Jump to content
انجمن پی سی دی

معجونی از گردش و نبرد| تاریخچه سری بازی های Far Cry


Recommended Posts

far-cry-3-02-404-600.jpg

 

 

کدام بخش از سری بازی های Far cry را بیشتر به یاد دارید؟ جنگل های سرسبز استوایی؟ آب های ??یروزه ای ؟ نگاه کردن غروب خورشید در بالای یک تپه؟ یا اصلا با بخش گرا??یک کاری ندارید و گیم پلی این بازی بیشتر مد نظر شما بوده است؟ آزادی عمل بالا برای حمله به دشمنان؟ بهترین است??اده از وسایل نقلیه؟ هوش مصنوعی خوب؟ خوب من به شخصه ??کر می کنم سری بازی های Far cry در ضمینه گیم پلی آزادی عمل بسیار خوبی به گیمر داده است. سال ۲۰۰۴ بود که من با این بازی آشنا شدم، سه تا سی دی بود، بازی را نصب کردم و در آن موقع بود که پی به اهمیت ارتقا سیستم بردم! جدا از بحث گرا??یک گیم پلی این بازی در سبک اول شخص بسیار عالی بود و ??ضای باز بازی باعث شده بود دست گیمر برای انتخاب راه خودش و نحوه حملاتش بسیار باز باشد.

 

65949284402364866952.jpg

عنوان بازی: Far Cry

ناشر: Ubisoft

سازنده: Crytek

تاریخ انتشار: مارس ۲۰۰۴

امتیاز متا: ۸۹

تصور کنیدکه در سال ۲۰۰۴ هستید و بسیاری از اول شخص ها کاملا روند خطی دارند و ناگهان سروکله بازی به نام ??ار کرای پیدا می شود! یک شوتر اول شخص بی نقص که شما را به یک جزیره استوایی سر سبز می برد. جایی که قرار است همراه با یک خبرنگار خانم به اسرار وحشتناک این جزیره پی ببرید و این اسرار وحشتناک چی هستند؟! هیولای جهش یا??ته و ژنیتیکی! در همان ابتدای بازی چند ??اکتور بازی به زیبایی خودشان را نشان می دهند: اول از همه گرا??یک! محیط های جنگلی عالی کار شده بودند، نور پردازی غوغا کرده بود و سایه ها ترسناک! سایه درختان حتی بر روی سلاح شما نیز می ا??تاد که واقعا محشر بود! ??قط محیط های جنگلی زیبا نبود بلکه محیط های بسته نیز به خوبی کار شده بود و هیچ کم و کاستی در این ضمینه دیده نمی شد. گیم پلی بازی بر عکس بازی های دوران خودش ??قط بر روی یک مسیر برای رسیدن به هد?? تاکید نمی کرد و می توانستید از وسایل نقلیه است??اده کنید و مسیر جاده را در پیش بگیرید یا راه خود را از میان درختان پیدا کرده و یا دل به دریا بزنید و با قایق مسیر را دور بزنید. هوش مصنوعی نیز هیچ مشکلی نداشت و سربازان به خوبی جای شما را پیدا کرده و بسته به موقعیتشان به شما حمله می کردند. نوع مبارزه با هیولاهای ژنتیکی نیز ??رق داشت و همیشه ??کر و برنامه ریزی جواب نمی داد. جا به جایی دشمنان بازی ( و یا گاهی اوقات با هم) نکته بسیار مثبتی به حساب می آمد و باعث شده بود تا پایان بازی گیمر بر روی صندلی اش نگه دارد. سلاح های بازی نیز بسیار خوش دست بود و تنوع بالایی داشتند همچنین شما می توانستید تا ۴ سلاح را با خود حمل کنید. موسیقی و صدا گذاری نیز در سطح بسیار خوبی قرار داشت. امیدوارم تا اینجای متن به دلیل اینکه دائم از تمامی بخش ها تعری?? کردم خسته نشده باشید! ولی واقعا این بازی در زمان خودش پیشر??ت شگر??ی در ضمینه اول شخص بود و منتقد ها و گیمر ها از نسخه اول بسیار راضی بودند.

 

40061563708014297141.jpg

عنوان بازی: Far cry 2

ناشر: Ubisoft

سازنده: Ubisoft Montreal

تاریخ انتشار: مارس ۲۰۰۸

امتیاز متا: ۸۵

??ار کرای ۲ تقریبا ۶ سال بعد منتشر شد، در حالی که کمتر شباهتی با نسخه های قبل داشت و تبدیل به یک بازی واقعا گرایانه شده بود. از آنجایی که امتیاز نام بازی در اختیار یوبی سا??ت بود شرکت یوبی سا??ت مونترال شروع به ساخت قسمت دوم با توجه به یک داستان و گیم پلی جدید کرد . داستان بازی هیچ نکته خاصی نداشت، داستان در مورد یک سرباز مزدور بود که وظی??ه داشت یک دلال سلاح به نام jackal را دستگیر کنید ولی انگیزه اصلی شما برای ادامه بازی داستان نبود بلکه گیم پلی و محیط وسیع بازی بود. محیط بازی به جای جنگل های استوایی سر سبز در دل بیابان ها و جنگل های آ??ریقا ات??اق می ا??تاد. گرا??یک بازی به خصوص ا??کت های آب و آتش پیشر??ت خوبی کرده بود ، باید این نکته را هم ذکر کنم که اسم موتور بازی Dunia بود که در اصل همان Cry engine 1 بود که بسیاری از کدهایش تغییر کرده بود.گیم پلی بازی تغییرات بسیار زیادی کرده بود. بازی کاملا جهان آزاد بود و همین موضوع باعث شده بود وسائل نقلیه اهمیت دو چندانی داشته باشد. مهمترین نکته مثبت بازی نحوه بازی کردن شما بود. نکته ای که شرکت CRYTEK برای بازی کرایسیس ۱ نیز رعایت کرده بود. دوست داشتید چطوری به دشمنان حمله کنید؟ همه جا را به آتش بکشید؟ یا نه تا شب استراحت کنید و سلاحتان را به یک صداخ??ه کن مجهز کرده و مخ??یانه حساب دشمن ها را برسید؟ در بازی این موضوع به خوبی رعایت شده بود و ??ضای بزرگ بازی قدرت مانور زیادی به شما می داد. سلاح های زیادی نیز به بازی اضا??ه شده بود و هر کدام آپگرید های مخصوص خودشان را داشتند. صداگذاری بازی چه در ضمینه محیط و چه در ضمینه صداهای گلوله ها و ان??جار ها بسیار خوب کار شده بود. ??ار کرای ۲ بازی خوبی بود ولی مسا??ت های طولانی برای رسیدن به اهدا?? و داستان ضعی?? از ارزش بازی کاسته بود.

 

64084419822595604615.jpg

عنوان بازی: FAR CRY 3

ناشر: Ubisoft

سازنده: Ubisoft Montreal

تاریخ انتشار: دسامبر ۲۰۱۲

امتیاز متا: ۸۸

۴

سال انتظار، ولی این بار ??ار کرای ۳ با دست پر برگشت. جیسون برودی همراه برادر و دوستانش به یک جزیره استوایی س??ر کرده اند که گیر یک انسان بسیار روانی با نام واس که سر دسته ی دزدان جزیره بود ا??تادند. در ابتدای بازی یک ات??اق درامتیک برای جیسون رخ می دهد که انگیزه او برای مبارزه با واس را بیشتر میکند. داستان بازی اگرچه برخی اوقات ا??ت می کرد، اما از روایت جالبی برخوردار بود . گیم بازی تا حدودی ترکیبی از قسمت قبلی و سری AC بود. به عنوان مثال در بازی برج های رادیویی قرار داشت که با گر??تشان می توانستید نقشه اطرا?? برج رادیویی و همچنین ماموریت های جانبی را آزاد کنید. ( شبیه AC: Brotherhood ) در ??ار کرای ۲ شما آزادی عمل زیادی داشتید که به هد??تان نزدیک بشوید، این موضوع در ??ار کرای ۳ به اوج خود رسیده بود که نقشه ی خوب، سلاح های متنوع بازی و همینطور قابلیت هایی که در طول بازی می توانستید با کسب تجربه به دست بیاورید، به این موضوع کمک به سزایی کرده بود. در این نسخه قابلیت شکار کردن هم به بازی اضا??ه شده بود. با شکار کردن می توانستید کوله پشتی یا میزان تعداد سلاحیتان را ا??زایش دهید. همچنین در تمام نقشه بازی آیتم هایی برای گشت و گذار و ماجراجویی بیشتر وجود داشت. همان طور که گ??تم محیط بازی دوباره به جنگل های سرسبز و استوایی بر می گردید. گرا??یک بازی واقعا زیبا بود و جزییات در بازی بیداد می کرد. البته ??قط با محیط های جنگلی سروکار نداشتید و با مقبره های تاریک و نمور نیز سروکار داشتید. ??ارکرای ۳ یکی از بهترین اول شخص های سال ۲۰۱۲ بود و تا ساعت ها شما را سرگرم می کرد.

 

53370070047755925970.jpg

FARCRY 3: Blood Dragon

ناشر: Ubisoft

سازنده: Ubisoft Montreal

تاریخ انتشار:

امتیاز متا: ۸۱

شاید جای این بازی اینجا نبود و البته صحبت زیادی هم نمی توان در مورد این بازی کرد چون این بازی یک Spin off دانلودی بود، اما در هر صورت نمرات خوبی توانست کسب کند. بازی کاملا سبک آرکید گونه داشت و با تم علمی و تخیلی و ??یلم های دهه ۸۰ گونه! و طنز جالب توانست نظر بسیاری را جذب کند. در این بازی تمامی عوامل به خوبی با هم ترکیب شده بودند و یک معجون بسیار سرگرم کننده و م??رح که تا چند ساعت شما را سرگرم می کرد. این موضوع حتی در گرا??یک و طراحی شخصیت های و دشمنان کاملا مشهود بود! به نظرم بهترین کار این است که خودتان این بازی را تجربه کنید!

منبع میهن گیم

Link to comment
Share on other sites

Spin off یعنی چی؟

اسپین ا?? به بازی ای میگن که جزو یه سری دنباله دار باشه ولی شماره دار نباشه.مثلا توی رزیدنت اویل که یه سری دنباله دار هست رزیدنت اویل 1 و 2 و 3و... اسپین ا?? نیستن چون شماره دارن ولی code veronica که شماره نداره و??قط اسم رزیدنت اویل رو داره اسپین ا?? سری رزیدنت اویل محسوب میشه.یا مثلا توی سری اساسین بازی brotherhood اسپین ا?? محسوب میشه.متوجه شدی ??رزان جون؟

Link to comment
Share on other sites

اسپین ا?? به بازی ای میگن که جزو یه سری دنباله دار باشه ولی شماره دار نباشه.مثلا توی رزیدنت اویل که یه سری دنباله دار هست رزیدنت اویل 1 و 2 و 3و... اسپین ا?? نیستن چون شماره دارن ولی code veronica که شماره نداره و??قط اسم رزیدنت اویل رو داره اسپین ا?? سری رزیدنت اویل محسوب میشه.یا مثلا توی سری اساسین بازی brotherhood اسپین ا?? محسوب میشه.متوجه شدی ??رزان جون؟

آره.دمت گرم ??همیدم.

Link to comment
Share on other sites

من با هر 3 نسخش خیلی حال کردم به ترتیب بخوام بگم اول 3 بعد 1 بعد 2 . نسخه 2 هم با این که تو یه منطقه به ظاهر بی اب و عل?? بود ولی خیلی گرا??یک تحسین برانگیزی داشت و غروباش انگار واقعا غروب ا??ریقاست.اسلحه هاش هم خیلی قابل قبول بود و تیر اندازی و نشونه گیریش هم عالی بود.

Link to comment
Share on other sites

Please sign in to comment

You will be able to leave a comment after signing in



Sign In Now
×
×
  • Create New...