رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی
mhossein

تیرهای چراغ برق شیکاگو هوشمند می‌شوند

پست های پیشنهاد شده

9c9407baf8a3d27c465e5879915ab807_XL.jpg

 

محققان درصدد انتقال ایده‌ی هوشمندسازی ابزار‌های دیجیتال مورد است??اده به محیط‌های شهری هستند؛ از این‌رو شیکاگو که یکی از چهار شهر بزرگ ایالات متحده است، با است??اده از تیرهای چراغ مجهز به انواع سنسورها، اولین قدم در راه هوشمند شدن را طی خواهند کرد.

 

محققان در حال راه‌اندازی شبکه‌ای از تیرهای چراغ مجهز به انواع سنسورها هستند که از ماه جولای برای دریا??ت اطلاعات محیطی و دریا??ت داده‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی شهری و امنیت شهروندان به‌کار گر??ته خواهند شد. این سنسورها اطلاعاتی را از محیط اطرا?? جمع‌آوری می‌کنند که شامل کی??یت هوا، سطح آلودگی و شدت باد است. از نکات جالب توجه در مورد این سنسورها شمارش تعداد عابرین پیاده از طریق محاسبه‌ی تعداد عابرینی است که از نزدیکی سنسور عبور می‌کنند. با است??اده از چنین سیستمی حتی می‌توان به‌راحتی ساعات تشدید آلودگی هوا را تعیین کرده و برای مثال گذرگاه‌های خیابانی پرترا??یک را مشخص کرد.

 

شاید در کنار موارد ذکر شده، نگرانی‌هایی نیز در مورد سواست??اده از داده‌های کاربران مطرح شود که از جمله‌ی آن می‌توان به مانیتور کردن عادات روزانه‌ی ا??راد اشاره کرد. براساس اطلاعاتی که توسط چارلی‌کت‌لت، یکی از دانشمندان تیم توسعه‌ی دهنده‌ی این سیستم منتشر شده، سنسورهای بصورت ناشناس به جمع‌آوری اطلاعات می‌پردازند و از این‌رو نمی‌توان با است??اده از این سنسورها ??ردی را مشخصاً شناسایی کرد. هرچند است??اده از این سیستم تا حدودی منجر به خطر ا??تادن حریم خصوصی کاربران می‌شود، اما یقیناً منجر به تسهیل زندگی شهری ا??راد خواهد شد.

 

منبع: زومیت

به اشتراک گذاری این ارسال


لینک به ارسال
به اشتراک گذاری در سایت های دیگر

برای ارسال دیدگاه یک حساب کاربری ایجاد کنید یا وارد حساب خود شوید

برای اینکه بتوانید دیدگاهی ارسال کنید نیاز دارید که کاربر سایت شوید

ایجاد یک حساب کاربری

برای حساب کاربری جدید در سایت ما ثبت نام کنید. عضویت خیلی ساده است !

ثبت نام یک حساب کاربری جدید

ورود به حساب کاربری

دارای حساب کاربری هستید؟ از اینجا وارد شوید

ورود به حساب کاربری

×
×
  • جدید...