رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
maaroo11

آشنایی با کانکتور bnc و انواع آن

پست های پیشنهاد شده

نحوه اتصال کابل کواکسیال به کانکتور BNC، یکی از مهمترین نکات نصب یک سیستم مداربسته می باشد که اگر به درستی صورت نگیرد می تواند موجب «اتصال کوتاه، قطعی و تضعی?? سیگنال (بعلت بالا ر??تن مقاومت اتصال) و قطع و وصل شدن تصویر بر اثر لرزش گردد.

در اکثر مواردی که شخص نصاب تمام جزییات نصب را رعایت می کند ولی در آخر با مشکل نویز یا قطعی در تصویر مواجه می شود، مشکل از اتصال BNC است.

 

بطور کلی هر نوع اتصال در کابل های کواکسیال، منجر به ا??ت سیگنال می شود که بر حسب دسیبل (واحد اندازه گیری شدت جریان) اندازه‌گیری می شود. در واقع عدم دقت در اتصال BNC، ا??ت سیگنال را بصورت تصاعدی بالا می برد.

 

اغلب اتصال کوتاه شدن‌ها به دلیل بلند بودن مغزی کابل است که هنگام جا زدن در داخل کانکتور خمیده شده و منجر به اتصال به بدنه می شود. علاوه بر این است??اده از کابل یا کانکتور غیراستاندارد موجب می شود که مغزی حتی بعد از پرس کردن BNC محکم نشده و باز از آن بیرون بیاید.

 

کانکتورهای BNC انواع مختل??ی دارند. در کانکتورهای پیچی از لحیم برای اتصال مغزی و از یک پیچ برای محکم کردن و اتصال به شیلد است??اده می شود.

bnc-connector-2-doorbin.info_.jpg

 

اتصال نوع لحیمی کمی زمانبر است، به همین دلیل اکثر نصاب ها زحمت لحیم کاری به خود نمیدهند! ولی در صورت اتصال صحیح، تحمل وزن بیشتری را دارد.

 

از آنجا که اتصال لحیمی نیاز به کمی تجربه دارد، همچنین نیازمند هویه است و در خیلی از جاها دسترسی به هویه و برق مقدرو نیست (مثل کار در ارت??اع)، نوع دیگری از BNC ها بنام «پرسی» تولید شدند و به سرعت جای خود را در بازار باز کردند. در این نوع BNC ،مغزی و رینگ از طریق یک آچار مخصوص پرس می شود‌ به همین دلیل سرعت کار ا??زایش پیدا می کند.

 

bnc-connector-doorbin.info_.jpg

ا??زایش تقاضا و تلاش شبانه روزی! تولیدکنندگان چینی در پایین آوردن قیمت و عرضه BNCهای نامرغوب به بازار، باعث بروز مشکلات زیادی در سیستم های مداربسته شد. مشکلاتی از قبیل :

 

_ شل شدن و جدا شدن کانکتور BNC بر اثر کشش و تکان

 

_ ق??ل نشدن کامل مغزی BNC در داخل کانکتور. که منجر به بیرون آمدن یا ??رو ر??تن بیش از حد مغزی در کانکتور می شود.

بهترین نوع BNC نوع «وی کپ» است. این نوع از BNC با ابزار مخصوص به کابل متصل می شود. اگر به هر دلیلی بخواهید کابل را کوتاه کنید، می توانید اتصال را باز کنید و مجدد است??اده نمایید. این عمل تا ۸۰ بار قابل انجام است.

معمولا روی خود کانکتور مشخصاتی چاپ نمی شود و در صورت عدم شناخت علمی یا تجربی، مجبورید به ??روشنده اعتماد نمایید!

 

برای کاربردهایی که «لرزش» یک پارامتر مهم است (سیستم‌های پرتابل یا دوربین هایی که بر روی وسایل درحال حرکت نصب شده اند)، به جای کانکتور BNC از کانکتورهای TNC است??اده می شود.

 

tnc-connector-doorbin.info_.jpg

این کانکتور کاملا شبیه نوع BNC است با این ت??اوت که اتصال کانکتور‌ها به «برل» (رابط دو کانکتور) به صورت پیچی می باشد که اتصال محکم‌تری را ایجاد می کند.

 

Burl-connector-doorbin.info_.jpg

انواع دیگری از این نوع ??یش وجود دارد که معرو?? ترین آنها BNC به AV نام دارد که برای اتصال مستقیم به ورودی های ویدئویی کاربرد دارد.

 

bnc-to-av-doorbin.info_.jpg

در مقاله بعدی با آموزش «طریقه صحیح اتصال BNC به کابل کواکسال» در خدمت شما خواهیم بود.

 

 

منبع : دوربین.این??و

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...