رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
datis

آپدیت بایوس مادربردهای asus

پست های پیشنهاد شده

ارسال شده در (ویرایش شده)

همواره قدم اول در بروزرسانی بایوس، مراجعه به وب سایت رسمی کمپانی سازنده مادربرد و دانلود ??ایل آخرین ورژن Bios برای مادربرد مورد نظر شماست.برای این منظور ابتدا به سایت جهانی کمپانی ASUS به آدرس http://www.asus.com مراجعه و مطابق شکل زیر مدل مادربرد مد نظرتان را در قسمت Search سایت تایپ کنید. برای مثال ما به دنبال مدل P8Z77-V DELUXE می گردیم.

 

1-small.jpg

 

ملاحظه می کنید که پس از تایپ حتی بخش های ابتدایی مدل مادربرد، مدل های با نام های مشابه نشان داده خواهند شد.سپس با کلیک کردن بر روی مدل مدنظرتان، به ص??حه اختصاصی مادربرد مورد نظر هدایت خواهید شد. در ص??حه مربوطه مطابق شکل زیر بر روی تب Support و سپس تب Download کلیک کنید.

 

2-small.jpg

در نهایت به که ??ایلی که دانلود می کنید معمولا ZIP شده است. پس حتما پس از پایان پروسه دانلود آن را Unzip کنید.حال نوبت اصل مطلب است! برای Update Bios مادربرد های Asus در حالت عادی 3 راه وجود دارد :

 

انتخاب سیستم عامل مد نظرتان زیربخش های مربوطه نمایش داده خواهند شد. بر روی بخش Bios کلیک کنید و آخرین ورژن Bios رو دانلود کنید ( همواره آخرین ورژن در بالاترین بخش این قسمت قرار دارد).

 

 

3-Small.jpg

 

توجه داشته باشید که ??ایلی که دانلود می کنید معمولا ZIP شده است. پس حتما پس از پایان پروسه دانلود آن را Unzip کنید.

 

حال نوبت اصل مطلب است! برای Update Bios مادربرد های Asus در حالت عادی 3 راه وجود دارد :

 

  • نرم ا??زار تحت ویندوز ASUS Update: بروزرسانی Bios توسط نرم ا??زار مخصوص و تحت محیط ویندوز
  • ASUS EZ Flash 2: بروزرسانی با است??اده از یک USB Flash و به واسطه محیط UEFI ( Graphic Bios )
  • ASUS Bios Updater: بروزرسانی و گر??تن نسخه پشتیبان از Bios توسط DVD راه انداز مادربرد و یک USB Flash تحت محیط Dos

چند نکته مهم قبل از شروع :

  • در هنگام بروزرسانی Bios هر گونه آنتی ویروس، firewall و هرگونه برنامه در حال اجرا را ببندید .
  • به هیچ وجه در هنگام بروزرسانی نباید تغذیه سیستم قطع شود ! قبل از این کار، وضعیت برق محل را چک کنید
  • اگر احساس می کنید که سیستم شما ویروسی هست ، توصیه می شود قبل از پاکسازی ، این کار را انجام ندهید
  • قبل از هر گونه عملیات مربوط به بروزرسانی Bios ابتدا تنظیمات Bios را به حالت پیش??رض ببرید ( Load Optimized Defaults )


نحوه بروز رسانی Bios با است??اده از نرم ا??زار تحت ویندوز Asus Updateبرای این منظور ابتدا نرم ا??زار Asus Update را از روی DVD راه انداز مادربرد نصب کنید. این نرم ا??زار را از این لینک نیز می توانید دانلود کنید .این نرم ا??زار این قابلیت را در اختیار کاربر می گذارد تا علاوه بر بروزرسانی Bios توسط ??ایلی که از قبل دانلود شده به صورت آنلاین نیز این پروسه را انجام داد. بروزرسانی توسط ??ایل از قبل دانلود شدهدر این روش پس از اجرای نرم ا??زار ASUS Update در منوهای بخش پایینی نرم ا??زار قسمت Update را انتخاب کنید، سپس با انتخاب حالت Update Bios From File بر روی Next کلیک کنید.

 

ASUS-UPDATE-FILE-1.jpg

 

در مرحله بعدی پیروی از دستورالعمل های نمایش داده شده توسط نرم ا??زار پس از چند دقیقه بروزرسانی به پایان می رسد و پیغامی با عنوان درخواست اجازه برای Restart شدن سیستم از شما پرسیده می شود و با تایید آن سیستم Restart شده و پروسه بروزرسانی Bios به اتمام می رسد.

از شما آدرس ??ایل Bios که دانلود کرده اید خواسته می شود. با کلیک کردن بر روی Browse و انتخاب ??ایل مد نظر بر روی Next کلیک کنید.

ASUS-UPDATE-FILE-2.jpg

در مرحله بعدی از شما سوال می شود که آیا مایل به تعویض Bios Logo ( عکس نمایش داده شده در حین بوت شدن سیستم ) که بهتر از گزینه No را انتخاب کنید.

ASUS-UPDATE-FILE-3.jpg

در نهایت با پیروی از دستورالعمل های نمایش داده شده توسط نرم ا??زار پس از چند دقیقه بروزرسانی به پایان می رسد و پیغامی با عنوان درخواست اجازه برای Restart شدن سیستم از شما پرسیده می شود و با تایید آن سیستم Restart شده و پروسه بروزرسانی Bios به اتمام می رسد.

 


بروزرسانی آنلایندر این روش ابتدا آخرین ورژن Bios به صورت خودکار از سرورهای کمپانی Asus دانلود شده سپس بر روی مادربرد ??لش می شود.برای این منظور در نرم ا??زار ASUS Update پس از انتخاب گزینه Update ، گزینه Update Bios From Internet را انتخاب کرده و در انتها بر روی Next کلیک کنید.

ASUS-UPDATE-WEB-1.jpg

سپس از میان سرورهای FTP موجود نزدیک ترین سرور به محل زندگیتان را انتخاب کنید. در این قسمت با انتخاب چک باکس های Enable Bios Downgrade و Automatically Backup My Current Bios به ترتیب قابلیت های Downgrade کردن و تهیه نسخه پشتیبان از Bios ??علی نیز ??راهم خواهد شد. پس انجام این مراحل بر روی گزینه Next کلیک کنید.

ASUS-UPDATE-WEB-2.jpg

در مرحله بعد Bios

های ارائه شده برای مادربرد مدنظر به ترتیب ورژن و تاریخ عرضه لیست خواهند شد. پس از انتخاب آخرین نسخه بر روی Next کلیک کنید.

ASUS-UPDATE-WEB-3.jpg

در مرحله بعدی از شما سوال می شود که آیا مایل به تعویض Bios Logo ( عکس نمایش داده شده در حین بوت شدن سیستم ) که بهتر از گزینه No را انتخاب کنید.

ASUS-UPDATE-WEB-4.jpg

در نهایت با پیروی از دستورالعمل های نمایش داده شده توسط نرم ا??زار پس از چند دقیقه بروزرسانی به پایان می رسد و پیغامی با عنوان درخواست اجازه برای Restart شدن سیستم از شما پرسیده می شود و با تایید آن سیستم Restart شده و پروسه بروزرسانی Bios به اتمام می رسد.

نحوه بروز رسانی Bios با است??اده از ASUS EZ Flash 2در این روش ابتدا USB Flash حاوی ??ایل بایوسی که قبلا آن را دانلود کرده اید را به سیستم متصل کنید. توجه داشته باشید نوع File System ??لش مورد نظر باید FAT 16/32 باشد.سپس با ??شردن کلید Delete در حین Boot شدن سیستم وارد محیط UEFI شده، سپس حالت Advanced Mode را ??عال کنید و با انتخاب منوی Tool گزینه ASUS EZ Flash 2 Utility را انتخاب کنید.

 

Asus-EZ-FLASH-2-1.jpg

 

پس از چند ثانیه با محیطی مشابه تصویر زیر مواجه خواهید شد .

Asus-EZ-FLASH-2-Small.jpg

با ??شردن کلید TABمی توانید بر روی Drive های لیست شده سوئیچ کنید. با انتخاب Drive مورد نظر و ??شردن کلید Enter با ??شردن کلید های بالا و پایین ??ایل بایوس که از قبل بر روی ??لش کپی کرده اید را انتخاب کرده و کلید Enter را ??شار دهید. پس از چند ثانیه وقتی چک کردن ??ایل مورد توسط مادربرد به اتمام رسید از شما سوالی مبنی بر اجازه برای شروع ??لش Bios پرسیده می شود. با تایید این سوال عملیات ??لش بایوس شروع شده و درنهایت پس از چند دقیقه با اتمام عملیات ??لش سوالی در مورد Restart شدن سیستم از شما پرسیده می شود. پس Restart شدن سیستم، عملیات بروزرسانی Bios به تمام رسیده است.

نحوه بروز رسانی Bios با است??اده از ASUS Updaterدر این روش ابتدا USB Flash حاوی آخرین نسخه Bios مادربرد مد نظرتان را که قبلا آن را دانلود کرده اید را به سیستم متصل کنید. توجه داشته باشید نوع File System ??لش مورد نظر باید FAT 16/32 باشد.در مرحله بعد DVD راه انداز مادربرد را نیز در درایو نوری سیستم گذاشته سپس بلا??اصله پس از روشن کردن سیستم و پس از مشاهده ص??حه Post با ??شردن کلید “F8??? با منوی زیر روبرو خواهید شد ( Boot Devices )

 

Bios Updater 1.jpg

در این منو با انتخاب گزینه SATA سیستم شما توسط DVD راه انداز مادربرد Boot خواهد شد.پس از چند ثانیه منوی DVD راه انداز مادربرد را ملاحظه خواهید کرد. در این بخش گزینه FreeDOS command Prompt را انتخاب کنید.پس از چند ثانیه سیستم عامل DOS بر روی سیستم شما اجرا می شود.

 

Bios Updater 2.jpg

در این مرحله مطابق شکل بالا عبارت ":d" را تایپ کنید و کلید Enter را ??شار دهید.با این کار از درایو نوری ( :c ) بر روی ??لش ( :d ) سوئیچ می کنید.سپس مطابق شکل زیر عبارت "bupdater /pc /g" را تایپ کرده و کلید Enter را ??شار دهید تا وارد محیط Bios Updater شوید.

 

Bios Updater 3.jpg

Bios Updater 4.jpg

با ??شردن کلید TABمی توانید بین قسمت های مختل?? این بخش سوئیچ کنید و با ??شردن کلیدهای UP/Down/Home/END نیز می توانید ??ایل مورد نظرتان رو که قبلا بر روی USB Flash کپی کرده این را انتخاب کنید.در نهایت در انتخاب قایل Bios مورد نظر و ??شردن کلید Enter سوالی همانند تصویر زیر نمایش داده خواهد شد.

 

Bios Updater 5.jpg

 

با انتخاب گزینه Yes عملیات ??لش Bios شروع شده و پس از چند دقیقه با اتمام عملیات ??لش کلید ESC را ??شار دهید و سیستم را Restart کنید. پس Restart شدن سیستم، عملیات بروزرسانی Bios به تمام رسیده است.

ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)

ممنون من تونستم مادربرد P8H61 رو با روش ASUS EZ Flash 2 Utility اپدیت کردم . ممنون از این پست م??ید :smi.le:

 

??قط کارایی BIOS برای سخت ا??زار و شناسایی سخت ا??زار های جدید هست ؟؟ یا ا??زایش سرعت و کارایی مادربرد هم تاثیر داره ؟

ویرایش شده توسط Black Hawk

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر
ارسال شده در (ویرایش شده)
ممنون من تونستم مادربرد P8H61 رو با روش ASUS EZ Flash 2 Utility اپدیت کردم . ممنون از این پست م??ید :smi.le:

 

??قط کارایی BIOS برای سخت ا??زار و شناسایی سخت ا??زار های جدید هست ؟؟ یا ا??زایش سرعت و کارایی مادربرد هم تاثیر داره ؟

ا??زایش سرعت در بعضی مواقع بهمراه داره.خواهش میکنم قابلی نداشت. ویرایش شده توسط datis

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...