saeed kratos Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 یک PC جدید خریده اید و می خواهید قدرت آن را در اجرا کردن بازی ها بسنجید؟ خب، با اجرای تنها یک بازی نمی توانید همه توانایی های سیستم خود را مشاهده کنید. در این مقاله ما ۹ بازی را به شما معر??ی می کنیم که با انجام آنها هم از ویژگی های بصری ??وق العاده شان لذت می برید و هم متوجه می شوید که چرا این همه پول برای خرید یک PC خرج کرده اید! Metro: Last Light موتور گرا??یکی: ۴A Engine ویژگی برجسته: جزییات محیط شاید خبری از سلاح های هسته ای و ا??کت های منحصر به ??رد ان??جار آنها در این بازی نباشد، اما در پس گرد و غبار محیط های آخرالزمانی Metro: Last Light ، جزییات شگ??ت انگیزی نه??ته است. است??اده از تکنیک های گرا??یکی ویژه در این بازی باعث شده تا هر یک از اجزای محیط (حتی کوچکترین آنها) به طور جداگانه پردازش شوند و همین مسئله باعث باور پذیرتر شدن دنیای خیالی Metro: Last Light شده است. این بازی در ارائه یک محیط واقعی و پر جزییات بی نظیر است! Metro: Last Light Tomb Raider موتور گرا??یکی: Crystal Dynamics Engine ویژگی برجسته: شبیه سازی موها به روش TressFX Tomb Raiderنه تنها روی رایانه های شخصی دارای تنظیمات ویژه و پیشر??ته ای است، بلکه اولین عنوانی است که از تکنولوژی TressFX شرکت AMD (که باعث شبیه سازی طبیعی موی شخصیت های بازی می شود) است??اده می کند. اگر بخواهیم نگاهی اجمالی به آینده داشته باشیم، این تکنولوژی کمک می کند تا شاهد سربازان ??ضایی کچل بیشتری در بازی ها نباشیم! البته به این دلیل از ل??ظ «اجمالی» است??اده کردم چون TressFX در مورد موهای لارا، در بعضی مواقع غیر قابل کنترل عمل می کرد و به نظر می رسد که هنوز برای بهبود عملکرد این تکنولوژی جای کار وجود دارد. در هر صورت باید انتظار داشته باشیم که از تکنیک TressFX در آینده در ساخت سایر اجزای محیط بازی ها نیز است??اده شود. Tomb Raider Crysis 3 موتور گرا??یکی: CryEngine ویژگی برجسته: حرکات و جزییات چهره شخصیت ها درباره جزییات باورنکردنی Crysis 3 می توان ساعت ها صحبت کرد. نورپردازی های عالی، سایه پردازی های ??وق العاده و چمن هایی که با وزش باد به طبیعی ترین شکل ممکن به حرکت در می آمدند. اما هیچ کدام از این عوامل به اندازه طراحی حرکات و جزییات چهره کراکتر های بازی شکوهمند و تحسین بر انگیز نیستند. Psycho ، همراه همیشگی شما، در طول قصه بازی با حوادث مختل??ی مواجه می شود و شاهد بروز احساسات مت??اوتی از سوی او هستیم که همه آنها را با نگاه به چهره اش متوجه می شویم. نماهای نزدیک از چهره این شخصیت و مشاهده حالت های مختل?? در آن، چیزی است که به شخصه هرگز ??کر نمی کردم در یک بازی رایانه ای قابل پیاده سازی باشد؛ Crysis 3 ثابت کرد که من اشتباه می کردم! Crysis 3 Battlefield 4 موتور گرا??یکی: Frostbite 3 ویژگی برجسته: تخریب پذیری شاید صحبت کردن درباره جلوه های بصری زیبای Battlefield 4 روی رایانه های شخصی جالب باشد، اما هیجان انگیز تر از آن تماشای صحنه سقوط یک آسمان خراش است! این طور نیست؟ اگر چه تخریب ساختمان ها و محیط در Battlefield 4 اکثرا به صورت از پیش تعیین شده ات??اق می ا??تاد، اما مشاهده ا??کت های متنوع تخریب و پخش شدن گرد و غبار در هوا، ن??س هر بیننده ای را در سینه حبس می کرد. ??قط پیشنهاد می کنم هنگامی که دشمن با تانک یک ساختمان را نشانه گر??ته است، تا حد ممکن از آن ??اصله بگیرید! Battlefield 4 Watch Dogs موتور گرا??یکی: Disrupt ویژگی برجسته: TXAA با اینکه درباره گرا??یک Watch Dogs نظرات مت??اوتی وجود دارد، اما نسخه رایانه های شخصی این بازی روی بالاترین درجه جزییات، بسیار زیبا و تماشایی است. به خصوص در بکارگیری و اجرای تکنیک TXAA این عنوان بسیار مو??ق عمل می کند. TXAA یک نوع پیشر??ته از Anti-Aliasing است که در بازی های رایانه ای باعث می شود تا لبه های دندانه دار اجزای مختل?? محیط، شخصیت ها و به طور کلی هر آنچه که در بازی می بینیم از بین بروند. این ویژگی در ایجاد تم سینمایی نئو نوآر در Watch Dogs کاملا تاثیر گذار بوده است. Watch Dogs ARMA 3 موتور گرا??یکی: Real Virtuality 4 ویژگی برجسته: عمق دید مناظر و صحنه ها شاید ویژگی عمق دید در مقایسه با جزییات گرا??یکی بازی های جدید کمی پیش پا ا??تاده به نظر برسد، ولی در ARMA 3 این ویژگی بسیار کلیدی و چشمگیر ظاهر می شود. عمق دید بالا در این بازی نه تنها باعث شده که جزییات بسیار بیشتری را در نقاط دور دست مشاهده کنیم، بلکه امکان پردازش و نمایش وسایل نقلیه نظامی و سربازان بیشتر در صحنه های نبرد را ??راهم می آورد. همین مسئله باعث به وجود آمدن تاکتیک های جنگی جدیدی می شود که گیم پلی بازی را نیز تحت تاثیر قرار می دهند. ARMA 3 اولین بازی این مجموعه است که به نظر می رسد جلوه های بصری اش در سایه گیم پلی شبیه ساز پیچیده آن قرار نگر??ته اند. ARMA 3 The Witcher 2: Enhanced Edition موتور گرا??یکی: REDEngine 2 ویژگی برجسته: اجرای تکنیک HDR ا??کت HDR منحصر به بازی The Witcher 2 نیست، اما با توجه به شیوه ای که CD Projekt RED از این ا??کت در بازی خود است??اده کرده، باید اذعان نمود که HDR در The Witcher 2 نسبت به هر عنوان دیگری درخشان تر ظاهر شده است. در حالی که عناوینی مثل Crysis 3 و Metro: Last Light بر سر دستیابی به جلوه های بصری واقع گرایانه با یکدیگر رقابت می کنند، The Witcher 2 سعی می کند تا با بهره گیری از تکنیک های خاص مانند HDR یک استایل هنری منحصر به ??رد ارائه بدهد. با توجه به همین ویژگی شاهد جلوه های گرا??یکی زیبا و با طراوت در این بازی هستیم که آن را از سایر عناوین RPG متمایز می کند. The Witcher 2: Enhanced Edition X Rebirth موتور گرا??یکی: Reality Engine ویژگی برجسته: ??ضا! Egosoft معمولا عادت ندارد که اطلاعات زیادی را از روند ساخت و جزییات بازی های خود ارائه کند، بنابراین نمی توانیم به طور دقیق درباره انجینی که X Rebirth با آن ساخته شده و قابلیت های آن صحبت کنیم؛ اما حداقل می توانیم با قاطعیت بگوییم که این بازی پر جزییات ترین و زیبا ترین تصویر از ??ضا را به نمایش می گذارد. هر چند این عنوان در طراحی محیط های داخلی ایستگاه های ??ضایی و یا NPC های بازی ضعی?? ظاهر شده، اما سازندگان در ارائه یک نمای واقعی و ترسناک از کائنات هیچ چیزی کم نگذاشته اند. باید منتظر بمانیم و ببینیم که آیا Star Citizen و Elite: Dangerous ، دو عنوان ??ضایی که قرار است امسال منتشر شوند، می توانند در ارائه یک ??ضای واقعی و پر جزییات از X Rebirth پیشی بگیرند. X Rebirth Hitman Absolution موتور گرا??یکی: Glacier 2 ویژگی برجسته: جمعیت و شلوغی صحنه هاHitman Absolution با الهام از عنوان قبلی Io Interactive یعنی Kane & Lynch 2 سعی می کند تا داستان انتقام مامور ۴۷ را در قالب یک بازی با ا??کت های بصری زیبا و رنگارنگ به نمایش بگذارد. اما در پس این ظاهر پر زرق و برق، یک ویژگی خاص و بزرگ نه??ته است: بیشترین تعداد NPC های حاضر در یک صحنه در یک بازی رایانه ای! جالب اینجاست که تمام این NPC ها دارای حرکات مخصوص به خود هستند و حتی می توانید از آنها برای مخ??ی شدن و یا به عنوان سپر انسانی است??اده کنید. این ویژگی بسیار جالب برای ساخت یک بازی شبیه ساز قتل های مخ??یانه، کارامد و تاثیر گذار است. Hitman Absolution به نظر شما بازی های دیگری هم هستند که می توانستند در این ??هرست جای بگیرند؟ شما معمولا از چه درجه تنظیماتی برای اجرای بازی ها روی PC خود است??اده می کنید؟ Link to comment Share on other sites More sharing options...
edzio Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 خیلی جالب بود سعید جان:greenstars: Link to comment Share on other sites More sharing options...
FARZAN CRASH 007 Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 تقریبا همه رو تونستم راحت اجرا کنم به جز Watch Dogs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
zram Posted July 31, 2014 Share Posted July 31, 2014 مطلب جالبی بود ??قط یه سوال داشتم . میدونم زیاد مربوط به بحث نیست . داش سعید می دونی بازی the last of us با چه موتور گرا??یکی ساخته شده ؟ Link to comment Share on other sites More sharing options...
saeed kratos Posted July 31, 2014 Author Share Posted July 31, 2014 خیلی جالب بود سعید جان:greenstars: چاکرم محمدرضا جون.:thumbup: Link to comment Share on other sites More sharing options...
saeed kratos Posted July 31, 2014 Author Share Posted July 31, 2014 (edited) مطلب جالبی بود ??قط یه سوال داشتم . میدونم زیاد مربوط به بحث نیست . داش سعید می دونی بازی the last of us با چه موتور گرا??یکی ساخته شده ؟ داداش تا جایی که من اطلاع دارم موتور داخلی شرکت ناتی داگ اسم مخصوصی نداره و ازش با همون نام ناتی داگ انجین یاد میشه.این موتر از زمان ??رنچایز جک اند دکستر ساخته شد و تا امروز همواره بهبود پیدا کرده و اخرین عناوین این موتر هم انچارتد 3 و last of us بودن.ناتی داگ قصد داره همین موتور رو با بهبودهایی به نسل جدید هم بیاره چون موتور واقعا کار امدیه.این رو هم بگم که موتور بازی the last of us در قسمتهای انیمیشن و ??یزیک از تکنولوژی HAVOK توش است??اده شده که havok خودش یه موتور گرا??یکی قدرتمنده که قبلا هم گ??تم توی دارک سولز 2 هم از همین موتور است??اده شد مخصوصا در زمینه ی ??یزیک. این رو میدونم که بارها شرکتهای مختل??ی خواستن که انجین ناتی داگ رو لایسنس کنن و ازش است??اده کنن ولی ناتی داگ هیچ وقت و ختی یه بار هم حاضر نشده امتیاز است??اده از این انجین رو به شرکت دیگه ای بده و گ??ته که هیچ وقت هم این کار رو نخواهد کرد.البته باید هم اینطوری باشه.ناتی داگ نمیخواد که گرا??یک خاص خودش که در بازیهاش وجود داره در بازیای شرکتهای دیگه هم دیده بشه.منظور این نیست که موتور ناتی داگ قوی ترین انجین دنیاست ولی بیشک یکی از کار امد ترین هاست و همواره یه رنگ و بوی منحصر به ??رد به بازیای ناتی داگ میده. داداش اینا اطلاعات شخصی ای بود که از این موتور داشتم.بیشتر از این نمیدونم دیگه. Edited July 31, 2014 by saeed kratos Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Please sign in to comment
You will be able to leave a comment after signing in
Sign In Now