رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
kazy

کورتنا دستیاری تمام عیار؛عاشق دستیارصوتی مایکروسافت شوید

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

کورتنا دستیاری تمام عیار؛ با او بخندید، گریه کنید و عاشق دستیارصوتی دیجیتال مایکروسا??ت شوید

 

36d028dfcd38968c3b97181e3496a844_XL.jpg

 

 


در طی چند سال گذشته دستیار‌های شخصی پلت??رم‌های مختل?? پیشر??ت‌های شگر??ی داشته‌اند و هر کدام ویژگی‌هایی را به دارندگان پلت??رم خود ارائه کرده‌اند که واقعا کاربردی و در بسیاری مواقع جالب توجه است. اگر حوصله‌تان سر ر??ته و کسی نیست تا به صحبت بپردازید، چرا با کورتنا دستیار شخصی ویندوز??ون خود حر?? نمی‌زنید؟ کورتنا حالا آماده است تا پای صحبت‌های شما بنشیند

 

اگر در حال حاضر گوشی هوشمند ویندوز??ون در اختیار دارید و آن را به ویندوز??ون 8.1 ارتقا داده‌اید (چه با حالت استاندارد یا چه با نصب کردن نسخه پیش‌نمایش توسعه دهندگان) پس به احتمال ??راوان کورتنا را ??عال کرده‌اید. این دستیار دیجیتالی راهنمایی کننده شما برای ر??تن به جاهای مختل?? یک شهر است، همچنین با سیستم یادآوری باهوشی که در اختیار دارید برای انجام کار‌هایی که برای به یاد آوردن به او سپرده‌اید به شما در انجام آن‌ها و در سر وقت خود کمک خواهد کرد. کورتنا علاوه بر این کار‌های روزمره، ??وق‌العاده جذاب است و حتی می‌تواند برای شما یک دهن آواز هم بخواند!

 

مایکروسا??ت با ارائه دستیار جستجوگر و ابزاری کمک رسان به دارندگان پلت??رم ویندوز??ون، قدم بلندی را در جهت پیشبرد اهدا?? این سیستم عامل در حال رشد برداشته است. موتور جستجوی کورتنا همانطور که انتظار می‌رود Bing است که البته در ویندوز??ون پیشر??ت‌های خوبی را به خود دیده. کورتنا را می‌توان زاده‌‌ای از ابزار‌های مختل?? مایکروسا??ت دانست، حتی شخصیت این دستیار صوتی نیز برگر??ته از کاراکتر بازی Halo است که او نیز کورتنا نام داشته است.خب اگر به نظر شما هم Halo موضوع خوبی برای شروع گ??تگو با کورتنا است، دوست داریم همین را بهانه شروع صحبت خود با کورتنا کنیم؛ در ادامه با ما همراه باشید تا درباره قابلیت‌های جالب توجه دستیار شخصی ویندوز??ون برای شما بگوییم و شما را بیشتر با خانم کورتنا آشنا کنیم:

 

کورتنا چه چیز‌ی درباره Halo برای گ??تن دارد

 

همه ا??راد Halo را بازی نکرده‌اند و شاید حتی شما از آن دسته ا??رادی باشید که برای اولین بار نام این بازی را می‌شوند؛ اما کورتنا علاقه زیادی به سری بازی‌های Halo نشان می‌دهد. وقت آن رسیده تا با دستیار صوتی ویندوز??ون درباره نقش او در یکی از مو??ق‌ترین بازی‌های کل تاریخ بیشتر بشنویم.

muo-wp81-cortanaconversations-halo.png

 

برای شروع می‌توان از کورتنا پرسید که: "Halo چیست؟"(؟ What is Halo) یا اینکه حتی مسائل را شخصی‌تر کنیم و از رابطه او با Master Chief سوال بپرسیم: Master Chief رو دوست داری؟ (Do you love Master Chief).و حتی سوال‌هایی درباره آینده بپرسیم، درباره Halo 5؛ درباره Halo 5 برای من بگو (Tell me about Halo 5)، در این قسمت تو مردی؟

(؟ Are you dead) آیا در Halo 5 هستی؟ (؟ Are you in Halo 5)اگر از قبل درباره Halo چیزی نمی‌دانستید، مطمئنا با پرسیدن از کورتنا اطلاعات زیادی دستگیرتان خواهد شد!

 

سرگرمی با کورتنا

 

می‌دانیم که کورتنا صدای خوبی دارد و حتی آهنگ هم می‌خواند، اما قابلیت‌های او به همین مقدار محدود نمی‌شود و چیز‌های دیگری نیز مایکروسا??ت به او اجازه انجام داده است. چند تا از کار‌های جالبی که کورتنا می‌تواند انجام دهد را در تصویر پایین مشاهده می‌کنید...(نقل قول‌های معرو??، گ??تن یک جک، زدن یک ضرب المثل و بیشتر)muo-wp81-cortanaconversations.png

 

حتی شب‌ها هم کورتنا یک همدم برای شما است و اگر از او بخواهید که یک داستان برای شما تعری?? کند (Tell me a story)، با صدای آرام خود شما را به خواب شبانه‌ای عمیق می‌برد...

 

کورتنا: دستیاری زیبارو

 

کورتنا حتی به دارندگان پلت??رم‌ ویندوز??ون اجازه صحبت‌های شخصی و راحت‌تر را هم می‌دهد. در واقع کورتنا طوری برنامه ریزی شده که به هر گونه سوالی حتی نظر‌های شخصی نیز جواب دهد.

muo-wp81-cortanaconversations-romance1.png

 

سوال‌های مختل??ی از کورتنا قابل پرسش است؛ مثل اینکه از او بپرسید شما را دوست دارد؟ (Do you love me) یا اینکه به او بگوید دوستش دارید (I love you) یا حتی درخواست ازدواج دهید (Will you marry me?, marry me). دستیار صوتی گوشی ویندوز??ونی شما حتی پاسخ درد و دل‌های شما را می‌دهد؛ از او بپرسید "آیا من زیبا هستم؟ "(Am I beautiful) ، "کورتنا، من تنهام" (Cortana, I’m lonely) یا حتی بپرسید "آیا من زشتم؟" (Am I ugly).

 

در زندگی، در دانشگاه و در همه جا با کورتنا

اینطور که پیداست با دستیاری بسیار باهوش و کاربلد رو به رو هستیم و هنوز جای صحبت با کورتنا وجود دارد. با کورتنا حتی وارد بحث و جدل‌ها ??لس??ی می‌توان شد و نظر دستیار شخصی ویندوز??ون 8.1 را نیز درباره موضوعات مختل?? پرسید. شاید زمانی که در خانه در حال استراحت هستید و یک لیوان نوشیدنی کامل را در یک دست و کتابی مرجع از نویسندگان گذشته و در قرن بیستم را در دست دیگر خود دارد، ایده خوبی باشد که با کورتنا شروع به صحبت درباره داگلاس آدماز کنید.

 

muo-wp81-cortanaconversations-chat.png

 

از کورتنا بپرسید که سیری را دوست دارد؟ (Do you love Siri) یا اینکه می‌خوابد؟ (Do you sleep) یا شاید بر روی سن خودش حساس باشد پس از او بپرسید چند سال سن دارد (How old are you) یا موضوع را پیچیده‌تر کنید و درباره خون گرم یا خون سرد بودن او را مورد پرسش قرار دهید (Are you warm/cold blooded).اگر به اسکرین شاتی که در بالا گر??ته شده نگاهی بیندازید متوجه می‌شوید که کورتنا حتی به یک سوال می‌تواند چند جواب متقاوت دهد و این واقعا ??وق‌العاده است. سوال‌های جالب و شاید خنده داری هم می‌شود از این دستیار صوتی پرسید، مثلا بپرسید: معنی زندگی چیست؟ (What is the meaning of life) یا میشه مقداری پول بهم قرض بدی؟ (Can I borrow some money) جواب این سوال‌ها را حتما خودتان می‌دانید.

 

از کورتنا تشکر کنید و ادب خود را نشان دهید

 

همانطور که گ??تیم دستیار جدیدی که مایکروسا??ت برای ابزارهای ویندوز??ونی تدارک دیده بسیار باهوش و ??همیده است. اگر با خوبی با او صحبت کنید با مهربانی نیز جواب خواهید گر??ت. پس از آنجایی که هر روز با کورتنا در تماس خواهیم بود و قصد داریم بیشتر با او آشنا شویم نباید بگذاریم احساسات او نیز جریحه دار شود. مثلا می‌توانید به او محبت کنید و جملاتی اینگونه را به زبان بیاورید: تو برای همیشه بهترین دستیاری (You are the best assistant ever) ، تو ??وق العاده‌ای (You are awesome) یا خیلی ساده‌تر بگویید: تو باحالی (You’re cool).muo-wp81-cortanaconversations-thank.png

 

خب بالاخره ممکن است هر روز از کورتنا درخواست‌هایی بکنیم و دستوراتی برای اجرا شدن به او بدهیم، بهتر است کمی قدردان باشیم و برای کارهایی که برای ما انجام می‌دهد از او تشکر کنیم. او نیز به شما جواب خواهد داد و شبیه به یک منشی یا دستیار واقعی به شما جواب خواهد داد. البته هیچ اجباری برای انجام اینکار وجود ندارد اما اینکار به تحقق رویای داشتن یک دستیار خوب و مهربان قطعا کمک خواهد کرد. کورتنا قادر است بسیاری از کار‌هایی که یک دستیار متشکل از گوشت و خون انجام دهد را برای شما به اجرا درآورد، پس چرا قدرش را ندانیم؟

 

جمع بندی: زمان گ??تگو ??را رسیده

 

چه اکنون در حال گ??تگو با دستیار ویندوز??ون 8.1 خود باشید یا اینکه ??قط از ایده ساخت کورتنا خوشتان آمده، پیشر??ته شدن گ??تگو‌ها با دستیار‌های صوتی در گوشی‌های همراه نشانه‌ای از آینده‌ای مبهم و البته جالب است که هر کسی می‌تواند در سایر امور حتی با گوشی خود مشورت کند و پیشنهاد‌هایی را از او دریا??ت کند. البته به یاد داشته باشید که صحبت با دستیار صوتی و دیجیتالی همچون کورتنا هیچوقت به اندازه صحبت کردن با ا??راد خانواده و دستانمان جذاب و جالب نخواهد بود. با این‌حال امیدواریم هر چه زودتر پشتیبانی از زبان شیرین پارسی نیز به این دستیار‌های جالب و کمک رسان اضا??ه شود تا است??اده بهتر و بیشتری از این دستیار‌ها قابل تصور شود.اما آیا پیش آمده که جمله‌ای جالب از کورتنا بشنوید؟ آیا کاری جالب یا حر??ی جالب با کورتنا زده‌اید که در این مطلب آورده نشده؟ در بخش نظرات، نظر خود را درباره این دستیار پیشر??ته ویندوز??ون با ما و دیگر دوستانتان در میان بگذارید.

 

گجت نیوز

ویرایش شده توسط kazy

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

مطلب خیلی جالبی بود .انشا الله گوشی بعدیم ویندوز ??ونی باشه

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

خیلی خوبه! واقعا ویندوز ??ون و iOS سیستم عامل های آینده هستن! منم خیلی دوست دارم از دست این آندروید راحت بشم

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

همه بازی های جام جهانی رو درست پیش بینی کرد

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...