رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
maaroo11

بررسی بازار دوربین مداربسته و سیستم های نظارت تصویری در کشور

پست های پیشنهاد شده

در حال حاضر در بازار کشورمان با انبوهی از نام ها و برندها در زمینه دوربین های مداربسته و سیستم های نظارت تصویری روبرو هستیم که انتخاب را برای کاربران بسیار مشکل می کند.

جالب اینجاست که صاحبان و ??روشندگان هرکدام از این برندها، محصول خود را جزو بهترین های مداربسته معر??ی می کنند (اگر نگویند بهترین برند!) و خود را نماینده اصلی ??روش و واردکننده مستقیم معر??ی می کنند آنهم درحالی که در اجاره ماهانه د??تر و مغازه خود مانده اند!

 

در این میان مشتری نگون بخت می ماند و معادله ای پیچیده به نام «خرید یک سیستم مداربسته مناسب».

 

 

_ به کدوم این مارک ها اعتماد کنم؟ کدام رو بخرم؟ با توجه به پولی که دارم کدوم دوربین مناسب تره؟ خدمات کدوم برند توی ایران بهتره؟

 

 

احتمالا اینها سوالاتی است که خریداران سیستم های نظارت تصویری قبل از خرید از دوستان و آشنایان و در آخر از ??روشندگان این سیستم ها پرسیده اند.

 

در آخر هم یا به توصیه کسانی که از این دوربین ها است??اده می کنند عمل کرده اند و یا بر اساس توضیحات ??روشندگان و مدت زمان ادعایی گارانتی و کی??یت، به یک برند اعتماد کرده و خریداری کرده اند.

 

احتمالا شما هم با ما هم عقیده هستید که این نوع خرید در زمینه سیستم های نظارتی و امنیتی، نمونه کامل یک خرید اشتباه است.

 

به جرات می توان گ??ت که بیش از ۵۰ درصد خریداران بعد از خرید و نصب این سیستم ها با مشکلات زیادی مواجه می شوند و خدمات مناسبی دریا??ت نمی کنند.

 

به نظر ما اصلی ترین مشکل اینجاست که سیستم های ح??اظت الکترونیک دارای صن?? و سندیکای مشخص نیست. یعنی ساماندهی و سازماندهی مشخصی در این زمینه وجود ندارد.

 

همین موضوع باعث می شود هر کسی بعد از مدت کوتاهی شاگردی کنار دست یک نصاب، و یا گذراندن یک دوره ابتدایی?? کارآموزی (در موسساتی که صلاحیت خودشان به شدت جای تردید است) تبدیل شود به آقای مهندس !

 

بعد هم با تاسیس یک د??تر، مغازه یا شرکت تبدیل می شود به «واردکننده و نمایندگی دروربین های مداربسته برند?? ایکس در ایران و خاورمیانه» !

 

کا??ی است سری به خیابان لاله زار تهران و یا ص??حات آگهی روزنامه بیندازید تا با انبوهی از این مهندسین کارکشته و شرکت های بین المللی روبرو شوید که همه به ادعای خودشان بهترین هستند و دوربین های بهتری نسبت به دیگران دارند، کارشان را هم بهتر بلدند، قدیمی ترند و گارانتی خیلی سال بیشتری هم دارند !!

 

خوشوقتانه علم و آگاهی عموم مخاطبان در حدی است که منظور ما را کاملا درک می کنند. قطعا منظور ما مهندسین محترم و شرکت های معتبر شاغل در این صن?? که به درستی درحال کار، کسب درآمد و خدمت گذاری می باشند، نیستند.

 

حال برسیم به اصل مطلب که : چه باید کرد ؟ چه دوربینی بخریم و به کدام برندها اعتماد کنیم ؟

 

راه حل اساسی، بالا ر??تن اطلاعات عمومی جامعه در زمینه این سیستم ها است. پیشنهاد می کنیم قبل از خرید، مطالعه ای دقیق و هد??مند داشته باشید.

 

متاس??انه ۹۹ درصد مطالب آموزشی و مقالات در سایت های ??ارسی زبان، اهدا?? تجاری دارند و شما را مستقیم یا غیرمستقیم به خرید همان برندی ترغیب می کنند که صاحب سایت می ??روشد!

 

در صورتی که به زبان انگلیسی مسلط باشید، سایت هایی مانند asmag.com و benchmarkmagazine.com منبع مناسبی برای کسب اخبار و اطلاعات در مورد این سیستم ها بشمار می روند.

 

یکی از اهدا?? اصلی مجموعه دوربین.این??و نیز از ابتدای تاسیس همین موضوع بوده است. اطلاع رسانی دقیق و واقعی در مورد برندها و محصولات نظارت تصویری و ح??اظت الکترونیک، با هد?? بالابردن اطلاعات عموم جامعه.

بر همین اساس سلسله مقالاتی بانام «راهنمای خرید دوربین مداربسته» در دست تهیه است که با زبان ساده و روشن به توضیح انواع دوربین ها، کارایی و موارد است??اده آنها می پردازد و راهنمای مناسبی در انتخاب و خرید سیستم نظارت تصویری مناسب بر اساس محل و نیاز شما خواهد بود.

 

منتظر مقالات آینده ما باشید..

 

 

منبع : دوربین.این??و

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...