رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

esdigibonyan

عضو
  • تعداد ارسال ها

    0
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

1 دنبال کننده

درباره esdigibonyan

  • درجه
    �عالیت 0%

Converted

  • تیم باشگاهی ایرانی مورد علاقه
    barghshiraz

Converted

  • تیم باشگاهی اروپایی مورد علاقه
    acmilan

Converted

  • سیمکارت
    091-0932

Converted

  • حودرو شما
    Chevrolet

Converted

  • گوشی موبایل شما
    samsung-galaxy-note-3-neo-new1

آخرین بازدید کنندگان نمایه

بلوک آخرین بازدید کننده ها غیر فعال شده است و به دیگر کاربران نشان داده نمیشود.

بروزرسانی وضعیت تکی

نمایش تمام بروزرسانی وضعیت توسط esdigibonyan

  1. آموزش پیانو

    4 نکته مهم درباره  آموزش پیانو قبل از شروع یادگیری

    آموزش پیانو یکی از سخت ترین کارها است .پیانو به عنوان مادر سازها و کامل‌ترین ساز نیز شناخته می‌شود؛ علت نسبت دادن این لقب‌ها به این ساز آن است که پیانو قادر است محدودهٔ بسیار گسترده‌ای از اصوات را تولید کند در حالی که سایر سازهای اصیل موسیقی تنها بخشی از این محدودهٔ صدا را تولید می‌کنند. پیانو در شکل فعلی‌اش به طور معمول هفت اکتاو دارد و قادر به تولید فرکانس‌هایی از حدود ۲۰ تا ۵۰۰۰ هرتز می‌باشد، در حالی که در مقام مقایسه ساز ویولن تنها قادر به تولید کمتر از چهار اکتاو و بهترین خواننده‌ها تنها قادر به خواندن کمتر از سه اکتاو صدا هستند. 

    1-روی معلمی خوب، سرمایه گذاری کنید

    نوازندگان مبتدی زمان زیادی را به تنهایی صرف یادگیری می‌کنند. اطلاعات آنلاین، ویدئوها و منابع ارزشمندی برای 

    آموزش پیانو در یوتیوب در دسترس هستند.

    یادگیری به تنهایی برای صرفه جویی در هزینه‌ها خوب است ولی شاید به این ذهنیت برسید که «این کار خیلی هم سخت نیست؟» این بزرگترین اشتباه است چون سرمایه گذاری روی یک معلم خوب واقعاً برایتان مفید است. و در آموزشگاه موسیقی چکاد اساتید برجسته ای هستند.

     معلم، نواختن شما را می‌بیند، به شما توصیه کرده و رویکردهای خوبی را برای حل مشکلات شما ارائه می‌کند. تماشای ویدئوی یوتیوب همواره پاسخ خوبی برای پرسش‌ها در مورد انگشت گذاری و تمپوی نواختن نیست.

    • هر کسی متفاوت می‌نوازد و یک معیار مناسب برای همه وجود ندارد به ویژه اگر بخواهید در این زمینه حرفه‌ای شوید.

    • می دانیم که معلم خوب به ازای هر ساعت آموزش در حدود 60 دلار می‌گیرد پس می‌توانید در ابتدا برنامه‌های آموزشی خوب را خریداری کرده و بعد معلم بگیرید.

    • هنگامیکه نواختن شما تقویت شد و به طور جدی‌تری نواختید، نیاز به معلم هم برایتان منطقی‌تر جلوه می‌کند.

     

    2-موسیقی را بنوازید که از آن لذت می‌برید

    • می دانید چه تعداد آهنگ برای نواختن با پیانو وجود دارد؟ نمی‌دانم ولی می دانم که هیچ روشی برای نواختن تمامی آنها در طول عمر وجود ندارد.

    • پس باید آهنگی را پیدا کنید که از آن لذت می‌برید. در اغلب اوقات نوازندگان تازه کار و حرفه‌ای باید مجموعه آهنگهایی را بنوازند که از نواختنش لذت نمی‌برند.

    • گاهی اوقات باید در مسابقه یا آزمون موسیقی شرکت کنید و باید سایرین را با تکنیک نواختن شگفت انگیزتان تحت تأثیر قرار دهید.

    کار کردن روی موسیقی که از آن لذت نمی‌برید دشوار است. هنگامیکه نوبت به ارائه مفهومی شاعرانه می‌رسد و نمی‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید، نواختن برایتان، بیش از پیش خسته کننده می‌شود.

    از دیدگاه تمرینی، چنین باعث افت تمرکز و اخلاق کاری می‌شود. ما نواختن این قطعات را پیشنهاد نمی‌کنیم. مگر آنکه باید به عنوان نوازنده‌ای حرفه‌ای در یک کنسرت بنوازید. به عنوان فردی مبتدی، ترکیب خوبی از آهنگ‌ها را بنوازید.

    برخی از متون کلاسیک، پاپ و رونوشت‌ها را برداشته و به صورت مجموعه‌ آهنگی پیشرفته برای اجرا در آورید. گاهی اوقات از قطعه‌ای متنفر هستید، پس به قطعه‌ای که آنرا دوست دارید، روی آورید. دستهایتان را فعال نگاه دارید و تا حد امکان موسیقی جدید را امتحان کنید.

    3-بیش از حد روی کتابهای تکنیکی تأکید نکنید

    به عنوان نوازنده‌ای مبتدی بعید نیست که گرفتار کتابهای آموزش پیانو می‌شوید. ما به دنبال رسیدن به تکنیک مناسب هستیم و این کتاب‌ها برای این منظور مناسب هستند. با این حال نواختن پیانو فراتر از گام‌ها و تمرینات مهارت انگشتی می‌رود.

    به طور گزینشی از کتابهای تکنیکی استفاده می‌کنیم ولی نباید وقت زیادی را برایشان صرف کنید. من در هنگامیکه به لحاظ تکنیکی احساس ضعف پیدا می‌کنم کمی از موزکاوسکی می‌نوازم و بعد تمرینات پایه‌ای هانون را انجام می‌دهم.

    اگر دستانم قوی باشند، خون به راحتی درونشان جریان پیدا می‌کند ولی اگر در نواختن تنبلی کنم، عادات بدی در من نهادینه می‌شوند.

    تمرین تکنیک‌های موجود در آهنگهای مدنظرم را تمرین می‌کنم چون برای تقویت انگشتانم لازم است. پس برای مثال اگر نوت سوم را نتوانم بنوازم، آنرا با نوت مشابهی جابجا خواهم کرد.

    اگر بخواهید می‌توانید مجموعه آهنگهای موجود را به تمرین‌های تکنیکی تبدیل کنید. به جای نواختن عادی موسیقی آنرا به ریتم‌های کوتاه تبدیل کنید. برای مثال، میزانی با 16 نوت دارید، آنرا به گروههای چهارتایی و بیشتر تقسیم بندی کنید. همواره می‌توانید کوردها را تقسیم بندی کنید.

×
×
  • جدید...