رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
generalzh0

هشدار در مورد افزونه‌های خطرناک مرورگر کروم

پست های پیشنهاد شده

13930529000463_PhotoA.jpg

بررسی 48 هزار ا??زونه مرورگر کروم نشان می‌دهد بسیاری از آنها با هد?? ارسال انبوه تبلیغات، سرقت اطلاعات و ... طراحی شده‌اند.

 

به گزارش خبرنگار ??ناوری اطلاعات [/url]خبرگزاری ??ارس به نقل از کامپیوترورلد، محققان امنیتی در بررسی‌های خود به این نتیجه رسیده‌اند که ا??زونه‌های مرورگر اینترنتی کروم مورد تاخت و تاز هکرها و ویروس‌نویسان قرار گر??ته‌اند و گوگل توجه کا??ی به این مشکل امنیتی نداشته و به همین علت کاربران خود را به خطر انداخته است.

نتایج این بررسی قرار است در جریان برگزاری نشست امنیتی Usenix در سن دیه گوی آمریکا اعلام شود. این مساله نشان می‌دهد که طراحان مرورگرهای اینترنتی باید در شیوه طراحی این نرم ا??زارها تجدیدنظر کنند.

 

از مجموع ا??زونه های بررسی شده 130 ا??زونه به طور کامل برای سوءاست??اده طراحی شده و 4712 مورد هم ر??تارهای مشکوکی داشته‌اند. از جمله این ر??تارها می‌توان به است??اده برای کلاهبرداری، سرقت اطلاعات کارت‌های اعتباری، انتشار تبلیغات ناخواسته و سوءاست??اده از شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد.

 

الکساندورس کاپراولوس دانشجوی دکترای دانشگاه کالی??رنیا و عضو گروه تحقیقاتی در این مورد گ??ته است: با نصب یکی از این ا??زونه‌ها، شما در عمل هیچ ر??تار مشکوکی را مشاهده نخواهید کرد. اما با است??اده از سیستمی موسوم به هالک که برای بررسی ر??تار ا??زونه‌ها طراحی شده مشخص می‌شود برخی از آنها کاربران را به سمت سایت‌های مشکوکی هدایت می‌کنند و این سایت‌ها هم مول??ه‌های آلوده‌ای را به رایانه‌ها می‌ا??زایند.

 

برخی از این ا??زونه‌های مخرب بسیار قدرتمند هستند، اما گوگل هنوز واکنشی نسبت به این مساله نشان نداده است. البته گوگل برای بررسی موضوع همکاری نزدیکی با محققان داشته است.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

واسه همینه که همیشه از ??ایر ??اکس است??اده می کنم.

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...