچنین از علاقه بالای لیونل به آن گ??ته است.

س??یر یونیس?? است

در مارس 2010 لیونل مسی س??یر امورخیر سازمان یونیس?? شد و اکنون با این سازمان برای کمک به کودکان سراسر جهان، همکاری می کند.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی مقاله کامل و جامعه ای بود من که عاشق مسی و بارسام

لوییز لیونل اندرس مسی = بهترین بازکین جهان + خوش اخلاق ترین بازیکن جهان عاشقشم :93:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
خیلی مقاله کامل و جامعه ای بود من که عاشق مسی و بارسام

لوییز لیونل اندرس مسی = بهترین بازکین جهان + خوش اخلاق ترین بازیکن جهان عاشقشم :93:

دمت گرم منم همینطور :93:

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...