رفتن به مطلب
انجمن پی سی دی

darkoobco

عضو
  • تعداد ارسال ها

    7
  • تاریخ عضویت

  • آخرین بازدید

اعتبار در سایت

0 معمولی

درباره darkoobco

  • درجه
    تازه وارد
  1. کار کردن با طراحان وب یکمی تر??ند لازم داره، به خصوص اگه تا حالا از این کارها نکرده باشید. با خوندن این مقاله نکاتی رو یادآوری میکنیم که بدونید چطوری میتونید بیشترین بهره رو از این همکاریتون بدست بیارید. من اخیرا خیلی درباره روابط کاریم با همکارام در دارکوب ??کر میکنم. دارم سعی میکنم ب??همم چرا بعضی پروژه ها روون تر از بقیه پیش میرن و وب سایتهایی که در نتیجه اونها تولید میشن هم از بقیه مو??ق ترند. در خیلی از موارد علتش روابط بین ما و مشتری بوده. شک نکنید که کسب بهترین نتیجه ممکن یه هنره. حالا من میخوام 10 تا نکته و تر??ند یادتون بدم که تو این هد?? کمکتون کنه. [h=2]1- عجله نکنید[/h] هر روز پروژه های وب بخاطر محدودیت های بودجه و زمانی دارن ??شرده تر میشن. اگه میخواهید کارتونو خراب کنید، از این محدودیت ها برای خودتون بذارید. بالاخره ساختن یه چیز خاص زمان میبره. طراح وب برای اینکه نظراتشو سبک سنگین کنه و روشهای مختل?? رو بسنجه زمان لازم داره. هر چی زمان بیشتری برای ??کر کردن بهش بدید، کار خودتون بهتر میشه. البته که سر وقت بودن هم اهمیت داره. وگرنه کارتون باز دچار مشکل خواهد شد. [h=2]2- اصرار کنید که پیشر??ت کار رو ببینید[/h] طراح های وب عادت دارن تو خ??ا کار کنن. ترجیح میدن اطلاعات کمی بدن و وقتی کار طراحی تموم شد و کار آماده ارائه شد اونو تحویل بدن. متاس??انه در اکثر موارد این روش منجر به بروز مشکلاتی میشه. اگه به هر دلیلی طراح وب خواسته شما رو خوب متوجه نشده باشه، ممکنه روزها و ه??ته ها وقت بذاره و در نهایت یه طراحی تحویل بده که باب میل شما نیست. گذشته از وقتی که روی طراحی گذاشته، طراح از نظر احساسی و مالی هم روی این کار سرمایه گذاری کرده. از نظر طراح، سایتی که درست کرده هیچ نقصی نداره و دیگه نمیتونه بپذیره که زمان بیشتری روش بذاره و تغییرش بده و تعجبی هم نداره که این روند به درگیری و مناقشه منجر میشه. بهتر اینه که از همون ابتدا با طراح وب سایتتون همراهی کنید. باید طرح های اولیه و وایر??ریم ها رو ببینید. اینطوری دیگه خیالتون راحته که طراحی نهایی هر دوتونو راضی میکنه. [h=2]3- اگر شک دارید تست کنید[/h] تردیدی نیست که بالاخره یه زمانی میرسه که شما و طراح وب سایتتون سر یه چیزی با هم مخال??ید. هر چند طراحان وب تو حوزه کاری خودشون متخصصند اما این دلیل نمیشه که اشتباه نکنند. از اون مهمتر اینه که این وب سایت شماست و شما باید نسبت بهش احساس خوبی داشته باشید و مطمئن بشید که میتونه برای مشتریهاتون بهترین باشه. اگه شک دارید که پیشنهاد طراحتون پیشنهاد خوبی نباشه، طراحی رو تست کنید. نمیشه بگیم چون شما به دلایل متعدد چیز دیگه ای رو میپسندید باید حر?? طراحتونو رد کنید. به جاش مسئله رو با کاربرهای واقعی تست کنید و یه راه حل بی طر??انه پیدا کنید. [h=2]4- طراحی های متعدد نخواهید[/h] یه اشتباه رایج بین مشتریها اینه که اصرار میکنن طراح از اول کار، چند تا ایده طراحی بهشون ارائه بده. شاید چون اینطوری احساس میکنن روی کار کنترل بیشتری دارن و میتونن ظاهر و حس و حال سایتشونو کارگردانی کنند. جدا از این، ایده داشتن چند طراحی مختل?? از اساس ایده ناقصیه. مشکل داشتن چند طراحی در ابتدای کار اینه که در نهایت منجر به یه طراحی ??رانکشتاینی میشه. منظورم اینه که وقتی چند تا طراحی بهتون ارائه میشه، تو هر طراحی از چند تا عنصر خوشتون میاد و بعد میخواهید اونها رو انتخاب کنید و همه رو تو طراحی نهایی داشته باشید. هر چند قطعا طراحتون بهتون میگه نمیشه که هر عنصری رو به راحتی با هم ترکیب کنید و کنار هم بذارید. به جای این کارها، پیشنهاد قبلی من رو اجرا کنید و طی روند کار در کنار طراحتون حضور داشته باشید و همین طور که طراحی داره درست میشه خودتون اونو هر طور دوست دارید شکل بدید. [h=2]5- هیچ وقت بدون توضیح طرحتونو به کسی نشون ندید[/h] انتخاب به ظاهر و حال و هوای وبسایت ممکنه یه جورایی ترسناک باشه، به خصوص اگه اولین بارتون باشه. حتما میخواهید طراحی رو به همکارها، دوستان و حتی اعضای خانوادتونم نشون بدید تا مطمئن بشید که انتخابتون خوب بوده و خیالتون راحت شه. من این کارو درک میکنم، اما بدونید که اصلا عاقلانه نیست. هر کسی یه تعری??ی از طراحی بد یا خوب داره و یه چیز شخصیه. وقتی از آدمای مختل?? نظر میپرسید، نظرات مت??اوتی هم دریا??ت میکنید. این کار به جای اینکه خیالتونو از خوب بودن طراحی راحت کنه، برعکس بیشتر باعث شک و تردیدتون میشه. البته قبول دارم که باید طراحی رو به چند ن??ر نشون بدید. اما نه به این صورت که طراحی رو نشون بدید و بپرسید نظرت چیه. اگه میخواهید یه جواب هوشمندانه بگیرید باید براشون توضیح بدید پشت این پروژه چه چیزهایی بوده و پروسه تصمیم گیری چطوری پیش ر??ته تا به اینجا رسیده و در نهایت این طراحی انتخاب شده. بدون این توضیحات همه ??قط نظر شخصیشونو بهتون میدن. [h=2]6- مطمئن بشید که ذهنیت شما و طراح از اهدا?? کاری وب سایت یکیه[/h] حتی اگه دارید تو طراحی با طراح وب سایتتون همکاری میکنید، باز هم ممکنه اهدا?? نهایی مت??اوتی تو ذهنتون باشه. بخاطر همین حتما باید هر دو طر?? راجع به اینکه نظرشون در مورد اهدا?? کاری وب سایت چی هست با هم صحبت کنند و به یک نتیجه واحدی برسند. تصمیماتی که در ??رایند توسعه وب سایتتون اتخاذ میکنید همه بر اساس این اهدا?? انجام میشه. به جز مشخص کردن اهدا?? کاری، در اکثر مشاغل باید مخاطب هد?? هم تعیین بشه. [h=2]7- مخاطب هد?? تونو واضح تعری?? کنید[/h] هر کاری از دستتون برمیاد انجام بدید تا کاملا ش??ا?? و واضح هر اطلاعاتی که به نظرتون میرسه رو در مورد کاربرهاتون به طراح وب سایتتون انتقال بدید. اینجا خوبه که از طراحتون بخواهید تست کارایی سایت انجام بده. حتی از اون بهتر اینه که ازش بخواهید این تست کارایی رو روی کاربرهای خودتون انجام بده. اینطوری میتونه شناخت بهتری از علایق کاربرها بدست بیاره و ببینه چطور میشه جذبشون کرد. اگه طراح وب نتونه به درستی مخاطب هد?? رو بشناسه، خیلی راحت کل ??رایند طراحی سایت اشتباه میشه. اما اینم بگم که به جز طراح وب، شما خودتونم باید درک درستی از مخاطب هد??تون داشته باشید. شاید ??کر کنید دارید، اما باز هم ارزششو داره که یه تست کارایی بگید براتون انجام بدن، مطمئنم از نتیجه متعجب میشید، چون کاربرها از چیزی که شما ??کر میکنید خیلی مت??اوتند. ??قط در یه صورت میتونید این تست رو کنار بذارید اون هم وقتیه که تو کارتون هر روز با کاربرها و مشتریهاتون سر و کار داشته باشید. [h=2]8- طراحی رو زیادی شلوغ نکنید[/h] یه مشکلی که من خیلی میبینیم تو پروژه های طراحی پیش میاد اینه که مالک وب سایت طراحی رو خیلی شلوغ میکنه. دقیقا برعکس، اکثر طراحان وب توی کارشون یاد گر??تند که از این کار اجتناب کنند، بیشتر هم چون توی آموزش هاشون اینها رو بهشون گ??تند. اما چون اکثر مالکان سایتها پیش زمینه طراحی ندارند، تو این دام قدیمی طراحی می ا??تند. از اونجایی که طراحی یه چیز شخصیه، هیچ وقت نمیتونید یه طراحی بی نقص درست کنید. اما همین که میخواهید بهترین ها رو بدست بیارید باعث میشه سعی کنید که همه چیز درست انجام بشه. و حالا مشکل اینجاست که هیچ وقت نمیتونید انتظار داشته باشید که همه کارها درست انجام بشن. شاید بشه طوری طراحیش کرد که طبق سلیقه شخصی شما باشه، اما به این معنی نیست که کاربرها هم ازش خوششون میاد و ترغیب میشن تا کاری رو که شما میخواهید روی سایت انجام بدن. مرتبط با همین مسئله، مالکان سایتها معمولا ??کر میکنند ??قط در یک حالته که طراحی میتونه در بهترین حالت خودش قرار بگیره. اما بهترین کار برای انکه طراحی بی نقص انجام بشه اینه که اجازه بدید همه چیز اجرا بشه و بعد ببینید آیا کاربرها باهاش ارتباط برقرار میکنند یا نه. بعد میتونید اونو بر اساس داده هایی که بدست آوردید – و نه بر اساس خواسته های شخصی – اصلاح کنید تا تبدیل به یه طراحی خوب بشه. یکی از بزرگترین مسائل در رابطه مشتری و طراحه. مالکان وب سایت باید طی یک همکاری بلند مدت با طراح کار کنند. [h=2]9- شراکتتونو به صورت دنباله دار ادامه بدید[/h] اکثر مالکان وب سایتها از یه طراح وب میخوان سایتشونو براشون بازسازی کنه و بعد از اتمام کار همه چیزو تموم میکنن. این کار باعث میشه دیگه نشه تحلیل کاربر انجام داد و نتیجتا سایتتون از روند بهتر شدنش باز میمونه. مالکان سایتها باید به صورت ماهانه با طراح وب سایتشون همکاری داشته باشند. اینطوری میتونن دائما برای اصلاحات مورد نیاز سایت برنامه ریزی کنند و از هزینه های سرسام آور بازسازی سایت خودشونو بیمه کنند. [h=2]10- روی مشکلات تمرکز کنید نه راه حل ها[/h] آخرین نکته، که ??کر میکنم بینهایت هم مهمه، این که نقش های خودتونو به طور واضح تعری?? کنید تا وظای??تون مشخص بشه. به نظر من این وظی??ه مالک سایته که مشکلات رو پیدا کنه و وظی??ه طراح سایت هم اینه که مشکل رو حل کنه. اما در اکثر موارد برعکس عمل میشه. مالک سایت مشکل رو پیدا میکنه (مثلا اینکه تم رنگی سایت مناسب مخاطبانش نیست) و به طراح میگه باید ??لان رنگ رو انتخاب کنی. اما طراح این وسط نمیدونه مشکل چی بوده که حالا میخوان رنگ عوض شه. ??قط میبینه که حالا مشتری میخواد رنگ سایتشو عوض کنه. این باعث میشه طراح نتونه راهکارهای دیگه ای که حتی ممکنه از پیشنهاد شما هم بهتر باشه بهتون ارائه بده. خلاصه اینکه مالک سایت خودش تبدیل به طراح میشه و طراح تبدیل به مجری ??نی طراحی. به این ترتیب هم استعدادهای طراح وب به هدر میره و هم ارتباط بین دو شریک لطمه میبینه و طراح وب علاقه خودشو نسبت به کار از دست میده. قطعا این ??هرستی که تو این مقاله ارائه شد کامل نیست، اما اگه ??قط همینها رو هم رعایت کنید تا حد زیادی میتونید با بهتر کردن روابطتون با طراح وب، کارایی و اثرگذاری سایتتونو بهتر کنید. شرکت دارکوب ارائه دهنده کلیه خدمات مرتبط با وب در خدمت شماست تا بهترین نتایج ممکن رو برای شما ??راهم کنه. باهامون تماس بگیرید. http://darkoob.co.ir
  2. با اینکه تبلیغات اینترنتی به روز ترین راه گسترش کسب و کارها است اما ا??زایش است??اده از این روش باعث شده که خیلی ها بدون رعایت اصول و استاندارد تبلیغات با صر?? هزینه های بالا به بازاریابی اینترنتی بپردازن. جدیدا بازاریابی خصوصا در شبکه های اجتماعی و ??ضاهای مجازی مثل تلگرام به یه کسب و کار خوب تبدیل شده و ذهن خیلی از کار??رماها رو به خود مشغول کرده تا از طرق مختل??ی وارد میدون رقابت بشن. قبل ها بیشتر از تبلیغات محیطی مثل بیلبوردها و ایستگاه های مترو و اتوبوس و یا روزنامه ها و مجلات بیشتر برای بازاریابی است??اده می شد، اما با همه گیر شدن گوشی های هوشمند و است??اده از اینترنت تبلیغات اینترنتی گسترش پیدا کرد و بنرهای تبلیغاتی بسیاری در سایت های پربازدید دیده میشه. تبلیغات اینترنتی یه ??رق اساسی با بقیه ی مدل های تبلیغات داره و اونم اینه که یه ارتباط دو طر??ه ایجاد می کنه در حدی که خود ??رد از منا??ع آن محصول آگاه بشه و یا خرید آنلاین انجام بده. البته حواستون باشه که ارزش تبلیغات در اینترنت مت??اوت است و به معیارهایی مثل جایگاه اون و نوع تبلیغات بستگی داره. پس بهتره در انتخاب شیوه ی تبلیغات اینترنتی مناسب محصول و یا خدمات خودتون تمرکز کنید تا اینکه در کسب و کار خود به نتیجه ای مطلوب برسید. تبلیغات در ??ضای آنلاین و اینترنتی اگه به طور صحیح انجام نشه می تونه اثربخشی اون ها رو کاهش بده و ??قط صر?? هزینه کردن های گزا?? باشه. به همین خاطر با توجه به اهمیتی که این تبلیغات دارن و اشتباهاتی که در این خصوص انجام میشه به چند مورد از آن ها در این مقاله خواهیم پرداخت. نداشتن زمان بندی در تبلیغات: حواستون به زمان های اوج باشه. مثلا برای برخی از کسب و کارها نزدیک عید نوروز بسیار حیاتیه و تلاش می کنن در اون زمان بیشترین بازدید رو داشته باشن. پس ??صل ها و حتی ماه ها و روزها و مهم تر از همه مناسبت ها می تونن نقش بسیار موثری در تاثیر تبلیغات اینترنتی روی پیشر??ت شما داشته باشن. این زمان های مناسب و پر بازدید رو بررسی کنید تا بتونید بیشترین بازدهی رو برای کسب و بار خودتون به ارمغان بیارید. تبلیغات برای گروهی از مشتریان: خیلی از شرکت ها به محض پیشی گر??تن از رقبای خودشون به طور کلی تبلیغات یادآوری کننده رو ??راموش می کنن و به همین خاطر خیلی از مشتریان جدی خودشون رو از دست میدن و بیشتر سعی می کنن که مشتری جدید بگیرن. اگر در امر تبلیغات دستی داشته باشین می دونین هزینه ی جذب مشتری جدید چندین برابر ح??ظ مشتریان قدیمی است. پس این اشتباه رو کنار بذارید و حواستون به مشتریان بال??عل خودتون هم باشه و بوسیله ی شیوه های تبلیغاتی جدید می تونین از تبلیغات یادآوری کننده است??اده کنید و مشتریان قدیمی خود را در مورد ویژگی های محصولات جدیدتون باخبر کنید. است??اده نکردن از کلمات کلیدی: بی شک به عنوان کار??رما و صاحب سایت در مورد اهمیت کلمات کلیدی شنیده اید. شما می تونید خودتون از کلمات کلیدی جهت ارتقای وضعیت سایتتون است??اده کنید یا این کار رو به شرکت های دیگه ای مثل دارکوب بسپارید. همین کلمات کلیدی می تونه در جذب مشتریان بیشتر تاثیر بسیار زیادی داشته باشه و باعث بیشتر دیده شدن برند شما در ??ضای مجازی بشه. خصوصا در ??ضای موتورهای جست و جو تلاش کنید که وب سایت و محتوای اون رو بهینه کنید تا در رتبه های بالا قرار بگیرید و بهره وری بیشتری داشته باشید و نام شما در اذهان مردم نام آشنا شود. است??اده ی صر?? از تبلیغات اینترنتی و آنلاین: با اینکه تبلیغات اینترنتی بسیار کارساز است اما در بعضی از کسب و کارها نباید تنها روش تبلیغ باشه و کنار گذاشتن روش های سنتی تبلیغ ممکنه اثرات مخربی روی کسب و کار بذاره. مثلا اگه کار شما مثل دارکوب طراحی سایت است قطعا بخش عمده ای از تبلیغات روی دوش اینترنت است اما اگه صاحب رستوران و یا قطعات خودرو هستید باید حواستون به حوزه های دیگه ی تبلیغات باشه و اون ها رو نادیده نگیرید. ا??راط در تقلید از نحوه ی تبلیغات رقبا: خیلی از شرکت ها در زمینه ی تبلیغات اینترنتی از رقباشون تقلید می کنن و خودشون به دنبال تلاش و نوآوری نیستن. اگه شما هم چنین برنامه ای رو در پیش گر??تید بهتون پیشنهاد می کنیم که تغییر رو از همین الان ایجاد کنید و بهتون توصیه میشه که از روش های رقبا و ایده ها و تجربیات خودتون باهم به ??کر تبلیغات اثربخش تری باشید. به این توجه کنید که به علت تبلیغات ??راوان در ??ضای مجازی اگه در مت??اوت بودن و تمایز با رقبا تلاش نکنید عملا باخته اید. کم بودن تبلیغات اینترنتی: اگه به جای ایجاد کردن یه کمپین تبلیغاتی ??قط قصد دارید چندتا تبلیغ آنلاین رو در برنامه ی خودتون بگنجونید و نمی خواید بیشتر در این زمینه هزینه کنید بهتره که اصلا این کار رو نکنید. این گونه بازاریابی در طولانی مدت جواب میده و ممکنه با کم کردن د??عات تبلیغ اصلا به مو??قیت نرسید. است??اده از تبلیغات pop-up: حتما در سایت های مختل??ی دیدین که بلا??اصله با باز کردن سایت از بالا و پایین یه پنجره های تبلیغاتی کوچکی باز میشه که 99 درصد مواقع هم به درد بخور نیستن. با اینکه این روش می تونه مخاطبان هد?? بیشتری برای شما شناسایی کنه اما اکثر اوقات بازدیدکنندگان سایت هد?? کمتر به اون ها توجه می کنن. ارزیابی نکردن اثربخشی تبلیغات: قطعا همه ی شرکت ها به دنبال بازگشت سرمایه ی خودشون هستن و حواسشون به هزینه های سرمایه گذاری و بازگشت سرمایه هست اما خیلی از اونها نه بازخوردی از تبلیغات انجام شده می گیرن و نه هزینه هاشون رو ارزیابی می کنن، پس بهتره که بوسیله ی میزان بازدیدها و روش ورود و نحوه ی آشنایی کاربران شما با سایتتون مطلع باشید و با گزارش های اون ها تصمیمات هوشمندانه ای بگیرید و در صورت مشاهده ی عدم نتیجه ی مطلوب بعضی از تبلیغات سرمایه گذاری روی اون ها رو کاهش بدید و در حقیقت رویکرد خودتون رو تغییر بدید تا جلوی از بین ر??تن سرمایه ی خود رو بگیرید. است??اده از بنرهای تبلیغاتی کم ارزش: اهمیت بنرهای سایت ها اگه بیشتر از بنرهای شهری نباشه قطعا کمتر هم نیست. ممکنه بدونید که طراحی بنر سایت ها بسته به ??عالیت شرکت ممکنه مت??اوت باشه. اکثرا از رنگ های لوگوی شرکت در بنرها است??اده میشه و از ??ونت های مناسب و اشکال معر?? سازمان و قالب هایی جذاب که باعث میشه کاربران به آمدن در سایت شما ترغیب بشن. بنرهای خوب و جذاب اون هایی هستن که کاربران رو گمراه نمی کنن و تلاششون جلب اعتماد اون ها است و بیشتر از اطلاعات ضروری در آن است??اده میشه و گونه ای است که مخاطبان رو به بازدید از سایت ترغیب می کنه. محدود کردن بودجه در تبلیغات آنلاین: در چنین ??ضاهایی باید به طور پیوسته و دائم تبلیغ داشته باشید و همیشه توی دید باشید تا ??راموش نشید. به خاطر کم کردن هزینه ها تبلیغات خودتون رو در سایت های مختل?? ولی به صورت کوتاه مدت نگذارید. این تبلیغات پراکنده یکی از راه های شکست در امور تبلیغاتی است. همیشه بالا بودن بازدید سایت منجر به ا??زایش ??روش می شود: خیلی از صاحبان کسب و کار ??کر می کنن که چون بازدید از وب سایتشون بالا است به همون اندازه هم باید محصولاتشون رو ب??روشن. این تصور باعث میشه که نگرش نادرستی بین کارمندان و کار??رمایان بوجود بیاد و باعث نگرانی بیش از حد اون ها بشه. گاهی ممکنه سایت پربازدیدی داشته باشید و ??روشتون خوب نباشه یا حتی ??روش بالایی داشته باشید ولی تعداد بازدیدکنندگان سایتتون در حد مطلب نباشه. پس حتما در همه ی این حالت ها میزان بازدید از سایتتون رو نسبت به ??روش ارزیابی کنید تا راحت تر بتونید تصمیم گیری کنید و به پیشر??ت کارتان کمک بیشتری بکنه. است??اده ی صر?? از یک مدل تبلیغاتی: بازاریابی و تبلیغات اینترنتی مدل های مختل??ی دارن و سعی کنید که صر??ا از یک مدل در تبلیغات خود است??اده نکنید. پس حواستون باشه بسته به نوع کسب و کارتون از مدل های تبلیغاتی مت??اوتی است??اده کنید مثل بنرها، ارسال انبوه ایمیل، خبرنامه و غیره و غیره. خیلی از شرکت ها بدون اینکه علایق مخاطبان خود رو بدونن و یا بازار هد?? خود رو به درستی بشناسن دست به یه تبلیغ خاص می زنن با اینکه باید ر??تار مصر?? کننده و نوع علایق اون ها بررسی بشه تا به جای اینکه تمام سرمایه ی خودتون رو برای یه شیوه ی تبلیغاتی خاص بذارید، در مدل های دیگه تقسیمش کنید تا ??رصت های خوب دیگه رو از دست ندید. ??رستادن ایمیل های اسپم: اگه نگران شرکتتون و ح??ظ اون هستید دور ایمیل های اسپم رو به طور کلی خط بکشید که ممکنه باعث از بین ر??تن شرکتتون بشه. خیلی از شرکت ها از بازاریابی ایمیلی برای یادآوری محصولات به مشتریان قدیمی خود است??اده می کنن ولی خب یه شیوه ی حر??ه ای برای این کار وجود داره که بهتره از اون ها تبعیت کرد. خیلی از شرکت ها درک درستی از این روش ندارن و با ارسال ایمیل های اسپم یا ناخواسته باعث خراب کردن دید مشتریان بالقوه خواهند شد و ممکنه تعداد زیادی از اون ها رو از دست بدن. تبلیغ در سایت های نامربوط: شما به عنوان کار??رما و صاحب سایت قطعا قصد پول دور ریختن و تبلیغ در سایت های نامرتبط رو ندارید اما خیلی های دیگه کاملا با بی توجهی در وب سایت های نامرتبط با هزینه های بالایی حاضر به تبلیغ میشن که اکثر اوقات ثمره ای ندارن. پس باید با آگاهی کامل از بازار هد?? اقدام به تبلیغ بکنید و بدونید که سایت های پربازدید همیشه مکان خوبی برای گذاشتن بنرهای تبلیغاتی شما نیستن و گاهی ممکنه اثر ضد تبلیغ داشته باشن. یکی از راه های مقابله با این ات??اق این است که در سایت های مرتبط با حوزه ی کاری خودتون که در صنعت خاصی ??عالیت می کنن، تبلیغ کنین و بعد از پیدا کردن اون ها قسمت های پربیننده ی سایت رو هد?? قرار بدید. است??اده از طراحی های ضعی?? در تبلیغات: تبلیغات کسب و کار شما معر?? برندتون هستن و کاربران اکثر اوقات از همین بنرها شما رو قضاوت می کنن. این تبلیغات و مخصوصا نمای ظاهری اون ها و نحوه ی طراحیشون خیلی روی ذهنیت کاربران و کلیک کردن اون ها تاثیر داره. بنرهای با طراحی ضعی?? قاعدتا شانس جلب توجه و ا??زایش بازدید از سایتتون رو از دست میدن. اقدام به تبلیغات اینترنتی پیش از راه اندازی و تکمیل سایت: یه اشتباه دیگه وجود داره که قبل از راه اندازی کامل سایت برخی از کار??رماهای کسب و کار تبلیغات خودشون رو شروع می کنن. قاعدتا در استراتژی های بازاریابی اینترنتی به این شکل است که کاربران رو به سمت سایت بکشونن اما اگه عملا سایتی در کار نباشه یا با باز کردن سایت به قولی عبارت نام آشنای "در دست ساخت" نمایان بشه واقعا اعصاب آدم خورد که میشه هیچی، یه حس ??ریب خوردن هم بهت دست میده و در آینده حتی با تکمیل شدن سایت هم خیلی راغب به دیدن و یا خرید از چنین سایتی نیستن و مطالعات نشون داده که کاربران چنین سایت هایی رو به نسبت دیگر سایت ها با احتمال کمتری در بخش علاقه مندی های خودشون قرار میدن. نادیده گر??تن مزایای محصولات و خدمات شما در تبلیغ: خیلی روی ویژگی های محصولتون تمرکز نکنید و کمی هم از مزایا و منا??ع محصول یا خدماتتون بگید. توی بنر تبلیغاتی خود اصلا نیازی نیست راجع به جزئیات کاری که در شرکت انجام میشه صحبت کنید و بیشتر کاربران دوست دارن بدونن است??اده از برند شما چه مزایایی نسبت به رقبای شما برای اون ها خواهد داشت. رعایت نکردن اصول ابتدایی در تبلیغات: شما به عنوان یه کاربر اگه یه بنر تبلیغاتی ببینید که اشتباه نوشتاری داشته باشه چه حسی پیدا می کنید. خب این موضوع کاملا پیش پا ا??تادس و واقعا نباید ات??اق بی??ته. در برخی از شرکت های تبلیغاتی ذکر کردن همه ی راه های ارتباطی و غلط گیری از جمله نکاتی است که باید رعایت شود. است??اده از روش های قدیمی: دنیای بازاریابی اینترنتی و دیجیتال دائما در حال تغییر است و اگه شما از این تغییرات آگاه نباشید عملا از رقبا عقب می مونید. پس همیشه باید در این زمینه به روز باشید و یا از شرکت های تبلیغاتی ای است??اده کنید که از این به روز رسانی ها مطلع باشن. در آخر باید گ??ت که امروزه اهمیت تبلیغات اینترنتی و آنلاین بسیار مهمه. پس اگه خودتون یا همکاراتون این کار رو انجام میدن یا از شرکت های تبلیغاتی برای این کار است??اده می کنید باید حواستون باشه که این موضوع رو جدی بگیرید و بدونید که این روش بازاریابی می تونه شدیدا کسب و کارتون رو رونق بده. پس شما هم مثل دارکوب از این روش است??اده کنید تا خطر کمتری برند شما و کسب و کارتون رو تهدید کنه. اگه جایی رو برای انجام این کار نمی شناسید نگران نباشید، کا??یه به سایت دارکوب سر بزنید. http://darkoob.co.ir
  3. در دنیای مدرن وب سایت ها تنها ابزار بازاریابی هستند. وب سایت ها امروز برابر هستند با کسب و کارهای سنتی و ??یزیکی با بیش از 3 میلیارد کاربر در سراسر جهان. برای مثال وقتی می خواهید درباره یک شرکت اطلاعات بیشتری بدست بیاوریم در موتور جستجو گر گوگل آن را جستجو کرده و در نهایت به یک وب سایت متصل خواهید شد. همچنین برای محصولات و سایر خدمات از کتاب گر??ته تا قطعات خودرو و یا حتی دارو این ??رآیند هر روزه توسط میلیون ها کاربر تکرار می شود. امروزه دیگر وب سایت یک ابزار تجمّلی برای کسب و کار نیست. بلکه امروز وب سایت گاه از یک مرکز خرید قدرتمند تر و شلوغ تر است. دیگر با مشکلات زندگی پر سرعت امروزه پاساژ گردی ها هم جای خود را به وب گردی داده اند. و کسب و کار ها برای بر قرار کردن ارتباط دیگر به سراغ آگهی های روزنامه نمی روند بلکه بسوی موتور های جستجوی اینترنت مانند گوگل هدایت شده اند برای راحتی و سرعت بیشتر و جذابیت! این مقاله مقدمه ایی است بر اهمیت داشتن وب سایت در هر سایز و برای هر نوع کسب و کار. امروزه تصمیمات خرید در موتور های جستجو آغاز می شوند برای بدست آوردن مشتری های جدید شما احتیاج دارید که بدانید مشتری آینده ی شما در کجا و در چه زمانی ??راهم کننده کالا و یا خدمات را جستجو می کند، درباره آن تحقیق می کند و در نهایت خرید خود را انجام می دهد. در دنیای امروز محلی که بیشتر مردم بیشتر از بازار های مختل?? مراجعه می کنند اینترنت و بخصوص موتورهای جستجوی گوگل، یاهو و بینگ است. این موتورهای جستجو به ترتیب پر کاربرترین موتورهای جستجو هستند که تقریبا 90 درصد تعداد جستجوها را به خود اختصاص داده اند. گوگل با ??اصله ی بسیار زیادی 6 از 10 جستجو را در اینترنت به خود اختصاص داده است. در دورانی که 93 درصد تصمیمات تجاری در موتورهای جستجو آغاز می شود اگر شما وب سایتی نداشته باشید عملا 7 درصد بازار شناخته شده هستید یعنی بخش زیاد 93 درصد باقی مانده بازار و مشتریان جدید و بالقوه را از دست داده اید. علاوه بر خرید ها و تصمیمات تجاری شرکت ها خرید های مشتریان و مصر?? کنندگان عادی نیز آمار مشابه ای را نشان می دهد و هرچه کالا بزرگ تر و پر بها تر باشد جستجو و تحقیق بیشتری توسط کاربران در اینترنت صورت می گیرد. و تقریبا بین 40 تا 50 درصد ??رآیند خرید کالا های مصر?? کنندگان در جوامع پیشر??ته از اینترنت آغاز شده که این آمار در کشور ما علیرغم کمتر بودن با سرعت بیشتری رو به رشد می باشد. حر??ه ایی بودن اگر در این دوران شما یک وب سایت خوب ندارید عملا بخش زیادی از بازار شما را به عنوان گزینه ایی جدی برای خرید های خود در نظر نمی گیرند. من شخصا خود برای یک خرید خوب، شرکت ها و ??راهم کنندگان خدماتی را که وب سایت ندارند را هم بررسی می کنم اما نداشتن وب سایت می تواند نشانه یی از حر??ه ایی نبودن در مدیریت آن کسب و کار به نظر بیاید. تصور کنید شما برای تعطیلات می خواهید از خدمات یک شرکت توریستی است??اده کنید. در گذشته بنر ها در پیاده رو ها و یا تابلو های شرکت معر?? خدمات بودند و امروز وب سایت ها شما را به تعداد بیشتری مشتری بالقوه معر??ی می کند. تبلیغاتی چون تراکت جای خود را به تبلیغات شبکه های مجازی داده اند. حتی اگر شما از تبلیغات شبکه های مجازی است??اده کنید داشتن یک وب سایت چون داشتن محل ??یزیکی شرکت به شما مشروعیت و امکان در دسترس بودن بیشتری می دهد. دیده شدن و در دسترس بودن قبلا اگر می خواستید کسب و کار شما رونق بگیرد نسبت به توان سرمایه گذاری خود محلی را برای کسب و کار انتخاب می کردید که ا??راد بیشتری از آنجا گذر می کردند که بیشتر و بهتر دیده شوید. یا حتی محلی را انتخاب می کردید که حر??ه ایی تر به نظر بیایید. کسب و کار شما می توانست یک زیر پله یی باشد تا یک مغازه چهار دهنه و یا یک شرکت بزرگ؛ از حاشیه یک شهر تا در قلب پایتخت. هر کسب و کاری نیاز به دیده شدن و در دسترس بودن دارد. مثلا در گذشته سپهسالار بورس کی?? و ک??ش بود و حا??ظ بورس ارز و طلا، مولوی بورس عمده ??روشان و پرنده ??روشان. اما امروز کسب و کار تغییر کرده کسی برای خرید الزما به این مراکز مراجعه نمی کند. یکی از این دلایل عمده کمی وقت و ترا??یک است و دلیل امروزی تر امکان مقایسه بیشتر و ارزیابی بهتر ازطریق وب سایت هاست. وب سایت هایی که از طریق یک گوشی کوچک تل??ن همراه در هر جایی قابل دسترسی هستند. و بیشتر صاحبان کسب و کار های مو??ق امروز از وارد کنندگان و تولید کنندگان گر??ته تا خرده ??روشان اینترنت و ??ضای مجازی را محلی مناسب و مهم برای کسب خود یا??ته اند. ??ضایی که هر نوع کالا و خدماتی راه خود را به آن باز کرده و خریدار و ??روشنده هر نوع کالایی یکدیگر را پیدا می کنند. این صحیح است که اگر امروز شما وب سایت هم نداشته باشید باز کسب و کار شما در آگهی ها، کاتالوگ ها، و در مغازه یا شرکت و کارخانه شما در حال کار کردن است و یا حتی به خوبی کار می کند. اما بقول معرو?? دنیا عوض شده و پس از این هم خواهی نخواهی تغییر خواهد کرد. با توسعه زیر ساخت های اینترنت کشور و ارزان تر شدن گوشی های موبایل و کامپیوتر و جاذبه ی جادویی ??ضای مجازی ا??راد روز به روز وقت بیشتری را در این ??ضا گذرانده و گاه ??ضای مجازی جای ??ضای ??یزیکی را گر??ته اند. سوال این است آیا شما می خواهید مشتری ایی که خرید خود را از اینترنت آغاز می کند را از دست بدهید؟ آیا دوست دارید با جستجو شدن نام کالا و نوع خدمات شما مشتری اول نام شما را به عنوان ارائه دهنده در ص??حه نمایشگر خود ببیند؟ آیا می خواهید شما هم بخشی از این بازار و کسب و کار آینده باشید؟ مطمئنا کسی به این سوالات پاسخ نه نمی دهد. مسلما هر کسی در پی مشتری بیشتری هست. پیشنهاد می کنم نوع کالا و خدمات خود را در اینترنت جستجو کنید سپس نگاهی به تعداد سایت ها و ارائه دهندگان بیاندازید آنها رقبای امروز و ??ردای شما در تلاش برای جذب سهم بیشتری در بازار و حتی گاهی در مشاغل پر رقابت در تلاش برای بقا در بازارهای اقتصاد مردن هستند. داشتن یک وب سایت اولین قدم برای حضور در این بازار پر ر??ت و آمد است. هزینه بازاریابی پایین ساخت وب سایت یک روش ارزان برای بازاریابی و ارتباط بی واسطه با مشتری مورد نظر شماست. نسبت به نیاز و خدماتی که می خواهید در یک سایت ارائه بدهید هزینه ها می تواند مت??اوت باشد. و حتی این خدمات را می توان به تدریج در وب سایت سرمایه گذاری کرد. مثلا شما گاه ??قط نیاز به یک وب سایت زیبا و جذاب برای معر??ی شرکت و خدمات خود دارید. وب سایتی که در موتورهای جستجو شما را اولین گزینه در جستجوی کالا و خدمات شما معر??ی کند. یا یک وب سایت با توانایی س??ارش و پرداخت آنلاین و با قابلیت های گزارش های حر??ه ایی مالی، مدیریتی و داده ایی. در هر صورت یک وب سایت می تواند از هزینه های شما کاسته، سرعت، چابکی و معرو??یت بیشتری را به کسب و کار شما بدهد. شما می توانید خود را توسط این وب سایت معر??ی کنید. آدرس سایت شما مسیری هست برای شناخته شدن و ارتباط متقابل شما و مشتری هایتان. همچنین این آدرس وب سایت رابطی است برای است??اده در تبلیغات شبکه های اجتماعی که با یک کلیک شما می توانید پذیرای مشتری جدیدی باشید که در ??ضای وب سایت، شما و خدمات و کلاهایتان را ملاقات می کند. از سوی دیگر ایجاد وب سایت برای بازاریابی خود یک سرمایه گذاری است. شما یکبار این هزینه را انجام داده و سالها از آن بهره مند می شوید. در مقایسه با سایر روش های بازاریابی پایدار بوده و همیشه قابل دسترس و است??اده است. دستیابی به ??رصت هایی خارج از محدوده جغرا??یایی شاید بزرگترین کاری که اینترنت کرده است این باشد که دنیا را کوچک تر کرده و مرزهای جغرا??یایی را برداشته است. دیگر هر کالا و خدماتی، هر تولید کننده یی می تواند کالا یا خدمات خود را به خارج از محدوده خیابان و محله خود به کل کشور و بلکه به خارج کشور معر??ی و صادر کند. گاهی تنها کا??ی است که مشتری بداند که محصول مورد نیاز او در منطقه ایی تولید شده است تا بتواند برای خریداری آن اقدام کند. برای درک این مطلب تنها سری به ??روشگاه های آنلاین یا آگهی های آنلاین بزنید. از کتاب های قدیمی مدرسه گر??ته تا حیوانات استوایی همه و همه مشتری خود را دارند تنها می بایست ارتباط مشتری و ??راهم کننده برقرار شود. با داشتن یک وب سایت شما ??ارغ از این هستید چه محلی قرار دارید موتورهای جستجو شما را به مشتری متصل می کند. تنها باید در این ??ضا وب سایتی داشته باشید. ذخیره اطلاعات در وب وب سایت شما همچنین می تواند یک مرکز داده و اطلاعات هم برای شما و هم برای مشتری شما باشد. این ذخیره داده و اطلاعات می تواند به شکل های مختل??ی صورت بگیرد. مشتری شما می تواند کلیه کالا و خدمات شما را بصورت کاتالوگ دیجیتال دریا??ت کند بدون اینکه نیازی به چاپ آن باشد و از طر?? دیگر شما می توانید به راحتی تغییرات لازم را در کاتالوگ های خود اعمال کنید بدون اینکه نیازی به هزینه های گزا?? چاپی داشته باشید. و یا با ثبت نام مشتریان در سایت آنها از تغییرات و محصولات جدید به طور الکترونیکی آگاه شوند. یا اینکه شما اطلاعات بیشتری از محل جغرا??یایی کسانی که به سایت شما وصل شده اند بدست آورید تا بتوانید کالا و خدمات خود را نسبت به آن اطلاعات ارائه کنید. خدمات سل?? سرویس در وب ??ایده دیگر داشتن وب سایت این است که شما می توانید ساپورت بهتری به مشتریان خود ارائه دهید و این کار حتی توسط خود مشتری شما صورت بگیرد. برای مثال داشتن قسمتی به عنوان سوالات متداول و یا ص??حه هات پرسش و پاسخ می تواند تا حد زیادی به نیاز اطلاعاتی مشتریان شما پاسخ بدهد. و تقریبا هر سرویس ارائه شده در وب سایت بطور همزمان می تواند مورد است??اده چندین کاربر قرار بگیرد که این امر در حالت ??یزیکی و حضوری بسیار کند و دشوار خواهد بود و خدمات آنلاین می توانند کی??یت و سهولت غیر قابل رقابتی را به ارمغان آورد. علاوه بر این نیز از تعداد نیروهای انسانی مورد نیاز کاسته و بهره اقصادی بیشتری دارد. وب سایت داشته باشیم یا شبکه های اجتماعی؟ شاید این سوال برای شما پیش بیاد که چرا وقتی من از شبکه های اجتماعی برای توسعه کسب و کارم است??اده می کنم باز هم به وب سایت نیاز دارم؟ این سوال خوبی هست و بعلاوه ما همیشه این سوال را می پرسیم، وب سایت یا شبکه اجتماعی؟ گاهی می پرسیم چرا ما باید برای طراحی وب سایت و ??ضای هاست هزینه بکنیم؟ چرا ??قط از شبکه های اجتماعی مثل تلگرام اینستاگرام یا گاهی ??یسبوک یا توئیتر است??اده نکنیم؟ شبکه های اجتماعی برای کسب و کارها ??واید غیر قابل انکاری دارند. شبکه های اجتماعی رایگان هستند و میلیون ها کاربر و یا مشتری بالقوه در هیجان برقرار کردن ارتباط با کسب و کار شما هستند. علاوه بر آن شبکه های اجتماعی نیازی به دانش ??نی ندارند. تقریبا هر کسی به راحتی می تواند یک حساب کاربری در کمتر از یک دقیقه باز کند و شروع کند به تولید محتوا در ارتباط با کسب و کاری که دارد. شما می توانید در شبکه های اجتماعی از خودتان، محصولات تان و هر چیزی که با آن می تواند با مشتری ها ارتباط پویا تری داشته باشد توسط عکس، ??یلم یا متن ارتباط برقرار کرده و تبلیغ کنید. علاوه بر کاربری آسان شبکه های اجتماعی آنها همچنین با موتورهای جستجو اینترنت مانند گوگل سازگار هستند. سازگار بودن موتور جستجو یعنی در اینترنت و ??ضای مجازی در دسترس بودن. یعنی اینکه اگر در گوگل نام شرکتی را جستجو کنید اگر آن شرکت در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشد، گوگل لینک مرتبط با شبکه اجتماعی آن شرکت را برای شما نمایش خواهد داد. اما داشتن وب سایت برای یک کسب و کار با داشتن یک حساب کاربری در شبکه های اجتماعی مت??اوت است و علاوه بر آن رایگان نیست. یک وب سایت از یک شبکه اجتماعی هزینه بیشتری دارد. و اما هزینه تنها ت??اوت بین این دو نیست. وب سایت ها ??وایدی مهم تری از شبکه های اجتماعی دارند. سوال این است که چرا علیرغم وجود شبکه های اجتماعی کسب و کار ها اقدام به ساخت وب سایت می کنند؟ یا چرا بعضی از شرکت های بزرگ و شناخته شده ی دنیا از عضویت در شبکه های اجتماعی امتناع می کنند؟ ??ایده داشتن وب سایت قابل مقایسه با ص??حات شبکه های اجتماعی چیست؟ در یک کلام هیچکس در زمین کس دیگری یک عمارت با شکوه نمی سازد. اگر شما از شبکه های اجتماعی در هر سطحی است??اده می کنید شما باید از قوانین صاحب آن شبکه تبعیت کنید. و از سوی دیگر با محدودیت های آنها نیز کنار بیاید. از همه مهم تر با تغییر قوانین و سیاست های آنها کسب و کار و سرمایه گذاری که شما در ??ضای مجازی انجام داده اید مستقیما تاثیر می پذیرد. مثلا با تغییر الگوریتم های جستجو یا الگوریتم های نمایش محتوا برای سایر کاربران ص??حه شما در شبکه های اجتماعی کمتر و کمتر دیده خواهد شد. چه کسی می خواهد برای اندکی هزینه نکردن برای خرید زمین ساختمانی را در زمین شخص دیگری بسازد که شاید روزی مجبور به ترک و رها سرمایه گذاری خود شود؟ وقتی شما یک وب سایت به نام کسب و کار خود دارید آن وقت است که کنترل کامل بر سرمایه گذاری خود دارید. دیگر قوانین و محدودیت های شبکه های اجتماعی بر شما تاثیر ندارد. شما می توانید از شبکه های اجتماعی نیز به عنوان یک گزینه ??رعی است??اده خود را ببرید اما نه به عنوان پایگاه اصلی. با یک وب سایت می توانید نسبت به نیاز کسب و کار خود خلاقیت داشته باشید امکانات و کنترلی داشته باشید که در شبکه های اجتماعی وجود ندارد. وب سایت شما مثل مکان ??یزیکی کسب و کار شماست با یک آدرس ثابت است اما حساب کاربری شما کمی شبیه شماره تل??ن شماست که اگر تغییر کرد دچار مشکل می شوید اما بواسطه محل ثابت خود همیشه قابل دسترس هستید. شاید بهتر است بگوییم شبکه های اجتماعی تنها یکی از ابزارهای بازاریابی هستند و این ابزارها با تنوع شان در حال تغییر و اغلب ناپایدار هستند. برای مثال روزی ??یسبوک توانست رقیبان پیش از خود مانند اورکا، یاهو 360 و غیره را به کنار بزند و تبدیل پر کاربر ترین شبکه اجتماعی در بین دوستان شما شود. اما آیا امروز به مانند گذشته است؟ کاربران تنوع طلب دیگر در پی شبکه های جدید مانند تلگرام و یا اینستاگرام ا??تادند و این مسیر تنوع و تغییر در آینده تکرار خواهد شد و جذابیت های ابتدایی در نهایت کم رنگ می شوند. پس بهتر است به ??کر یک ??ضای پایدار و همیشگی در ??ضای مجازی باشیم و شبکه های اجتماعی را در حد کا??یت در کنار سایر ابزار های بازاریابی است??اده کنیم. نتیجه در مجموع اگر دارای کسب و کار هستید و وب سایت ندارید نگاهی به آینده انداخته و کسب و کار مشابه خود را در ??ضای اینترنت جستجو کنید. شاید برای اینکه دید بهتری از آینده و قدرت ??ضای مجازی داشته باشید بد نباشد که در نمونه های خارجی آن نیز در اینترنت نگاهی بیاندازید. بعلاوه نگاهی به گذشته نه چندان دور بیاندازید: روزی در ایران خرید، ??روش و پرداخت آنلاین امری بعید و غیر معمول بود اما روز کاملا عادی و ضروری است. و روزی ??را خواهد رسید که کسب و کاری که بعید می رسید پای خود را به ??ضای مجازی باز کند حضوری قاطع و همیشگی در یک آدرس اینترنتی داشته باشد. http://darkoob.co.ir
×
×
  • جدید...