رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
*Matarsak*

بازگشت به کودکی مان با مدرسه موش‌ها 2

پست های پیشنهاد شده

کپل، خوش‌خواب، نارنجی، سرمایی، دم باریک و … این‌ها همه خاطرات نوستالژیک یک نسل هستند. بالاخره «شهر موش‌ها ۲» اکران شد. در این ??یلم کپل و نارنجی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و کپلک و صورتی ??رزندان آن‌ها هستند.

 

349470_304.jpg

 

شهر موش‌ها ۲

??یلم «شهر موش‌ها ۲» به کارگردانی مرضیه برومند روز چهارشنبه ۵ شهریور ۱۳۹۳ در ایران اکران شد. این ??یلم یادآور مجموعه سریال تلویزیونی «مدرسه موش‌ها» و ??یلم سینمایی «شهر موش‌ها» است که در سال‌های دور ساخته شدند.

 

بسیاری از متولدان دهه ۶۰ سریال «مدرسه موش‌ها» را به خاطر می‌آوردند. زمان جنگ ایران و عراق بسیاری از کودکان ایرانی هر جمعه به امید تماشای سریال «مدرسه موش‌ها» پای تلویزیون می‌نشستند. سریالی که قرار بود بچه‌ها را تشویق کند که مدرسه بروند.

 

349471_546.jpg

 

کپل، خوش‌خواب، نارنجی، سرمایی، دم باریک و … این‌ها همه خاطرات نوستالژیک یک نسل هستند.

 

349472_705.jpg

 

در تیتراژ سریال، موش‌ها در کلاس درس دسته‌جمعی می‌خواندند: «ک?? مثل کپل، صحرا شده پ??ر ز گل». بعد کپل وارد کادر می‌شد و در حالی که کمر خود را تکان می‌داد می‌گ??ت: «گ مثل گردو». موش‌ها دسته‌جمعی پاسخ می‌دادند «بنگر به هر سو». در این حین «سرمایی» وارد کادر می‌شد و می‌خواند «ب مثل بهار، هپچه، هپچه»، موش‌ها دسته‌جمعی پاسخ می‌دادند: «??کر کن بسیار.»

 

349473_731.jpg

 

مدرسه موش‌ها در ابتدا بخشی از یک ج??نگ ۱۱ قسمتی بود که در سال ۱۳۶۰ از تلویزیون ایران پخش می‌شد. گروه کودک شبکه ۱، طرح ساخت آن را به مرضیه برومند س??ارش داد.

 

349474_883.jpg

 

به دلیل استقبال مخاطبان، سری دوم مدرسه موش‌ها در ۱۰۴ قسمت ساخته و پخش شد. آخرین قسمت در سال ۶۳ به نمایش گذاشته شد. سال ۶۳ در دوره اوج سریال «مدرسه موش‌ها»، ??یلم سینمایی «شهر موش‌ها» نیز ساخته شد که در سال ۱۳۶۴ به اکران درآمد.

 

349475_907.jpg

 

مرضیه برومند با ذکر خاطره‌ای می‌گوید: «سریال مدرسه موش‌ها کارگردان تلویزیونی داشت و عوامل ??نی آن دائمی نبودند و به شکل آ??یش روزانه سر ضبط می‌آمدند. برای اغلب‌شان مهم نبود چه چیزی و با چه کی??یتی ضبط می‌شود. آنها ??قط منتظر بودند ساعت ۱۱ شود و ساعت کارشان به پایان برسد. یکی از روزها، در آخرین روز و آخرین ساعت ضبط، قرار بود یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها را که موزیکال هم بود، بگیریم.»

 

349476_811.jpg

 

مرضیه برومند: «وقت کم بود و من دلهره داشتم، ضبط آن سکانس شروع شد. همه چیز به خوبی پیش می‌ر??ت که ناگهان کی?? حصیری عروسک از دستش ا??تاد و عروسک‌گردان نتوانست آن را بردارد. من صبر کردم صحنه به پایان برسد که لااقل آن صحنه، تمرین شده باشد هنوز تا ساعت ۱۱ وقت داشتیم و می‌توانستیم ضبط را تکرار کنیم اما پس از پایان ضبط تا آمدم به خودم بجنبم، خانم کارگردان تلویزیونی میز را خاموش کرد و خسته نباشید گ??ت.»

 

349477_525.jpg

 

مرضیه برومند: «به او گ??تم ضبط تمام نشده و می‌خواهم صحنه را تکرار کنم اما خانم کارگردان تلویزیونی کی??ش را مت??رعنانه روی دوشش انداخت و گ??ت «ضبط تمام است!» و از نظر او مشکلی وجود ندارد! خانم و آقای تهیه‌کننده هم که مثل همیشه ر??ته بودند. عوامل استودیو هم مثل همیشه بدون اعتنا به ما چراغ‌ها را خاموش کردند و ر??تند تا از سرویس جا نمانند.»

 

349478_226.jpg

 

مرضیه برومند: «ما هم مثل شب‌های گذشته کورمال کورمال عروسک‌ها و وسایلمان را جمع کردیم. آن شب تمام راه با چمدان عروسک‌ها در دستم، اشک ریختم. یک کوه غم و غصه روی دلم سنگینی می‌کرد. خستگی به تنم مانده بود. رییس گروه کودک وقت را نمی‌شناختم.»

 

349479_341.jpg

 

مرضیه برومند: «صبح اول وقت زنگ زدم گروه کودک، خوشبختانه به آقای رییس وصل شدم، تا آمدم حر?? بزنم بعضم ترکید، با گریه ماجرا را شرح دادم و گ??تم «حلالتان نمی‌کنم اگر نگذارید دوباره صحنه‌ی خراب شده را تکرار کنم» استودیو در اختیار گروه دیگری بود. دکور ما را جمع کرده بودند و دکور دیگری برپا شده بود آقای رییس گروه کودک که ??کر کنم اسمش یزدان‌پرست بود ـ واقعا دمش گرم! از من خواست با گروه به تلویزیون بیایم.»

 

349480_353.jpg

 

نمایی از ??یلم ??یلم "شهر موش‌ها ۲"

مرضیه برومند: «وقتی به استودیوی ۱۱ رسیدم دیدم آقای دستیار تهیه و خانمش مثل مار زخم خورده در حال علم کردن دکور مدرسه موش‌ها هستند. تا چشمشان به من ا??تاد، هر دو به من پریدند و هرچه دلشان خواست نثار من کردند. چهره‌ی آقای دستیار تهیه را هیچ وقت ??راموش نمی‌کنم که به تندی و با لحن تمسخرآمیز به من گ??ت: «خانم اینجا تلویزیون است تو برو ??یلم بساز!» من هم گ??تم: «باشد! می‌روم می‌سازم!» و ساختم.

 

349481_383.jpg

 

در ??یلم «شهر موش‌ها ۲» کپل و نارنجی با یکدیگر ازدواج کرده‌اند و کپلک و صورتی ??رزندان آن‌ها هستند.

 

349482_361.jpg

 

نمایی از ??یلم شهر موش‌ها ۲

349483_886.jpg

 

عروسک‌گردانان ??یلم شهر موش‌ها ۲

349484_312.jpg

 

مرضیه برومند کارگردان در کنار منیژه حکمت از تهیه‌کنندگان ??یلم شهر موش‌ها ۲

349485_867.jpg

 

??یلم شهر موش‌ها ۲

349486_287.jpg

 

دکور ??یلم شهر موش‌ها ۲

349487_221.jpg

 

ساخت دکور ??یلم شهر موش‌ها ۲

 

349488_234.jpg

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...